Antitank muur in Rotterdam

Duitse versperringen zoals anti-tankgrachten en -muren, Höcker etc.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam

Bericht door AvB »

Zal ik het dan maar even bewijzen? :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nicht ärgern - Nur wundern!
David-Ross

Re: Rotterdam

Bericht door David-Ross »

Boijmans staat niet op de foto. Het witte gebouw op de achtergrond ken ik niet. Het kleinere witte gebouw op de voorgrond is het Huis Sonneveld aan de Jongkindstraat. Boijmans staat verder naar rechts. Op http://www.nai.nl/museum/museumwoning/i ... Id/1_20269 staat een mooie luchtfoto van het gebied.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door rony »

Jan waarom gooi je nu die foto's er af, daar is toch niets mis mee.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door rony »

David ook bedankt voor de uitleg. Ik denk dat er hier iemand
serieus op zijn teen getrapt is.
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Joop Schreuder †

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door Joop Schreuder † »

Jantje Beton heeft zo te zien zijn account gewist en ook alle foto's en ploatjes die hij heeft gepost.
Heb ik wat gemist? Ik krijg ook soms stevig (en vaak terecht) commentaar, dat hoort er bij, maar om nu zomaar helemaal met een kwaaie kop te verdwijnen? Kan nooit de bedoeling van dit forum zijn. Iemand een idee?

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door PdK »

Hoi Joop,

Daar zijn we zelf als medewerkers ook nogal van geschrokken en we hopen dit met Jan te kunnen bespreken. Hopelijk wordt dan ook een exacte reden duidelijk.
Overigens staat het Jan ook vrij dat hier op het forum te ventileren...

Groeten, Peter
Gebruikersavatar
Hako
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 mar 2008, 20:18
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door Hako »

@AvB
Onderste foto laat de GEB flat in geheel zien. Het gebouw uit 1931 was tot 1968 het hoogste kantoorgebouwd van Nederland.
Onderste foto is achterkant van Damziekenhuis met rechts flat op de westzeedijk.

Goeten Hugo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door AvB »

Hugo dat klopt! :) Ik reageerde echter op een soortgelijke serie foto's die jantje beton had geplaatst maar helaas weer heeft verwijderd.
Als iemand de foto's van jantje heeft opgeslagen mag die die naar mij sturen waarna ik ze weer in het bericht kan plaatsen.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door WimVe »

AvB schreef:Als iemand de foto's van jantje heeft opgeslagen mag die die naar mij sturen waarna ik ze weer in het bericht kan plaatsen.
DAT lijkt mij niet zo goed idee.

Ik vind het, als rotterdammer, ook jammer dat de fotos weg zijn. Maar Jan heeft een reden gehad voor zijn aktie. Ik denk dat daar eerst aan gewerkt moet worden.
Je kan niet zomaar iemands topic gaan editten.

Alleen als iemand dezelfde fotos heeft uit dezelfde of eigen bron dan kun je die plaatsen in een nieuw topic.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door rony »

Ik denk dat ik de rede ken, maar het is niet mijn taak om daar over
te oordelen, dat moet Jantje zelf doen, het is touwens niet de eerste
keer dat hij iets direkt verwijderd, maar nu denk ik dat het menens is.
Hopelijk is het maar een korte bevlieging, en komt hij weldra
terug.
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door Nathan »

WimVe schreef:
AvB schreef:Als iemand de foto's van jantje heeft opgeslagen mag die die naar mij sturen waarna ik ze weer in het bericht kan plaatsen.
DAT lijkt mij niet zo goed idee.

Ik vind het, als rotterdammer, ook jammer dat de fotos weg zijn. Maar Jan heeft een reden gehad voor zijn aktie. Ik denk dat daar eerst aan gewerkt moet worden.
Je kan niet zomaar iemands topic gaan editten.

Alleen als iemand dezelfde fotos heeft uit dezelfde of eigen bron dan kun je die plaatsen in een nieuw topic.
DAT... lijkt in jouw ogen niet op een goed idee, echter de foto's zijn geplaatst en hebben aanleiding gegeven tot een discussie mbt de exacte plaats.
Na het verwijderen ontstaat bij andere forumgebruikers onduidelijkheid, zoals je aan de reacties kan zien.
Helaas wachten we allemaal nog op een uitleg waarom Jan Wullink de foto's verwijderd heeft, want uit de lopende topics kan ik geen verklaring halen. En voor JOUW info, er wordt ook aan gewerkt... er is door een van de medewerkers getracht de dialoog te openen met Jan wat zijn motivatie is geweest om de foto's (en al zijn berichten) te verwijderen. Des al niet te min, mocht iemand nog foto's in bezit hebben, dan verzoek ik diegene de foto's door te sturen.
Dit lijkt nml. op het lenen van een boek uit de bieb waar de foto's uitgescheurd zijn. Je houd dus ten alle tijden het gevoel over dat je iets mist en dat geeft een kutgevoel als je het mij vraagt.
jan lugtmeijer †

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door jan lugtmeijer † »

WimVe schreef:
Alleen als iemand dezelfde fotos heeft uit dezelfde of eigen bron dan kun je die plaatsen in een nieuw topic.
Denk dat daar juist het grootste probleem ligt.
Dus ook wat mij betreft kunnen de betreffende foto´s gewoon terug geplaatst worden mocht iemand ze nog beschikbaar hebben.

Maar we raken aardig off topic nu
Joop Schreuder †

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door Joop Schreuder † »

In hoopvolle afwachting op de terugkeer van de verdwenen foto's :( en voor de niet-Rotterdammers onder ons ;) een lokatieoverzicht.

Greetz,

Joop
Maastunnel eo.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door tim »

leuk overzicht Joop!
ik heb pas nog gewerkt op de ''blunderput'' vlakbij het museum B.V.B. aka pindakaas heaven.
zo te zien is de omgeving flink gemoderniseert t.o.v. de luchtfoto...
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
The Viking
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 sep 2008, 21:24
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Antitank muur in Rotterdam

Bericht door The Viking »

Hallo allen...,

Om maar snel weer even wat beeld te hebben, twee voorbeelden van Beeldbank WO2 gehaald. Ik moet ergens in mijn beeldarchief ook nog materiaal hebben van de muur rondom het Scheepsvaartkwartier. Zal van de week even zoeken en ik kom er op terug.

Gr. Gertjan 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
Plaats reactie

Terug naar “Versperringen”