Documentaire Omahabeach gezocht?

Overige landen welke (nog) niet in de lijst voorkomen. Of stel hier niet land gebonden vragen.
Plaats reactie
Vin1

Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door Vin1 »

Beste allemaal,

Een aantal jaar geleden zag ik op Discovery volgens mij een documentaire van een Duitse soldaat met een Amerikaanse soldaat bij een bunker op Omaha beach.
Ik weet alleen niet welke docu dit was en waar ik deze kan terug vinden?

Ik weet wel van het bestaan af van de docu: "Die Todfeinde von Omaha Beach" Maar volgens mij is dit niet de docu die ik bedoel. De ontmoeting is hier ook op het strand in de trailer die ik zag. En de ontmoeting die op de docu te zien is die ik gezien had, was bij een bunker.

Misschien zit er hier een documentaire expert die uitleg kan geven.

Thanks!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door ducatim901 »

Ha die Vin,
Kijk hier maar eens tussen......http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hei ... =&gs_rfai=" target="_blank" target="_blank
De naam van de Duitser was Heinz Severloh, hij is in 2006 overleden.
Naar het schijnt heeft hij op Omaha flink huis gehouden, zijn naam is niet voor niets de "slager van Omaha".
De verhalen gaan dat hij 2000 Amerikanen heeft gedood tijdens de eerste uren van D-Day.
Bollocks or not, blijft een apart verhaal.
http://www.omaha-beach.org/The%20Beach/WN62/WN62.html" target="_blank
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Vin1

Re: Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door Vin1 »

Hoi,

Waar jij op doelt is volgens mij "Die Todfeinde von Omaha Beach"
Maar ik bedoel de documentaire die ik hierboven beschrijf. Volgens mij is dat een andere. Die werd uitgezonden op Discovery. Zie hierboven.
Annelies

Re: Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door Annelies »

Ha Vin,

Ik moest ook meteen denken aan de documentaire waar Jack het over heeft, ik kon alleen niet op de naam van de Duitse veteraan komen.
Misschien is het verhaal ook in de docu "Die Todfeinde von Omaha Beach" behandelt, maar ik ken de docu waar Jack het over heeft als een verhaal met maar 2 veteranen erin; een Amerikaan en Heinz Severloh. Die Todfeinde heb ik nog nooit gezien.
De docu die Jack en ik bedoelen werd een paar jaar terug op veel zenders uitgezonden o.a. ook Discovery.

Een andere Duitser die je nog wel eens terugziet is Franz Gockel, maar die komt ook in "Die Todfeinde von Omaha Beach" voor zag ik vanavond op Youtube, dus die bedoel je waarschijnlijk niet.

gr.
Annelies
Vin1

Re: Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door Vin1 »

Hoi Annelies,

Ontmoeten ze elkaar in die documentaire die jij bedoelt, dan bij een bunker?
Vin1

Re: Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door Vin1 »

Deze bedoel ik:

http://www.youtube.com/watch?v=fBrt1hko ... re=related" target="_blank

Alleen nu nog de ondertitelde versie :cry:
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door Nathan »

Dat is inderdaad de docu met Franz Gockel, de naam van de docu weet ik ook zo snel niet.
Zowel Franz Gockel en Heinz Severloh hebben een boekje uitgebracht (in het Duits) over hun ervaringen in Wn. 62.

Groet, Nathan
Vin1

Re: Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door Vin1 »

Ik kan me herinneren dat ik het wel een goede docu vond, en wilde deze wel weer eens kijken.
Alleen ik kon en kan deze nergens ondertiteld vinden...
Zijn de boeken ook in het nederlands uitgegeven. Lijkt me misschien ook wel boeiend om te lezen.
Gebruikersavatar
MM 305
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 mar 2008, 16:36

Re: Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door MM 305 »

Deze boeken heb ik nog niet in het nederlands gezien. Heb Severloh in 2004 samen met de auteur van zijn boek toevallig bij Wn 62 getroffen.
We hebben toen een interessante rondleiding gekregen. Iets wat je niet zo snel meer vergeet, vooral als het door iemand wordt gedaan die het zelf heeft meegemaakt. Een ervaring die ik niet zou willen missen.

Groeten Andreas
Vin1

Re: Documentaire Omahabeach gezocht?

Bericht door Vin1 »

Zo dat is zeker een hele ervaring die je meegemaakt heb!
Meer beleven kan je het niet als je ook nog eens op de locatie zelf staat en de man treft die zo open is en een rondleiding geeft.
Plaats reactie

Terug naar “Overige (vragen)”