Google E. markeringen vraag

Overige landen welke (nog) niet in de lijst voorkomen. Of stel hier niet land gebonden vragen.
Plaats reactie
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Google E. markeringen vraag

Bericht door a.weijerman »

Aan allen; vandaag zag ik op google dat al mijn markeringen van beton zich verplaatst hebben met een afwijking tussen de 10 en 15 meter.
Hier ben ik niet blij mee!:( - driewerf - :evil:
Ik had toch alles zo mooi vast gezet op de grond, en zoveel moeite gedaan om bij het correcte boompje of struikje (met name in die tekentroep die we Haamstede noemen) te gaan staan...
De Ju! :evil:
Hebben jullie dat nu ook? Wat zou er veranderd kunnen zijn?
Heeft google de fotos recent verplaatst omdat er ergens een schaal van een foto veranderd is?
- Of zit er verschil tussen de weergave in Windows, en die van Apple? - (sinds recente datum heb ik een iMac...hm)
Iemand enig idee?
Bij voorbaat mijn dank, kan ik misschien wat gerust gesteld door worden, want die iMac daar heb ik aardig wat moeite mee tot op heden...< maar dat zal wel aan mij liggen, ik ben niet zo'n computer nerd...Erg Jammer.
Hoi, Lex.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door ErwinZ »

Hier is ook alles iets verschoven. Google heeft een update gedaan denk ik.
Tom Oliviers

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door Tom Oliviers »

In de 15 KVA A1, A2 en A3 sectoren lijkt toch niets verschoven...

Alhoewel... bij nader inzien is heel mijn landfront van vlissingen verschoven !!!!!!
MILJAAR, twas nu bijna klaar !!

grrr

Tom
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door a.weijerman »

nou - daar zijn we lekker mee dan! -
Iemand een idee waar ik een boze brief namens ons alleen kan sturen?
Goole E. klaagbox of zoiets?
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Annelies

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door Annelies »

Mm nergens last van...

Ik krijg de nieuwsbrief van Google en daar stonden updates in. De link daarnaar volgend waren er in Nederland en kustgebieden in België en Frankrijk geen updates gemaakt.
Maar misschien is met het uploaden van die updates iets veranderd?
Zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van G.E. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lenco †
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:34
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door Lenco † »

Hallo,
Ik heb geen last.
Kijken jullie in G.E. eens bij Help en dan
de onderste, Over Google Earth.
Bij mij staat de datum 5 mei 2009.
Windows gebruikers kunnen een vorig
herstelpunt terugzetten ..

Mc-Lex,
geen ervaring .. ;-)
Lenco,
Eine Reise ans Ende des Verstandes.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door WimVe »

Hou maar op.......

Op het sketchup forum had iemand eenzelfde probleem met zijn gebouwen. Vraag gesteld aan google en zie hier het antwoord:

Hi, Thank you for your note. Please be aware that we don't currently providesupport in your language. In addition, the problem you've described is anoccasional issue when we release new imagery in Google Earth. Although we are working on a solution to this problem, at this pointyou'll need to go back into each of those models and manually move them tothe new location in Google Earth. Once you upload them to the 3DWarehouse, we will re-review them, and they should be re-included inGoogle earth. Thanks again for taking the time to write.

Kortom, jammer, shit happends, gewoon opnieuw beginnen en nu komt het mooiste: als we een oplossing gevonden hebben en alles dus weer veranderd is !, mag je hetzelfde nog een keer doen..................

Het gebeurd dus ook niet overal.
Wat gebeurd er als je de tijdbalk verschuift ? Als het een update kwestie is zouden de oude kaarten nog op de oude lokatie moeten liggen.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door wattman »

De nauwkeurigheid van Google Earth is minder hoog dan een hoop mensen denken.

Lees dit van wikipedia maar even na
Google Earth maakt gebruik van geografische coördinaten in met de datum WGS84. Een plaats op aarde kan worden opgezocht door de coördinaten op te geven in graden, minuten en seconden of in graden met een decimale onderverdeling. UTM wordt niet geaccepteerd. Onderaan het scherm toont Google Earth de coördinaten van het punt dat met de muis wordt aangewezen. Dit laatste kan ook met UTM. De visueel bepaalde coördinaten van Google Earth kunnen echter onvoorspelbare verschillen vertonen van meer dan 100 meter t.o.v. officiële coördinaten in WGS84 als gevolg van de grote kwaliteitsverschillen in het gebruikte beeldmateriaal of gebruik van positiegegevens in een ander coördinatensysteem. Veelal worden de verschillen veroorzaakt door fouten in de plaatsing van het beeldmateriaal en verschillen die ontstaan door een combinatie van object en terreinhoogte waarvoor niet is gecorrigeerd. Het vervangen van het beeldmateriaal kan voor een zelfde object daarom een nieuw en afwijkend coördinaat opleveren.
Ik denk dat verschuivingen van 15 meter dan reuze meevallen, hoe zuur dat natuurlijk is als je net alles op je computer "geprikt" hebt.
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door Bunkertju »

Ach ja ...

Moest alles weer veranderen van Breskens to Schiermonnikoog :x
Lekker werkje.

Heb het ook al is gehad met Frankrijk en Denemarken ... je blijft lekker bezig :D

Grtz

Jan
Tom Oliviers

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door Tom Oliviers »

Aanduiden en luchtfoto's print screenen en opslaan in je archief, zo doe ik het nu. De kmz-website ben ik ook voorlopig mee gestopt daarvoor, heb geen zin om als de Vlaamse kust veranderd weer alles opnieuw op te zoeken op de oude luchtfoto's en dan wéér over te zetten op GE... gekkenwerk ja

Tom
Gebruikersavatar
Lenco †
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:34
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door Lenco † »

Hallo,
Vreemd om dit allemaal te lezen.
Ik ben vandaag overgegaan van G.E versie 5.0 naar 5.1.
Er is bij mij geen pinnetje verschoven ...
Misschien omdat ik een "Plus" gebruiker ben ?
Lenco,
Eine Reise ans Ende des Verstandes.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door ErwinZ »

Al mijn foto's bij Fiemel zijn verdwenen :shock: :?:
Gebruikersavatar
duracel konijn
Berichten: 312
Lid geworden op: 10 mar 2009, 13:48
Locatie: Appingedam (gr.)

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door duracel konijn »

Hoe bedoel je Erwin, had jij foto's op google staan?
Ik heb van Fiemel nog een kmz bestand opgeslagen en deze werkt bij mij nog wel.
Groeten Als ik helpen kan moet je het maar zeggen!
Doei!
Achtung! Feind Hört Mit!
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Google E. markeringen vraag

Bericht door Danny »

Hmm... tja, dit is één van die redenen waarom ik zoveel mogelijk onafhankelijk probeer te blijven van externe partijen als bijvoorbeeld in dit geval Google. Ik wilde al tijden een kaart op mijn site met locaties in en rond Katwijk erop. Heb 'm zelf maar in elkaar gescript :P Veel werk, maar in ieder geval geen afhankelijkheden.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Plaats reactie

Terug naar “Overige (vragen)”