Woonde de broer van Rudolf Hess in de Maasdijk?

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Viking
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 sep 2008, 21:24
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Woonde de broer van Rudolf Hess in de Maasdijk?

Bericht door The Viking »

Onlangs was ik aanwezig tijdens een lezing van Maarten van Buuren naar aanleiding van zijn boek “De Afrekening – Ontmaskering van het gewapend verzet”.

Aan het einde van de lezing wist een van de aanwezigen afkomstig uit Maasdijk te melden dat een broer van het nazi kopstuk Rudolf Hess al voor de oorlog in het Westland was komen wonen, waar hij smid was. Van de Duitsers heeft hij nooit last gehad, hoewel hij zich min of meer aan de Duitse dienstplicht had onttrokken. Maar na de bevrijding schijnt zijn dochtertje, die moet toen ongeveer negen jaar oud geweest zijn, door leden van de Binnenlandse strijdkrachten weggehaald, verkracht en vermoord zijn. Daarna zou de vader, die broer dus van Rudolf Hess, zichzelf hebben verhangen. De beste man wist er natuurlijk zelf niet het fijne van maar had het van zijn vader gehoord.

Dit soort verhalen vind ik altijd erg interessant en fascinerend, het is namelijk wel bekend dat er in Maasdijk een Duitser woonde. Bij wie na de bevrijding de B.S. zijn huis binnenvielen en die zouden iemand hebben gevonden hebben die zichzelf door het hoofd had geschoten. Dit zo heel goed die broer van Rudolph Hess geweest kunnen zijn. Graag hoor ik of er hier forumleden zijn die dit verhaal of andere geruchten ook kennen?

Gr. Gertjan 8-)
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Woonde de broer van Rudolf Hess in de Maasdijk?

Bericht door ErwinZ »

Dit verhaal komt mij heel bekend voor en zover ik weet was het ook al ontkracht. Volgens mij had ik dit gezien in een groot nederlands wo2 forum.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”