StP Von Seeckt

Het Verteidigungsbereich Vlissingen & Freie Küste Walcheren
Tom Oliviers

StP Von Seeckt

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi Allemaal,

graag zou ik een kmz-file maken van de twee geschutsbunkers type 611 nabij biggekerke
StP Von seeckt.

Ik kan op het eerste zich nergens iets vinden over de bezetting en de kanontype's hiervan, kan iemand me daarbij helpen?

met vriendelijke groet,
Tom Oliviers, BFA
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Remco de Goede »

Wat ik zo snel kon vinden is:

Tweede batterij van Bataljon 165 van de 65e infanteriedivisie met vier 10.5 cm Houwistsers (1943)
Tom Oliviers

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Tom Oliviers »

vier houwitsers? er zijn "slechts" twee geschutsbunker type 611... stonden die andere twee houwitsers dan in open beddingen?

bedankt voor de reply.

Ik had ook al in drie verschillende boeken van Walcheren aan het rondkijken geweest en het enige dat ik kon vinden was dat de meeste batterijen onder H.A.A. 1140 vielen, en het enige geschut dat ik meermaals terugvond waren 15.5cm Schwere Feldhaubitze 414 (f)... (voor von kleist zou dit 4x 15.5cm SFh 414 (f) zijn geweest, maar ik weet het niet zeker of dit voor alle batterijen in het binnenland van walcheren was)

maar voor von seeckt hou ik het op de 10.5 cm Houwitsers... enig idee welk type 10.5cm'ers?

The 10.5 cm leFH 18 was the standard divisional field howitzer used by the Wehrmacht during the Second World War. --> misschien deze?

groetjes
Tom
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Remco de Goede »

Tom,

Dat is het enige wat ik kon vinden, ik denk dat Lenco wel meer info heeft.
Tom Oliviers

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Tom Oliviers »

Ok, bedankt Remco!

Ik heb nog een foto gevonden van een kaart in één van de bunkers in het bunkermuseum te zoutelande (die ik hier niet ga plaatsen). daarop kon ik de positie zien met de vuurrichting, tot in de buurt van Nettelbeck II... heb dit even nagemeten op google earth, dit is rond de 10.000 meter, en een 10.5cm leFH 18 schiet 10.675m, dus ik peins dat dit 'm is ;-)

thanx for da info hee. ga nu een kmz-file aanmaken van deze mooie batterij.

met vriendelijke groet,
Bunkerfreak Tom
Tom Oliviers

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Tom Oliviers »

tenzij iemand anders iets meer weet, altijd welkom, dan pas ik de kmz terug aan hee..

Ook de info (bezetting + kanontype) voor Von Kleist gezocht, aangezien ik niet 100% zeker ben van die 15.5cm-ers.

Dank bij voorbaat
Tom
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Remco de Goede »

Hoef jij niet te werken ;)
Gebruikersavatar
Lenco †
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:34
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Lenco † »

Hallo,

Zie gevoegde legenda van de genoemde kaart.
Werendijke had 4 x 15,5 cm S.F.H. 414 (f), bereik 10,5 km,
2 in 611, 2 in open opstellingen.

Lenco,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eine Reise ans Ende des Verstandes.
Tom Oliviers

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Tom Oliviers »

Afbeelding

Von Seeckt met 2x 15.5cm SFH 414 (f)

Tom
Laatst gewijzigd door Tom Oliviers op 02 mar 2010, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Tom Oliviers

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Tom Oliviers »

bedankt voor de informatie Lenco, daar kan ik wel even mee voort en zijn jullie van men gezeur op het forum af ;-)

Tom
Tom Oliviers

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Tom Oliviers »

Volgens wikipedia schoot een 15,5cm S.F.H. 414 (f) geen 10.500m maar 11.300m ver... dewelke is juist?

update: Nu heb ik nog een derde beschrijving van dit 15.5cm kanon gevonden waarin staat dat ie 11.100m ver schoot...
ik duid ze aan volgens Lenco zijn informatie, die lijkt me het meest juist, aangezien wikipedia niet zoveel van bunkers en artillerie zal kennen als het merendeel hier op't forum...

10.500m it is!

zo dadelijk word ik nog zot :D

Tom
Tom Oliviers

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Tom Oliviers »

Bedankt Lenco en Robin voor de verwezenlijking van dit Kmz-bestandje:

http://bunkerfreaks.vacau.com/stpvonseeckt.kmz" target="_blank" target="_blank
vergeet niet op de groene bolletjes te klikken om fotootjes te zien hee 8-)

groetjes
Tom
Harras

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Harras »

Tommeke,
Hij gaat helemaal lekker met je nieuwe opzet van website maar dan ook de schootsvelden op Google Earth is bijzonder. Zo krijg je een aardig beeld wat de schootsafstanden zijn p er Batterij.Ga door en blijf nog even met ziekteverlof. hahaha Kan je lekker doorknallen.
Beterschap en tot ziens.
gr.Ron
Tom Oliviers

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Tom Oliviers »

Bedankt Ron

Ik ben nu zeer hard aan het doorknallen met het ganse landfront van Vlissingen, net het Anti-tank kanaal met een licht doorschijnende, opgevuld met blauwe kleur, polygoonlijn aangeduid en ook alle bunkers... nu de schootsafstanden beginnen aanduiden... heb al gezien dat er enkele 623-ers de tankgracht amper flankeren, maar meer opgesteld staan om een weg te flankeren... waren er bruggen over dit AT-kanaal ofzo?

zo lang ik ziek ben blijf ik lekker doorknallen :D 8-) en Festung Walcheren is momenteel men target (aangezien dit het dichtste punt atlantikwall bij antwerpen is, ben ik genoodzaakt walcheren zeker op kmz te hebben hee :D)

Tompidoe
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 210
Lid geworden op: 26 feb 2008, 17:12

Re: StP Von Seeckt

Bericht door Maarten »

Ik ben erg benieuwd als die klaar is!

Von Seeckt ziet er ook al leuk uit zo!
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Vlissingen”