De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

De jaarlijks terugkerende prijs voor de erkenning van opvallende ondernemingen, gerelateerd aan fortificaties.
Plaats reactie

Wie wint de Nationale Gouden Betonmolen 2012

Peiling eindigde op 11 feb 2013, 14:24

1. bunkersite.com | Als een van de oudste websites over de Atlantikwall.
4
13%
2. Stichting Menno van Coehoorn | Voor de Rijksmonumentenstatus van de Batterij Olmen en Heerenduin.
5
17%
3. Stichting Verdedigingswerken Hellevoetsluis | Voor de herontwikkeling van de Helvoetse wallen.
8
27%
4. Forumgebruiker Dirk “Dikkie Turf” | Die archiefmateriaal over de Nieuwe Hollandse Waterlinie toegankelijk maakt o.a. via het forum.
3
10%
5. Forumgebruiker Peter Heijkoop "Panzerwerk" | Voor zijn persoonlijke inzet voor de Rijksmonumentenstatus van Landfront Vlissingen.
10
33%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door AvB »

Best leden,

Dit jaar zijn er in totaal 5 interessante nominaties voor de Nationale Gouden Betonmolen. Deze zijn stuk voor stuk de aandacht dik waard. Enkele nominaties zijn uiteindelijk niet in de stemlijst terecht gekomen. Forumlid Peter de Krom bedankte zelf voor de eer, de nominaties voor de heer Ambachtsheer en het BRV vonden wij te mager onderbouwd met betrekking tot 2012. Ook Stadsontwikkeling Rotterdam is vanwege de magere onderbouwing niet genomineerd. Uiteraard verdienen zij misschien de Gouden Slopershamer. Een idee voor volgend jaar?
Forumleden krijgen nu de mogelijkheid één stem uit te brengen, zonder de optie deze later te wijzigen. Denk dus goed na over de keuze.
Stemmen kan gedurende een periode van 7 dagen, dus t/m maandag 11 februari.

Na de uitslag wordt in samenwerking met de winnaar van 2011 gekeken naar het organiseren van een feestelijke overdracht. Deze wordt wanneer mogelijk toegankelijk voor iedereen. En met het forum zullen we de mogelijkheden tot een klein programma bekijken. Vorige uitreikingen konden al rekenen op vele geïnteresseerden.

De uitreiking vindt dan onder toezicht van de betonnen commissie op locatie plaats.

Succes met stemmen!

DE GENOMINEERDEN VAN 2013;
www.bunkersite.com als een van de oudste websites over de Atlantikwall.
Nominatielink
De website

Stichting Menno van Coehoorn voor de Rijksmonumentenstatus van de Batterij Olmen en Heerenduin.
Nominatielink
Forumlink
Website Menno van Coehoorn

Stichting Verdedigingswerken Hellevoetsluis voor de herontwikkeling van de Helvoetse wallen.
Nominatielink
Forumlink, een van de projecten
Website stichting

Forumgebruiker Dirk “Dikkie Turf” die archiefmateriaal over de Nieuwe Hollandse Waterlinie toegankelijk maakt o.a. via het forum.
Nominatielink
Bibliotheek Hollandse Waterlinie

Peter Heijkoop (Forumgebruiker Panzerwerk) voor zijn persoonlijke inzet voor de Rijksmonumentenstatus van Landfront Vlissingen.
Forumlink
Selectievoorstel voor Rijksmonumentenstatus
(Inzending is de Betonnen Commissie toegekomen voor de sluitingsdatum, vandaar geen nominatielink op het forum.)

Let op Er worden alleen uitgebrachte stemmen meegeteld van forumleden welke lid geworden zijn voor de nominatie van genomineerden. Dus van voor 15 januari 2013. Onze excuses aan onze later aangemelde leden. Volgend jaar hopen we alsnog op jullie bijdrage!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door AvB »

Na een spannende eindspurt is Peter Heijkoop geworden van de Gouden Betonmolen 2012!!

De Betonnen Commissie feliciteert Peter met deze grote eer! De stemmen worden nog even doorgenomen om te zien of alles volgens de regelementen is verlopen.

We zullen z.s.m. contact opnemen met de winnaar om deze ook persoonlijk te feliciteren.

Dank aan iedereen die de tijd nam om zijn stem uit te brengen.

Uiteraard is er ook weer een officiële overhandiging, daarover later meer! Hier kan iedereen zijn felicitaties en reacties kwijt.
Hulde ook aan de andere genomineerden, en ga door met jullie goede werk.

Groeten, Arthur
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door ducatim901 »

Ha die Peter,
Gefeliciteerd!
Na zoveel werk en moeite erin te hebben gestoken is het niet voor niets geweest.
Niet alleen is het landfront van Vlissingen een rijksmonument maar hebben andere
liefhebbers dit ook gezien en heb je ook wat mij betreft de prijs verdient gewonnen.
Er moet nog veel gedaan worden en er zal heus nog wel eens een "enkele" klusdag
komen.
Ondanks de stevige conurrentie uit Hellevoetsluis, want ook de runner up, had zijn
zaakjes goed voor elkaar en het ziet er daar ook reuze mooi uit.
Ik denk dat je uithoudingsvermogen en inzet je niet alleen enkel kilootje heeft
gekost ook een prijs hebben opgeleverd van de mensen die vestingwerken op waarde
schatten; je bunkervriendjes!
;-)
Chappeau!
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door Janus X »

Hoi Peter,

Een verdiende prijs, na al die jaren van vechten voor de rijksmonument status van het landfront Vlissingen.
Zowel een gevecht in het landschap om de objecten er mooi bij te laten liggen alswel een gevecht op papier voor jullie om alles onder de aandacht te brengen bij de overheden e.d.
Met deze status kunnen we in de toekomst nog hele leuke dingen doen met de linie en zoals Jack al zegt, we kunnen vast wel weer gaan klussen ergens.

Ik weet nog goed toen ik 20 jaar geleden in Koudekerke kwam wonen dat het een uitgangspunt was het landfront op de kaart te krijgen voor de rijksmonumenten status.
Dat heeft nog lang geduurd, en het heeft zelfs 1 630 het leven gekost, maar we mogen er daarom niet minder trots om zijn!

Gefeliciteerd!

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door Bas de Mos »

Gefeliciteerd, een terechte winst. Ik kijk uit naar de overhandiging :D
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door Panzerwerk »

beste mensen,

Ten eerste vriendelijk dank voor de nominatie en nog meer voor de verkiezing!!
Ik hoorde het eind vorige week van John Vader en stond toen in dubio om mijn
nominatie te laten intrekken, omdat ik al lang niet meer de voortrekker binnen
de stichting ben. Het bestuur, waaronder Lenco, en mijn vader, maar ook de oud bestuursleden
Ruud, Bert en Kees hebben de stichting gemaakt tot wat het nu is. Een voorbeeld van wat je
gezamenlijk kan bereiken, in goed overleg met de overheid!

Daarom neem ik de prijs in ontvangst namens (en voor!) alle vrijwilligers en bestuursleden
van de Stichting Bunkerbehoud die zich met zoveel tijd en energie inzetten voor ons aller hobby!
Laten we kijken hoe we eea gepast kunnen vieren aan het Landfront!

Peter
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door +AW+ »

Gefeliciteerd...

Stichting Bunkerbehoud & Peter,
thank you very much for all your great work.

look forward to the awards ceremony and hope they will take place in the bunkers at "Groeneweg" 8-)

all other nominated my greatest respect!

kind regards

Alex
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door Ruud »

Panzerwerk schreef:beste mensen,

Ten eerste vriendelijk dank voor de nominatie en nog meer voor de verkiezing!!
Ik hoorde het eind vorige week van John Vader en stond toen in dubio om mijn
nominatie te laten intrekken, omdat ik al lang niet meer de voortrekker binnen
de stichting ben. Het bestuur, waaronder Lenco, en mijn vader, maar ook de oud bestuursleden
Ruud, Bert en Kees hebben de stichting gemaakt tot wat het nu is. Een voorbeeld van wat je
gezamenlijk kan bereiken, in goed overleg met de overheid!

Daarom neem ik de prijs in ontvangst namens (en voor!) alle vrijwilligers en bestuursleden
van de Stichting Bunkerbehoud die zich met zoveel tijd en energie inzetten voor ons aller hobby!
Laten we kijken hoe we eea gepast kunnen vieren aan het Landfront!

Peter
Peter van harte, mooi om de eer te delen ;)

Groeten, Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door Panzerwerk »

Hi Alex & Ruud, thanks! An illustrious list! Peter
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door tim »

Ook namens de scheveningers gefeliciteerd:-)
Het is zeker verdiend, zeker ook om de strakke organisatie van stichting bunkerbehoud in het algemeen.
Een voorbeeld voor de andere stichtingen in nederland!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door Panzerwerk »

Hi Tim, dank voor je bericht! We doen ons best hier. peter
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door bram »

Als goede tweede feliciteren we hierbij Peter met zijn prijs. Super. Laten we vooral met z'n allen zo bezig blijven met het militair erfgoed. Uiteraard vinden we het jammer dat we geen eerste zijn geworden, maar gunnen het Peter en zijn stichting Bunkerbehoud zeker.
Komend jaar wordt hard gewerkt aan de voltooiing van het lichtplan en het plaatsen van een 24 IJ. Mogelijk scoren we daarmee om voor 2013 in aanmerking te komen voor de prijs ;)
Bram
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door Panzerwerk »

Hoi Bram,

Dank voor je felicitaties! Jullie project is ook zeker de moeite waard! Hopelijk wordt hij volgend jaar verguld...
Hoop dat je er bij de uitreiking dit jaar bij kan zijn ?

met groet,
Peter
Jeroen R.
Donateur
Donateur
Berichten: 164
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:45

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door Jeroen R. »

Tsss, kan ook niet 1 weekje weg of ik mis gelijk de stemronde!
Mooi Peter, zie ik je met de uitreiking - en misschien Bram ook ;-)
Panzerwerk
Berichten: 233
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:13

Re: De Gouden Betonmolen 2012 [Stemronde]

Bericht door Panzerwerk »

Dank!
Plaats reactie

Terug naar “De Nationale Gouden Betonmolen”