Bunkers in Bergerbos (nh)

De Stützpunktgruppe Castricum & Frei Küste tot Schoorl
Plaats reactie
Mars

Bunkers in Bergerbos (nh)

Bericht door Mars »

Goedemiddag allemaal!

Enkele weken geleden ben ik in het bos tussen Bergen en Schoorl een bunker tegen gekomen, en die ontdekkingservaring deed mij veel plezier. Ik heb vroeger (20 jaar geleden) veel met mijn vader door de bossen en duinen gewandeld en toen altijd op zoek naar bunkers geweest. Helaas zijn er heel veel uiteindelijk opgeruimd waardoor ze nu bijna niet meer te vinden zijn (in het bos).
Nu wil ik graag met mijn zoontje een aantal bunkers zoeken in onze omgeving, en was benieuwd of iemand mij daarbij kon helpen?

Ik weet dat er een koepel bunker is ergens bij Bergen aan zee die ik zeker wil bezoeken, maar kan geen duidelijke omschrijving vinden van de exacte locatie. Ik heb zelf vroeger delen gezien van een bunkertunnel die van bergen naar bergen aan zee liep (en misschien wel verder) maar daar kan ik ook niet zo veel over vinden op internet.

Hoop dat er iemand is met informatie :)

Gr Mars
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bunkers in Bergerbos (nh)

Bericht door Remco de Goede »

Hallo Mars,

Welkom op het forum.
Hier wat bunkers bij het (voormalig) vliegveld Bergen

http://www.bunkerfotos.nl/bergen.htm

Ook een link naar de bunkers in google earth. De tunnel waar je over spreekt, lijk me wat "lang".

Ps. Ik heb ook het topic even verplaats naar Stutzpunkt Gruppe Castricum, waar Bergen onder viel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Arabesk

Re: Bunkers in Bergerbos (nh)

Bericht door Arabesk »

Mars schreef:Goedemiddag allemaal!

Enkele weken geleden ben ik in het bos tussen Bergen en Schoorl een bunker tegen gekomen, en die ontdekkingservaring deed mij veel plezier. Ik heb vroeger (20 jaar geleden) veel met mijn vader door de bossen en duinen gewandeld en toen altijd op zoek naar bunkers geweest. Helaas zijn er heel veel uiteindelijk opgeruimd waardoor ze nu bijna niet meer te vinden zijn (in het bos).
Nu wil ik graag met mijn zoontje een aantal bunkers zoeken in onze omgeving, en was benieuwd of iemand mij daarbij kon helpen?

Ik weet dat er een koepel bunker is ergens bij Bergen aan zee die ik zeker wil bezoeken, maar kan geen duidelijke omschrijving vinden van de exacte locatie. Ik heb zelf vroeger delen gezien van een bunkertunnel die van bergen naar bergen aan zee liep (en misschien wel verder) maar daar kan ik ook niet zo veel over vinden op internet.

Hoop dat er iemand is met informatie :)

Gr Mars
Na veel zoeken heb ik dat koepelbunkertje eindelijk gevonden. Het ligt op een splitsing. Er loopt een verhard pad naartoe. Op internet zijn alleen vage beschrijvingen te vinden.
Arabesk

Re: Bunkers in Bergerbos (nh)

Bericht door Arabesk »

Heb even mbv google maps de GPS locatie bepaald, ongeveer: 52°40'34.1"N 4°38'50.2"E

Het ligt ten noorden van Bergen aan Zee
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Bunkers in Bergerbos (nh)

Bericht door tim »

Zover ik weet staat de koepel over een waterbron geplaatst..

Er hebben tussen bergen en egmond en tussen camperduin en bergen een aantal forse gangenstelsels gelegen, waar helaas niet veel meer van resteerd.
In het bergerbos liggen nog wat korte stukjes gang, nu afgesloten en in gebruik als vleermuisonderkomen!

Gr, Tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Castricum”