Stichting Militair Erfgoed

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 aug 2009, 10:09

Stichting Militair Erfgoed

Bericht door Eric »

Omdat dit waarschijnlijk een 'overige vraag' betreft dit bericht in dit onderdeel van het forum geplaatst:
Ik ben in het verleden lid/donateur geweest van de Stichting Militair Erfgoed. Door omstandigheden dit lidmaatschap na een aantal jaren beeindigd. Wie kan mij vertellen wat de huidige status is van de stichting. Op internet kom ik niet verder dan een website die volgens mij sinds 2007 niet meer is bijgewerkt. Is de Stichting nog actief ?

Eric
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Stichting Militair Erfgoed

Bericht door ducatim901 »

Dag Eric,
Dat de site niet bij ordt gehouden wil niet zeggen dat de stichting niet in beweging is.
Ze hebben wat "omstandigheden" gehad.
De stichting heeft o.a. de VIS kazemat op de diefdijk en ook één van de brugkazematten bij Grave is bij SME in beheer samen met nog enkele andere werken.
Bij mijn weten wordt er achter de schermen gewerkt aan andere projecten.
Het is inderdaad jammer dat de site niet bij wordt gehouden.
Ik denk als je dit aankaart bij Kees (de webmaster) dat er misschien weleens wat beter naar gekeken wordt.
Maar de stichting is dus zeker nog wel bezig met het doen van het dingetje waar zij voor staan!!
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 aug 2009, 10:09

Re: Stichting Militair Erfgoed

Bericht door Eric »

Excuses voor de late reactie Jack. Heb inmiddels contact gehad met een van de bestuursleden die mij e.e.a. heeft uitgelegd.
Bedankt voor je reageren in ieder geval !
Eric
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Stichting Militair Erfgoed

Bericht door ducatim901 »

Ha die Eric,
Goed dat je contact hebt opgenomen met SME.
Een belletje of mailtje kan soms wonderen doen!
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1096
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Stichting Militair Erfgoed

Bericht door wattman »

BIj het checken van de linkjes op mijn blog kwam ik er achter dat de website http://www.kazematgrave.nl/ uit de lucht is. Weet iemand of er nog wel eens openstellingen bij de museum rivierkazemat van Grave plaatsvinden?
Burpie

Re: Stichting Militair Erfgoed

Bericht door Burpie »

wattman schreef:BIj het checken van de linkjes op mijn blog kwam ik er achter dat de website http://www.kazematgrave.nl/ uit de lucht is. Weet iemand of er nog wel eens openstellingen bij de museum rivierkazemat van Grave plaatsvinden?
Hallo Wattman,

De beide brugkazematten bij Grave werden sinds 1999 beheerd door de Stichting Militaire Traditiekamer Grave (Stichting MTG). Op 1 januari 2009 werd de Stichting MTG opgenomen in de Stichting "Graeft Voort", welke ook het Graafs Museum in de Hampoort beheren. Het gevolg hiervan is dat sinds die datum het Graafs Museum niet meer alleen uit het museum in de Hampoort bestaat, maar ook de twee kazematten die aan de zuidelijke oprit naar de John S. Thompson-brug liggen omvat.

De openingstijden zijn nu: elke laatste zondag van de maand én op alle andere zater- en zondagen als de vlaggen buitenhangen (meestal bij mooi weer). Openingen zijn ook mogelijk op afspraak!
De stiching is op dit moment flink aan het werk met de kazematten. Zo worden zowel kazemat Noord en Zuid ingericht met een permanente tentoonstelling van de gebeurtenissen in de regio (voorheen alleen kazemat noord), is er een verbindingspad aangebracht tussen de beide kazematten en is er een luistersteen geplaatst. Uiteraard is er dan nog het gemaal Van Sasse, het bevrijdingsmonument en de brug zelf (waar het allemaal om ging :D ). Op termijn zal er ook een expositieruimte komen in het gemaal, evenals reguliere openingstijden ieder weekend.

17 september 2011
Dan is bij de kazematten de herdenking van de bevrijding van de brug én de feestelijke (her)opening van de kazematten onder de nieuwe naam: Graafs KazemattenMuseum.
Vanaf 19:00 is er dan van alles te zien en te doen. Leuke gelegenheid om de kazematten te bezoeken. Aanrader!

Meer informatie kun je vinden op http://www.graafsmuseum.nl/

Kazemat Noord
Afbeelding

Afbeelding
Kazemat Zuid
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1096
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Stichting Militair Erfgoed

Bericht door wattman »

Dank voor het bericht. Kom graag een keer kijken.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stichting Militair Erfgoed

Bericht door AvB »

Wat een goede berichten. Ik kom ook zeker een keer opnieuw langs. Mooi gebied.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”