Gezocht

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Gezocht

Bericht door maarten-stahlbeton »

Is er iemand die toevallig in Hoek van Holland woont en misschien in de mogelijkheid is om voor mij 2 foto's te maken? Ik heb een artikeltje geschreven over 3 gesneuvelde vliegers, waarvan 2 er in HvH zijn begraven.

PM voor meer info.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
The Viking
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 sep 2008, 21:24
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Gezocht

Bericht door The Viking »

Hey Maarten...,

ik heb je al een PB gestuurd maar gaat dat artikel over de vliegers van het RAF 21e squadron? Als het goed is heeft Maassluis daar ook mee te maken? Want de vliegtuigen werden getroffen door Flak van de Duitse marine die in de haven van Maassluis lag. Eén vliegtuig crashte in het weiland van Chardon achter de Govert van Wijnkade hier in Maassluis. De bemanning, bestond zover ik weet uit 2e luitenant Frank Orme, 2e luitenant Stanley Gunnis en 2e luitenant Albert Collins, allen kwamen hierbij om het leven. De andere vliegtuigen crashte volgens mij op het eiland Rozenburg.
WW2_MS_oorlogsgraven_LR.jpg
De slachtoffers in Maassluis liggen ook op de Algemene Begraafplaats hier en die van Rozenburg zijn degene die begraven zijn in Hoek van Holland.
Maar... ik ben hier niet 100% zeker van omdat ik het nog niet uitgezocht heb.
FH_Begrafenis RAF 21e Squadron_02.jpg
Beeld even snel geplukt van Beeldbankwo2.nl, maar is dit de begrafenis en de graven waar je op doel? Graag een reply aangezien ik hier ook zeer in geïnteresseerd ben?

Groet Gertjan 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”