slovenie

Overige landen welke (nog) niet in de lijst voorkomen. Of stel hier niet land gebonden vragen.
Plaats reactie
mmontforts
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2010, 20:18

slovenie

Bericht door mmontforts »

hallo bunkerliefhebbers
tijdens mijn vakantie in slovenie vorig jaar heb ik verschillende bunkers en fortificaties bezocht.
Een daarvan was een uitgebreid tunnelcomplex genaamd unska kolisevka. Dit comlex is gebouwd aan de rand van een ingestorte grot. op sommige plaatsen eindigde de tunnel in de wand van de ingestorte grot en keek je zo een meter of 70 omlaag. Ik weet alleen dat de italianen het destijds (wo 2) gebouwd hebben. Ik heb niet kunnen ontdekken waar het voor gediend heeft en kan op het net ook niks vinden. Weet iemand hier meer over te vertellen?

Mvrgr mike
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: slovenie

Bericht door ducatim901 »

Misschien een stukje Vallo Alpino?
Groeten JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
mmontforts
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2010, 20:18

Re: slovenie

Bericht door mmontforts »

nee, toch niet. Het lag niet in de lijn van vallo alpino.
CJV32

Re: slovenie

Bericht door CJV32 »

Mike,

Unska Kolisevka was wel degelijk een onderdeel van de Vallo Alpino. Het is in feite een complex van verschillende werken, die ondergronds met elkaar verbonden zijn. Op de muren zijn trouwen nog verschillende Italiaanse teksten te vinden. Helaas is het geheel in de jaren zestig door het Joegoslavische leger opgeblazen.

De Vallo Alpino is in sommige gebieden meer dan 60 km diep, dus het verloop van de linie (Die eigenlijk bestaat uit verschillende versperringen achter elkaar) is zodoende wat onoverzichtelijk.

Met vriendelijke groeten,


Caspar Vermeulen
mmontforts
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2010, 20:18

Re: slovenie

Bericht door mmontforts »

ondergronds is iig nog alles intact. Dan hebben ze waarschijnlijk het bovengrondse opgeblazen. ben je er zelf ook geweest? Bedankt voor de toelichting.
Plaats reactie

Terug naar “Overige (vragen)”