De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

De jaarlijks terugkerende prijs voor de erkenning van opvallende ondernemingen, gerelateerd aan fortificaties.

Wie wint de Nationale Gouden Betonmolen 2013

Peiling eindigde op 01 mar 2014, 15:06

Stichting verdedigingswerken Hellevoetsluis voor de renovatie van de vesting Hellevoetsluis.
24
29%
Stichting NCBB voor het restaureren van de Duitse kantine, welke binnenkort geopend word als expositiegebouw van de stichting.
4
5%
Stichting WN2000 voor het redden van de "Seehund" onderzeeër.
7
8%
Het Atlantikwall Museum Noordwijk voor al het werk aan de museumbunker het afgelopen jaar.
24
29%
Dirk de Groot (Dikkieturf) voor het schrijven van al zijn naslagwerken over de Waterlinie.
9
11%
De Dordtse Bunkerploeg die een 502 in de Stp Gr Moerdijk herontdekte en renoveert.
10
12%
Jos Vogel (jopaerya) voor zijn onderzoeken en delen van materiaal.
5
6%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door AvB »

Best leden,

Dit jaar zijn er in totaal 7 nominaties voor de Nationale Gouden Betonmolen. Net als elk jaar is elk initiatief de aandacht dik waard. Enkele nominaties zijn uiteindelijk niet in de stemlijst terecht gekomen. Dirk Peeters is helaas geen Nederlander en is dus uitgesloten van de verkiezing. Jan Lugtmeijer eren we liever met een naar hem vernoemd forum, nieuws hierover volgt spoedig.
Forumleden krijgen nu de mogelijkheid één stem uit te brengen, zonder de optie deze later te wijzigen. Denk dus goed na over de keuze.
Stemmen kan gedurende een periode van 7 dagen, dus t/m zaterdag 1 maart.

Na de uitslag wordt in samenwerking met de winnaar van 2012 gekeken naar het organiseren van een feestelijke overdracht. Deze wordt wanneer mogelijk toegankelijk voor iedereen. En met het forum zullen we de mogelijkheden tot een klein programma bekijken. Vorige uitreikingen konden al rekenen op vele geïnteresseerden.

De uitreiking vindt onder toezicht van (een afvaardiging van) de betonnen commissie op locatie plaats.

Succes met stemmen!

DE GENOMINEERDEN VOOR DE GOUDEN BETONMOLEN 2013;
Stichting Verdedigingswerken Hellevoetsluis voor de renovatie van de vesting Hellevoetsluis.
Nominatielink
http://www.fronttaal.info/

Stichting NCBB voor het restaureren van de Duitse kantine, welke binnenkort geopend word als expositiegebouw van de stichting.
Nominatielink

Stichting WN2000voor het redden van de "Seehund" onderzeeër.
http://www.bunkermuseum.nl/

Het Atlantikwall Museum Noordwijk voor al het werk aan de museumbunker het afgelopen jaar.
http://www.atlantikwall.nl/

Dirk de Groot (Dikkieturf) voor het schrijven van al zijn naslagwerken over de Waterlinie.
viewtopic.php?f=26&t=2692

De Dordtse Bunkerploeg die een 502 in de Stp Gr Moerdijk herontdekte en renoveert.
viewtopic.php?f=45&t=161&start=105#p37839

Jos Vogel (jopaerya) voor zijn onderzoeken en delen van materiaal.
search.php?author_id=89&sr=posts

Let op Er worden alleen uitgebrachte stemmen meegeteld van forumleden welke lid geworden zijn voor de nominatie van genomineerden. Dus van voor 15 februari 2014. Onze excuses aan onze later aangemelde leden. Volgend jaar hopen we alsnog op jullie bijdrage!
Nicht ärgern - Nur wundern!
moerdijk 1945
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2012, 21:49

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door moerdijk 1945 »

Uiteraard stem ik op De Dordtse Bunkerploeg het is een groot werk geweest om het geheel uit te graven te ondoen van bomen en struiken en al het vele werk wat er binnen van gemaakt is foto reportage te zien op FB site Dordtse Bunkerploeg er komen nog meer foto s bij maar voorlopig is goed te zien wat er allemaal gebeurt is .
De ploeg bestaat maar uit een paar mensen maar er is gewerkt voor wel honderd.
Dus mijn stem gaat naar De Dordtse Bunkerploeg.

Moerdijk 1945
russische metselaar

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door russische metselaar »

Ik ga vooral voor mij zelf. Ha ha helaas kan dat niet, dus ga ik voor Noordwijk. Deze heren weten beter de boel bij elkaar te houden en zeker wat moois op te bouwen. Hoor vaak mensen piepen, ja maar ze schilderen alles over mis nu de bunker sfeer. Ten eerste was de boel aardig verpauperd. Niet echt te redden. In mijn ogen hebben ze een juiste overweging gedaan om de boel te redden. Dat is een heel andere, in mijn ogen, juiste insteek. Oke altiijd zijn er negatieve puntjes, maar een mooi museum, en zo als een bunker hoort te zijn, proper in de verf. Jaren door dik en dun hebben ze veel voor elkaar gekregen.
mvg
xander
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door svdb10 »

Tja, als we dan tóch stemadvies gaan geven... ik heb de definitie van de Betonmolen prijs er even bijgepakt:
De Nationale Gouden Betonmolen is een prijs van erkenning voor Stichtingen, Individuen of Objecten die het afgelopen jaar een bijzondere rol hebben gespeeld binnen de wereld van militair erfgoed
Objectief bezien is er dan écht maar één winnaar mogelijk: Frontaal uit Hellevoetsluis! Wat zij hebben weten te realiseren in 2013, nl. de replica van het kanon van 24cm IJzer bouwen en terugplaatsen op de perfect gerestaureerde wallen is absoluut uniek te noemen, niet alleen in Nederland maar ook ver buiten 's lands grenzen! Dit doet uiteraard niets af aan het ongetwijfeld keiharde werken van de bunkerboys in bijv. Noordwijk of Moerdijk, maar puur gekeken naar wat in 2013 is gerealiseerd (volgens de definitie dus) staat dit m.i. niet in verhouding.

Dit gezegd hebbende realiseer ik mij wel dat op dit forum véél meer actieve (duitse) betonliefhebbers aanwezig zijn, dus ik vrees dat het voor de Nederlandse kustbatterij in Hellevoetsluis een kansloze onderneming wordt :D
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door tim »

Het is inderdaad lastig om de juiste partij te nomineren. Er zijn zulke verschillende projecten..
Met het nomineren van individuen ligt het nog lastiger.
Ik zie Jos op de lijst staan, maar zit hij wel op die betonmolen te wachten? Het verzamelen en uitwisselen van informatie doet hij omdat het z'n hobby (obsessie:-)? ) is, en er plezier in heeft. De een gaat daar verder in dan de ander :geek:
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door jopaerya »

Beste Forum leden

Ik voel me echt zeer vereerd met de nominatie, maar ik denk dat organisatie's
meer kunnen bereiken en realiseren dan een eenling. Dank aan Ruud en de stemmers
op mijn nominatie , dit streelt zeker mijn ego :D

Groeten Jos
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door AvB »

Goed om mee te nemen voor volgend jaar. Er was genoeg tijd om vooraf te discussieren maar dat is deze keer niet gebeurd. Hellevoetsluis maakt nog wel een kans! :) Er kan nog een week gestemd worden en er zijn 400 leden.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door Bas de Mos »

Beheerders, kunnen we nog de stem wijzigen? Ik vrees van niet?
Heb nogal snel gestemd en aan de hand van Sanders verhaal heb ik me bedacht :lol:
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door Remco de Goede »

sirpsycho schreef:Beheerders, kunnen we nog de stem wijzigen? Ik vrees van niet?
Heb nogal snel gestemd en aan de hand van Sanders verhaal heb ik me bedacht :lol:
Het is technisch gezien wel mogelijk, maar er is besloten dit niet te doen
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door Bas de Mos »

Oke, no problemo!
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door Bas de Mos »

Oeee spannend!
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door Janus X »

Nek aan Nek Race, spannende Verkiezing idd :)
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door svdb10 »

Tjonge, wat een (onverwacht) boeiende stemmenstrijd!
Nog paar daagjes.... Wellicht dat het duitse beton uiteindelijk de sterkste blijkt, maar de oude hollandse bakstenen weren zich kranig :D
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door Janus X »

svdb10 schreef:Tjonge, wat een (onverwacht) boeiende stemmenstrijd!
Nog paar daagjes.... Wellicht dat het duitse beton uiteindelijk de sterkste blijkt, maar de oude hollandse bakstenen weren zich kranig :D

Het is inderdaad nog een klein cementstreepje tot de eind zege van of de Bakstenen of vloeit het beton toch weer rijkelijk over de finish..... :mrgreen:
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De Gouden Betonmolen 2013 [Stemronde]

Bericht door Remco de Goede »

Nog 2 stemdagen te gaan en de spanning loopt op!
Plaats reactie

Terug naar “De Nationale Gouden Betonmolen”