? van okt 18, 2011 Kuvertype

De Wat en Waar vragen naar aanleiding van (historische) foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

? van okt 18, 2011 Kuvertype

Bericht door Ties »

Ik ben momenteel aan het kijken welke Kuver manschappenverblijven er op Schiermonnikoog hebben gestaan. Heb tot nu toe de 450B en de 452B, maar er is een nog veel voorkomende waarvan ik het type niet weet. Van alle 3 een tekeningetje.

Het gaat mij om de bovenste tekening. Buitenafmetingen: 15m. x 7,5m.

In het boek Radarstelling Biber staat deze Kuver niet. Het lijkt mij een standaard type, ze zijn 7x in de Schlei stelling gebruikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gezocht: Kuvertype

Bericht door Remco de Goede »

Ik denk een "Kuver 450b variant". Heb het Kuverboek er op nageslagen en kom verder niks tegen wat erop lijkt. Kan nog wel eens tussen de originele tekenening uit het archief in Freiburg kijken, maar het kuverboekje is geschreven aan de hand van deze tekeningen dus denk niet dat ik daar veel wijzer van word
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Gezocht: Kuvertype

Bericht door Ties »

Volgens Paul was het een VF1A mit Tagesraum. Dus dat zou wel es kunnen kloppen, ook gezien de afmetingen van een VF1A.
In het Kuverboek staat ie inderdaad ook niet. Deze Kuver is toch ook een aardig stuk groter dan een 450B
Een grijs verleden...
pauldijkstra

Re: Gezocht: Kuvertype

Bericht door pauldijkstra »

Ties schreef:Volgens Paul was het een VF1A mit Tagesraum. Dus dat zou wel es kunnen kloppen, ook gezien de afmetingen van een VF1A.
In het Kuverboek staat ie inderdaad ook niet. Deze Kuver is toch ook een aardig stuk groter dan een 450B
Kijk even achterin het Küver-boek, staat volgens mij een soortgelijke
Plaats reactie

Terug naar “Identificatie Verzocht”