Was het maar...

Overige landen welke (nog) niet in de lijst voorkomen. Of stel hier niet land gebonden vragen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1787
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Was het maar...

Bericht door PdK »

Het is vreemd genoeg een bijzonder plaatje om te zien zo.
En ik keek tijdens de nieuwsberichten ook op van de al wat oud lijkende Mirage toestellen. Dit lijkt nog het model die ik als 12 jarige in mijn plaatjes verzameling had zitten..
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Was het maar...

Bericht door wattman »

Mirage F1, ook nog in actieve dienst in Frankrijk en heeeeeel wat jonger dan bijv. de B52 en de Orion P3 die nog altijd rondvliegen. Vliegtuigen gaan heel wat langer mee dan ander wapentuig.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Was het maar...

Bericht door ducatim901 »

Als je weet wat die vliegtuigbouwers er voor vragen.....is dat niet zo raar.
Schaf de luchtmacht af en dan kunnen we met 40 jaar met pensioen.....heb er nu al zin in.
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Was het maar...

Bericht door WimVe »

ducatim901 schreef:Als je weet wat die vliegtuigbouwers er voor vragen.....is dat niet zo raar.
Schaf de luchtmacht af en dan kunnen we met 40 jaar met pensioen.....heb er nu al zin in.
JK.
Zelfs al voordat ze bestaan ......
Je zal toch zo'n mooie "fighter plane" mogen bouwen en elke keer de prijs omhoog kunnen schroeven.
Caveman
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2011, 19:55

Re: Was het maar...

Bericht door Caveman »

Ahum ... ik denk dat de vliegtuigen op het plaatje eerder Mig-23 'Flogger' zijn.
Libië heeft er zo ongeveer 125 van in het bezit, maar lang niet allemaal luchtwaardig.

Van de Mirage F1 hebben ze 12 stuks, alhoewel 2 hiervan staan ondertussen in Malta aan de grond.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1787
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Was het maar...

Bericht door PdK »

Dank voor de correctie! Een Mig komt altijd met een soort schurken imago, althans bij mij door misschien de bondfilms etc. In ieder geval, ik las net op de wiki dat ze dit jaar uit dienst genomen zouden moeten worden. Dat kan dan niet snel genoeg zijn..

Peter
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: Was het maar...

Bericht door Martijn »

Caveman schreef:Ahum ... ik denk dat de vliegtuigen op het plaatje eerder Mig-23 'Flogger' zijn.
Denk niet dat het Mig-23s zijn. Deze heeft namelijk maar 1 staartvlak, terwijl op de foto er duidelijk 2 te zien zijn. Daarnaast heeft de 23 verstelbare vleugels die naar achteren draaien bij hogere snelheden (geeft minder weerstand).
Lijkt me eerder de MiG-25 Foxbat. Deze heeft wel twee staartvlakken. Ook de vorm van de vleugels komt meer overeen. Deze toestellen zijn wel in dienst geweest, maar inmiddels uitgefaseerd. Hieronder een plaatje met ter vergelijking een deel van de foto uit de link, een MiG-23 en een MiG-25.
MiG.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Caveman
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2011, 19:55

Re: Was het maar...

Bericht door Caveman »

Bingo ... goed gezien, Foxbat's!
Ik had me op de huidige actieve vloot gebaseerd, maar het zijn dus Mig-25 toestellen in opslag.
11E
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 dec 2011, 20:08

Re: Was het maar...

Bericht door 11E »

Er staat wel meer leuk spul op dat vliegveld zoals op N 32 53.617 E 13 16.075 een Tu-22 Blinder wat wel een apart modelletje is. Alleen geëxporteerd naar Libië en Irak. Een eindje verder naar het oosten, op N 32 53.537 E 13 16.231 staat een MiG-23 Flogger.

Wat ook leuk om te bekijken is is Noord Korea, een hoop stellingen zijn er te zien en oude MiG-15's, MiG-17, Il-28s etc.

Mvg
Lesley
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Was het maar...

Bericht door WimVe »

Als je op www.englishrussia.com eens gaat kijken staan er veel "vreemd" spul overal en nergens.
Van allerlei legervoertuigen, helicopters tot de ecranoplanes en buran toe. Hoewel die laatste geloof ik nu opgeknapt is (op z'n russisch).
En dan zijn er nog te talloze ex geheime locaties die gewoon verlaten zijn met alle spullen nog voor het grijpen.
Plaats reactie

Terug naar “Overige (vragen)”