openstelling Wn 220H

De Stützpunktgruppe Goeree
Gebruikersavatar
jack
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 feb 2008, 20:07
Locatie: Ouddorp
Contacteer:

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door jack »

Inderdaad een mindere beslissing.
Maar er zijn mensen geweest die het hebben verknald.
Het gebied is van staats bosbeheer, dus het is hun beslissing.
Mijn berichtje dient puur ter waarschuwing, ik ben er zelf ook nog een paar keer geweest, en ben ook niemand tegen gekomen.

Jack
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door a.weijerman »

Stik, naar hoor, ik was van plan ergens in de aankomende maand of december eens langs te gaan met de camera.. (nog even wachten ivm die rot-teken).
Kan ik nu dus wel shaken... Donnerwetter ende Potztausend!
Jammer.. op zijn zachtst.
Hoi, Lex.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door Ruud »

jack schreef:Maar er zijn mensen geweest die het hebben verknald.
zo zie je maar dat al die goed bedoelde informatie ook negatief kan werken, bij het loopgraven project in IJmuiden hebben wij dit ook ondervonden ... het is nog vervelender als het (forum)bekenden zijn die het hebben verknald :twisted:
g,ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door Remco de Goede »

Ruud schreef:
jack schreef:Maar er zijn mensen geweest die het hebben verknald.
zo zie je maar dat al die goed bedoelde informatie ook negatief kan werken, bij het loopgraven project in IJmuiden hebben wij dit ook ondervonden ... het is nog vervelender als het (forum)bekenden zijn die het hebben verknald :twisted:
g,ruud
Dat klinkt niet echt positief Ruud? What happened?
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door Ruud »

ha, geen paniek hoor, ik refereer naar de bouwpweriode, vorig jaar. tijdens de werkzaamheden trokken we veel bezoekers op zich heel leuk! allen waren er ook bezoekers die de door de aannemer afgesloten bunkers openbraken .... inmiddels zit alles goed dicht, dus terug naar 220H ;)
g,ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door a.weijerman »

o.k... Even voor alle duidelijkheid dus; je kan er Nu gewoon met je camera naartoe, je komt alleen Niet de bunkers in.
- al het buitenwerk is Wel gewoon te fotograferen -
Zo dan?
Hoi, Lex.
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door Janus X »

Misschien is het wat om dit soort mensen van dit forum; waarvan bekkend is dat ze dit soort acties doen, te weren of te bannen ;)

Gr, Ramon

Ruud schreef:
jack schreef:Maar er zijn mensen geweest die het hebben verknald.
zo zie je maar dat al die goed bedoelde informatie ook negatief kan werken, bij het loopgraven project in IJmuiden hebben wij dit ook ondervonden ... het is nog vervelender als het (forum)bekenden zijn die het hebben verknald :twisted:
g,ruud
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door tim »

hoi ramon, laten we er hier geen hbp forum van maken...
je hebt nou eenmaal mensen die de regels niet zo nauw nemen, of andere normen en waarden hebben dan een ander.
als we iedereen moeten bannen die niet in het keurslijf past, blijven er maar heel weinig over :roll:

groeten, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door Janus X »

Hey Tim,

Dat is dan ook wel weer zo, maar dan kunnen de mensen die iets nieuws willen laten zien er maar beter een keer over denken,
De bezinkput aan landfrontroutte deel:3 is ook al gesloopt en gejat helaas, dit is toch weer erg jammer

1 ding Blijf met je Poten van andermans spullen af, en helemaal van Monumenten zoals deze, ik steek mijn handen graag uit voor het nut van het algemene en om jongere mensen een stuk van de geschiedenis te laten zien; srry voor mijn frustraties, alleen elke keer als je geintresseerden iets wil laten zien dan word het na vermelding hier op het forum door zo gezegde (on)mensen gesloopt of gejat !
Verder niks tegen iemand ofzo, vind het alleen diep triest ;)

p.s. kom gerrust eens kijken naar ons mooie landfrontje ;)

Groetjes, Ramon
tim schreef:hoi ramon, laten we er hier geen hbp forum van maken...
je hebt nou eenmaal mensen die de regels niet zo nauw nemen, of andere normen en waarden hebben dan een ander.
als we iedereen moeten bannen die niet in het keurslijf past, blijven er maar heel weinig over :roll:

groeten, tim
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door AvB »

Denk dat zonder dit forum men er ook achter komt.
Je kan er op wachten dat er iets gejat worden als je een asfaltpad langs de bunkers legt.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Dennis N

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door Dennis N »

Beste mensen,

Ik begrijp de teleurstelling dat het gebied tot nader order verboden terrein is en om allerlei speculaties te voorkomen wil ik graag het eea wat verduidelijken.

Zoals inmiddels bekend wordt er momenteel druk gewerkt (zowel in als buiten het veld) om Wn 220H weer toegankelijk te maken voor het publiek en wordt het opgenomen in (bestaande) wandelroutes. Er komt een historische wandeling over de Tweede Wereldoorlog langs de bunkers, met een educatief karakter. Zo ontstaat een interessante verbinding tussen natuur en cultuurhistorie. Bovendien biedt deze locatie een uitstekend uitkijkpunt over Goeree-Overflakkee en de Voordelta. Het project bestaat uit een aantal verschillende fases, waarvan fase I/II inmiddels is gestart. Dit houdt in dat de verschillende bunkers worden gelokaliseerd, vrijgemaakt van zand, struikgewas en zwerfafval en een aantal afgesloten zodat vleermuizen er hun winterslaap kunnen houden. Al tijdens de eerste weken van de werkzaamheden werden er sporen gevonden van mensen die op eigen initiatief aan het graven waren gegaan en d.m.v snoeien/klepelen paden maakten naar mogelijk nog verborgen stellingen. Men moet zich als eerste realiseren dat dit een beschermd natuurgebied is en dat niet zomaar iedereen zich door het struikgewas kan gaan banen, alles kapot trappen en het gebied omploegen in jacht naar 'bodemschatten'. Daarnaast bestaat nog altijd de mogelijkheid dat er zich munitie dan wel zware explosieven in de grond bevinden met alle gevolgen van dien. Natuurlijk zou de stichting WO2 Goeree-Overflakkee het ten zeerste betreuren dat als er toch spullen worden gevonden, deze verdwijnen bij mensen in de kast. Wij willen in fase III/IV graag van één van de 502 of 504 een expositieruimte maken en eventueel gevonden voorwerpen horen dan natuurlijk daar thuis. Ook het winterslaapje van onze gevleugelde vrienden moeten we respecteren. Een vleermuis kan maximaal twee keer worden gewekt tijdens zijn slaap, daarna heeft hij niet meer de kracht om zijn motortje te laten starten en is het afgelopen met hem. Dit hele project is een harmonie tussen cultuurhistorie en natuur, laten we dat aub in ons achterhoofd houden!

De werkzaamheden liggen nu even stil en in februari gaat Staatsbosbeheer en Stichting WO2GO weer verder en de planning is om in mei de bunkerroute te openen. Graag nog even geduld dus, als de tijd daar is mag iedereen er komen kijken, foto's nemen en zullen er rondleidingen worden gegeven. Tot die tijd is het simpel, verboden gebied (wat overigens duidelijk staat aangegeven). Een fikse bekeuring is het resultaat als men zich toch begeeft in deze zone. Deze week is er al iemand op de bon geslingerd, denk dus niet dat er niet gecontroleerd wordt!

Bedankt voor jullie begrip.

Dennis Notenboom
Stichting WO2 Goeree-Overflakkee
Annelies

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door Annelies »

Op TV Rijnmond een stukje over dit complex:

http://www.rijnmond.nl/Programmas/week_overzicht

Het begint bij minuut 4.15
Gebruikersavatar
jack
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 feb 2008, 20:07
Locatie: Ouddorp
Contacteer:

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door jack »

Ik heb bij "oorlogen en fortificaties in het nieuws" nog wat aanvullende info geplaatst.
urbex
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011, 20:36

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door urbex »

Kan iemand mij prive mail de locatie geven.(GPS)
Wand ik wil deze schiterende bunkers fotograferen.
Ik heb de locatie wel maar ik wil zekker weten dat ik goed zit.
heb geen zin om 3 uur te rijden voor jan met een korte achter naam :P
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: openstelling Wn 220H

Bericht door Remco de Goede »

De locatie is NIET VRIJ te bezoeken, er word zeer streng gecontroleerd. Je kunt Jack Westhoeve (contactgegevens evt via mij te verkrijgen) contacteren om de locatie een keer te bezoeken. Je kunt Jack ook een PB sturen via het forum.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Goeree”