Loodsmanduin

De Stützpunktgruppe Texel
Plaats reactie
pouleur
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2010, 10:44

Loodsmanduin

Bericht door pouleur »

Hallo allemaal is er iemand die een BRV-overzichtskaart van Loodsmanduin heeft want ik heb iets gevonden maar ik weet niet wat het is?
pauldijkstra

Re: Loodsmanduin

Bericht door pauldijkstra »

Hallo,
Er is wel een BRV overzichtskaart. Wat heeft u precies gevonden en waar ongeveer? Ben wel nieuwsgierig. Ik dacht dat ik het hele Loodsmansduin wel gezien had...
Groeten,
Paul
pouleur
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2010, 10:44

Re: Loodsmanduin

Bericht door pouleur »

Hallo Paul

Recht voor de bunker van Loodsmanduin ligt nog een heuvel met prikkeldraad er bovenop daar onder ligt iets heh er wel foto's van gemaakt.
Hoop dat je er iets mee kunt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
pauldijkstra

Re: Loodsmanduin

Bericht door pauldijkstra »

pouleur schreef:Hallo Paul

Recht voor de bunker van Loodsmanduin ligt nog een heuvel met prikkeldraad er bovenop daar onder ligt iets heh er wel foto's van gemaakt.
Hoop dat je er iets mee kunt.
Hallo,

De heuvel met prikkeldraad is een verhaal apart. Iedereen denkt altijd dat het iets met bunkers te maken heeft, dat heeft het in feite niet (meer). Dat prikkeldraad staat daar omdat er bepaalde zeldzame planten groeien die beter niet opgegeten kunnen worden door de schotse hooglanders die daar lopen. Het betreffende bunkertje dat er lag is al een tijdje gesloopt (informatie via Staatsbosbeheer Texel).
In feite staat het prikkeldraad er om zowel flora als fauna te beschermen.

Groeten,

Paul
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Loodsmanduin

Bericht door ducatim901 »

Het ziet er naar uit dat van de bunker de muren gesloopt zijn maar dat iig een deel van het dak nog heel is.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Texel”