Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Plaats reactie
Vin1

Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Vin1 »

Beste allemaal,

Mijn dochter wil graag voor haar partijtje binnenkort een "bunker" feestje.
Nou had ik als plan om een kinderrondleiding in IJmuiden te doen van het bunkermuseum uit http://www.bunkermuseum.nl/ maar die geven momenteel helaas geen kinderrondleidingen meer.

Heeft iemand tips om iets soortgelijks voor kinderen van 10 jaar te doen. Of zelf een combinatie te vinden. Ik dacht een optie om naar Fordeiland te gaan met kids, maar dat loopt aardig op met een grote groep kinderen (10)...

Als iemand tips heeft, dan hoor ik dit graag.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Ruud »

Zet zelf iets in elkaar, heb ik ook gedaan. Wat vragen en vooral veel speuren (met zaklamp natuurlijk) vinden ze prachtig.
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Vin1

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Vin1 »

Ruud schreef:Zet zelf iets in elkaar, heb ik ook gedaan. Wat vragen en vooral veel speuren (met zaklamp natuurlijk) vinden ze prachtig.
g,Ruud
Dank je voor je tip Ruud. Het verschil tussen jou en mij is alleen dat ik vrij weinig weet van bunkers en dat ik ze ook niet eens weet te vinden.
Ik weet wel zeker dat jij daar een kenner in bent net als vele anderen hier....daar hoor ik niet bij ;) Neemt niet weg dat ik wel interesse heb in bunkers en graag soms hier op het forum snuffel hoor.
Maar een speurtocht zelf in elkaar zetten en het een en ander vertellen erover.....die kennis bezit ik helaas niet :oops:
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Remco de Goede »

Wanneer en in welke omgeving wil je?
Vin1

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Vin1 »

Remco de Goede schreef:Wanneer en in welke omgeving wil je?
We wonen zelf in Nieuw Vennep. We kunnen dus naar veel gebieden: IJmuiden, Zandvoort en misschien ook Scheveningen (iets verder weg)
Misschien aansluitend een bunkermuseum?
Wanneer? Ze is 16 oktober jarig. Op zaterdagochtend is ze vaak bezet met sporten, dus het zal op zaterdagmiddag het beste uitkomen denk ik? En anders woensdagmiddag. Al is dat ook niet ideaal omdat ze dan training hebben.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Remco de Goede »

Wellicht is Rijswijk Overvoorde iets voor je? Moet ik uiteraard wel even afstemmen of dit uitkomt op een van deze dagen. Zaterdag 17 zit ik zelf in Le Havre dus dan kan ik niet maar wellicht is onze voorzitter bereid om iets te regelen.
Vin1

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Vin1 »

De datum is niet zo erg hoor, kan ook 1 of 2 weken eerder of later. Rijswijk Overvoorde ken ik eigenlijk niet zo goed? Is dat niet 1 bunker?
Ik wilde eigenlijk een rondleiding / wandeling doen in de duinen langs een aantal verschillende bunkers en eindigen bij een museum of zo iets?
Kinderen vinden het natuurlijk spannend om met een zaklap een donkere bunker in te gaan met een leuk verhaaltje erbij.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Remco de Goede »

Op Overvoorde hebben we 6 Kuverbunkers (413 variant) een SK Bunker en een voor 99.9% origineel ingerichte B.B commandopost (koude oorlog). Verder nog een duits toiletgebouw, keuken/kantine en garage. Maar duinen hebben we helaas niet. Wel een museum, donkere ruimtes en een leuk verhaal erbij.
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Ties »

Misschien is Kornwerderzamnd iets? Wel ver weg, maar de moeite waard en erg leuk voor de kinders.
Een grijs verleden...
Vin1

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Vin1 »

Remco de Goede schreef:Op Overvoorde hebben we 6 Kuverbunkers (413 variant) een SK Bunker en een voor 99.9% origineel ingerichte B.B commandopost (koude oorlog). Verder nog een duits toiletgebouw, keuken/kantine en garage. Maar duinen hebben we helaas niet. Wel een museum, donkere ruimtes en een leuk verhaal erbij.
Ik zag via google inderdaad de ingerichte commandopost. Voor ons jammer dat het ingericht is mbt de koude oorlog. Mijn dochter heeft juist interesse in WO2
Vin1

Re: Tips voor kinderrondleiding bunkergebied...

Bericht door Vin1 »

Ties schreef:Misschien is Kornwerderzamnd iets? Wel ver weg, maar de moeite waard en erg leuk voor de kinders.
Ja, zeker een mooie locatie! Maar inderdaad wel erg ver weg met de kids. Ben ik ook al een tank kwijt aan benzine (en dan kunnen we nog niet eens met 1 auto....)
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”