SS flakbatterie "grenadierregiment 1" westduinen

De Stützpunktgruppe Scheveningen
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: SS flakbatterie "grenadierregiment 1" westduinen

Bericht door Bas de Mos »

Jacob heeft 'm volledig gemaakt geloof ik. Ik zelf ook maar zonder details zoals scharte etc.
stutzpunktgruppe †

Re: SS flakbatterie "grenadierregiment 1" westduinen

Bericht door stutzpunktgruppe † »

Hier de foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
nicoh
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2023, 11:22

Re: SS flakbatterie "grenadierregiment 1" westduinen

Bericht door nicoh »

HAllo Allen

Binnen het kader van de geschiedschrijving van de SS-Landstorm Nederland, ben ik op zoek naar een klein stukje informatie over de bezetting van het Stutzpunkt XXXXIIIcH Westduin.
Bekend is dat sedert eind 1943 hier de SS-Flakbatterie SS-Grenadier Regiment 1 Landstorm Nederland haar intrek had genomen met 6 stuks 8,8 cm Flak en 3 stuks 2,0 cm Flak.
Nu is dit Stutzpunkt omstreeks 20 januri 1945 verlaten door de SS-Flakbatterie, die naar Groningen trok en later terugkwam op de Veluwe. Nadat de batterij uit XXXXIIIcH vertrok is de batterij nooit meer als Flakbatterij gebruikt. De 8,8 cm Flak bleef dus zeer waarschijnlijk achter.
Mijn vraag is nu een heel simpele: IS bekend welke eenheid/eenheden vanaf het vertrek van de SS-Flakbatterie LSN in dit Stutzpunkt XXXXIIIcH gelegen hebben.
Bij voorbaat dank.
Nico Heitman
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: SS flakbatterie "grenadierregiment 1" westduinen

Bericht door tim »

Beste Nico,
Ik heb het na ongeveer 20 jaar onderzoek over Scheveningen nog niet kunnen achterhalen..
De laatste maanden van de oorlog zijn heel slecht beschreven. Meeste kans heb je denk ik nog in Verzetsdocumenten :roll:

Gr, Tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Scheveningen”