wilhelminastraat katwijk

De Stützpunktgruppe Katwijk & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen

Moderator: Danny

Plaats reactie
bunker-john
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 mar 2011, 15:57
Locatie: Rijnsburg/Katwijk

wilhelminastraat katwijk

Bericht door bunker-john »

Even een vraag over een specifieke bunker tussen de wilhelminastraat en de te brittenstraat te katwijk.

Wie weet welke bunker er ligt of heeft gelegen, in de duinrij vanaf strand gezien links van de wilhelminastraat en rechts van de te brittenstraat.
Hij was rond 1990 gewoon te zien vanaf strand na de veranderingen in de zeereep niet meer. hij had was vanaf de voorkant schuin en re tegen de bunker aan was een kamertje van ong 3x4 (ik was toen rond de 12 jaar dus weet niet echt of dit klopt)

Ik hoor het graag en fotoos zouden helemaal te gek zijn
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: wilhelminastraat katwijk

Bericht door Danny »

Hey John. Dat was een geschutsbunker van het type 667. Ik heb helaas van die specifieke bunker geen goede foto. Er steekt nogsteeds een klein stuk beton uit het duin. Een foto hiervan heb ik op mijn site staan: http://www.katwijkinoorlog.nl/baupunkt/ ... kt/menu178. Laatste foto van de pagina ;)
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
bunker-john
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 mar 2011, 15:57
Locatie: Rijnsburg/Katwijk

Re: wilhelminastraat katwijk

Bericht door bunker-john »

Thx Danny, weet jij wat er nog over is van deze bunker?
Gr. john
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: wilhelminastraat katwijk

Bericht door Danny »

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik heb eens horen zeggen dat ze 'm hebben laten kantelen, maar dat trek ik in twijfel omdat het stuk dat je nog ziet lijkt op de scherfmuur die aan de bunker vast zit. Volgens mij hebben ze 'm gewoon onder het zand geschoven en staat 'ie er dus gewoon nog volledig.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
bunker-john
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 mar 2011, 15:57
Locatie: Rijnsburg/Katwijk

Re: wilhelminastraat katwijk

Bericht door bunker-john »

Zijn er ook routes door de duinen van katwijk waar je toegankelijke bunkers kunt bekijken? Ik heb namelijke altijd wel een aantrekkingskracht tot bunkers gehad en nu vind tot mn verbazing mn dochter het ook erg interresant.
mijn broer is trouwens werkzaam op de noordcamping en bij de uitbreiding van de camping kwamen leuke dingen naar boven. (jammer dat hij mij dit weer te laat doorgaf!) Zijn wel fotoos toen genomen zal ff vragen of hij die nog heeft.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: wilhelminastraat katwijk

Bericht door Danny »

Hey John,

Bijna alles is dichtgegooid. Je zou het landfront met de tankmuur kunnen bekijken?

Jouw broer heb ik dan trouwens al eens gesproken. Ik mocht van hem de foto's gebruiken: http://www.katwijkinoorlog.nl/baupunkt/ ... itwatering.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
bunker-john
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 mar 2011, 15:57
Locatie: Rijnsburg/Katwijk

Re: wilhelminastraat katwijk

Bericht door bunker-john »

mooie site Danny! keek er al regelmatig op, Harry is de eigenaar van de camping mn broer werkt voor hem en was erbij in 2006. Als het goed is hebben ze toen wel het een en ander laten staan daar maar wel weer toegedekt met zand. Waar kan ik dan wel naar toe in de buurt? of moet ik die vraag ergens anders op de site zetten?
gr john
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Katwijk”