vreemde gahetna resultaten

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

vreemde gahetna resultaten

Bericht door WimVe »

Als je op gahetna zoekt op camouflage vind je onder andere deze foto.
Er staan meer fotos uit het spaarnestad fotoarchief waarop kinderen met munitie "zeulen". Heeft iemand een idee van het waarom van dit soort fotos ? Bestond er een serie voor scholen Wat niet te doen ?
Vreemd.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: vreemde gahetna resultaten

Bericht door Bas de Mos »

Ziet er inderdaad uit als professionele documentairefotografie, gezien de kwaliteit van de foto. Het lijkt me ook een beetje onrealistisch, waarom op de punt van een kogel slaan?
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: vreemde gahetna resultaten

Bericht door PdK »

Hoi Wim,

Dit zijn foto's die waarschijnlijk bestemd waren voor pamfletten/publicaties met een waarschuwing tegen de gevaren. Ooit plaatste ik er ook een uit dezelfde collectie van jongens die munitie opgraven.
Al kun je je ook afvragen of dat vandaag de dag kinderen juist niet op ideeën zou brengen. Of zo niet toen al natuurlijk.

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1096
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: vreemde gahetna resultaten

Bericht door wattman »

PdK schreef:Al kun je je ook afvragen of dat vandaag de dag kinderen juist niet op ideeën zou brengen. Of zo niet toen al natuurlijk.
Zonder destijds deze of andere foto's eerder gezien te hebben doet mij deze plaat mij direct denken aan mijn eigen experimenten met munitie die ik in Oosterbeek in een putje langs de weg aan had getroffen. Dat was ergens begin jaren '70 van de vorige eeuw, en toen liet men dat nog open en bloot liggen. Gelukkig is er niets gebeurd en heb ik nog al mijn handen en ogen. 8-) Mijn afkeer van deze troep heb ik pas later gekregen toen ik met eigen ogen heb gezien wat dit met mensen kan doen (geestelijk en lichamelijk). En dan heb ik het niet over "onoordeelkundig" handelen...

Het argument van "niet waarschuwen, want anders breng je de arme, nog onschuldige jeugd op verkeerde gedachten" komt mij weinig overtuigend over. Helaas wordt dat in sommige landen en sommige kringen nog altijd gebruikt om bijv. sexuele voorlichting maar niet te doen of zelfs te verbieden. Ik ben van menging dat de 'onschuldige jeugd' er toch wel achter komt en dat juist niet voorlichten tot zeer ongewenste gevolgen kan leiden. Of het nu om sex, vuurwerk of explosieven gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”