WN 23cHL 667

De Stützpunktgruppe Callantsoog & Freie Küste tot Stp.Gr. Petten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

WN 23cHL 667

Bericht door tim »

hello,
laatst kreeg ik een mailtje van jan van tongeren of ik een bunkerfoto uit callantsoog kon identificeren.
na wat gesnuffel bleek het om een 667 in widerstandsnest 23cHL te gaan.

het vreemde is, dat deze 667 niet op de zogenoemde ''baufortschrittskarte'' (de stippenkaart) staat aangegeven, terwijl de dpl.fl. stand (3332), en de andere 667 (3333) van dit complex daar wel op vermeld worden.

mogelijk heeft de 667 het bouwnummer 3331, omdat er op de brv tekening van de 3333 vermeld word dat 3331 boven de nullijn (vloerniveau) identiek is.

nou is mijn vraag, heeft iemand ergens bewijs gevonden of dit klopt?
mogelijk zijn er ''stippenkaarten'' van een andere datum waar dit op te zien is, of die bouwlijsten waar de betonhoeveelheden enz, op vermeld staan?

meer info: http://www.fortendenhelder.nl/Callantsoog/Inleiding.htm" target="_blank

http://www.fortendenhelder.nl/Callantsoog/seinpost.htm" target="_blank

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
jan lugtmeijer †

Re: WN 23cHL 667

Bericht door jan lugtmeijer † »

Hoi Tim,
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Op de BFK staat de bunker met het bouwnummer 3332 gewoon vermeld als zijnde een 667.

Groet, Jan
bp51a.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: WN 23cHL 667

Bericht door tim »

ha jan, kijk maar effe op jan's site, 3332 is het bouwnummer van de doppelflankierungsstand die daar gelegen heeft.
dat staat ook op de brv registratietekening van de dpl.fl. stand aangegeven.:lol:
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: WN 23cHL 667

Bericht door tim »

denk dat ik het al weet:
de dpl.fl. stand is geen standige bunker, en komt daarom niet op de kaart voor.
de bunker had echter wel een bouwnummer zoals de andere kuver/VF bunkers in het gebied

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: WN 23cHL 667

Bericht door ducatim901 »

Ha die Tim,
Ik denk dat je conclusie wel klopt, helaas heeft het BRV niet alle B.Nr.'s van de VF-ers op de tekeningen meegenomen.....
Gelukkig vind je in originele Duitse docs nog wel eens een nummertje.
Ik hou wel van nummertjes........;-)
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Callantsoog”