Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Het Verteidigungsbereich Vlissingen & Freie Küste Walcheren
Herbert

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Herbert »

Hallo Jan,

Dat klopt, daarom bouw en of sloop, heb wel gehoord dat Dhr. Sakkers bezig is met het uitbrengen van een boek over Dishoek, weet alleen niet wanneer het uitkomt, schijnbaar is daar veel gebeurd, alles wat maar iets te maken heeft met Stp. Fidelio is welkom, ben er al jaren mee bezig, en ben al in alle toegankelijke bunkers geweest, er staan er meer dan je denkt.
Toch super dat je hebt gereageerd.

Herbert
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Janus X »

Herbert schreef:Hallo Jan,

Dat klopt, daarom bouw en of sloop, heb wel gehoord dat Dhr. Sakkers bezig is met het uitbrengen van een boek over Dishoek, weet alleen niet wanneer het uitkomt, schijnbaar is daar veel gebeurd, alles wat maar iets te maken heeft met Stp. Fidelio is welkom, ben er al jaren mee bezig, en ben al in alle toegankelijke bunkers geweest, er staan er meer dan je denkt.
Toch super dat je hebt gereageerd.

Herbert

Kijk eens in het fotoarchief van de gemeente Vlissingen of op Beeldbank Zeeland ;)
Honderden foto's van bunkers, maar geen sloop foto's van Fidelio, Toch moet ik zeggen dat er wel meer sloop foto's ontbreken van heel de kust !

P.S. Heeft iemand voor mij informatie of het liefst een foto met daarop de overgang tankgracht naar höckers en tankmuur, in de Welzingepolder ?
V.B. Vlissingen, er zou ook een 700 op de foto moetten staan ?
Ik zoek hier al jaren naar maar niks gevonden, alvast bedankt !
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Herbert

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Herbert »

Jan - heb er een gevonden, bedankt voor de tip.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Martijn »

Van Dishoek kwam ik kortgeleden onderstaande kaart tegen. Ik weet niet uit welk jaar deze stamt. Hij staat in de Historisch Topografische Atlas Vlissingen.
Dishoek.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Herbert

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Herbert »

Mooi Kaartje,tekening zou gemaakt zij in 1944, alleen de plaatsing van het kustlicht is vreemd, volgens mij was er in 1944 geen kustlicht, de vuurtorens die er nu staan zijn in 1950 gebouwd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Weikich

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Weikich »

Vorige week in die M159 wezen kijken, was men eerste M159 dat ik in 12 jaar bezocht heb (eindelijk zeg!), maar wel lichtjes verschoten hoe klein die vanbinnen lijkt met die uitgebroken muurtjes (in tegenstelling tot wat je verwacht als je die buitenmuur ziet), inderdaad één grote ruimte. Een zeer toffe en enthousiaste Eigenaar waarmee we nog zeker meerdere fieldtrips zullen maken, maar heb hem beloofd geen plaatjes te posten, dus daarmee kan ik niet helpen 8-)

Ook die tweede M145 bezocht waar je langs die eternit buis de bunker moet betreden (met buiten wat schade aan het beton), zééééér mooie teksten van munitie binnenin, véél beter geconserveerd dan die andere M145 waar die radarmast op staat)

Ook de 134 bezocht, is een zeer speciaal exemplaar, een 134 die als 134K gebruikt is (dus geen grote en kleine kamer, maar twee gewone kamers zoals een standaard 134 maar dan wel met alle buizen in de kamers voor de aansluiting van een keuken). Top locatie daar !!!


Gr.
Bunkerfreak
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door rony »

Weikich schreef:Vorige week in die M159 wezen kijken, was men eerste M159 dat ik in 12 jaar bezocht heb (eindelijk zeg!), maar wel lichtjes verschoten hoe klein die vanbinnen lijkt met die uitgebroken muurtjes (in tegenstelling tot wat je verwacht als je die buitenmuur ziet), inderdaad één grote ruimte. Een zeer toffe en enthousiaste Eigenaar waarmee we nog zeker meerdere fieldtrips zullen maken, maar heb hem beloofd geen plaatjes te posten, dus daarmee kan ik niet helpen 8-)

Ook die tweede M145 bezocht waar je langs die eternit buis de bunker moet betreden (met buiten wat schade aan het beton), zééééér mooie teksten van munitie binnenin, véél beter geconserveerd dan die andere M145 waar die radarmast op staat)

Ook de 134 bezocht, is een zeer speciaal exemplaar, een 134 die als 134K gebruikt is (dus geen grote en kleine kamer, maar twee gewone kamers zoals een standaard 134 maar dan wel met alle buizen in de kamers voor de aansluiting van een keuken). Top locatie daar !!!


Gr.
Bunkerfreak
Als die muurtjes erin zouden staan, zou je wel het gevoel hebben dat hij groter is,
Hij heeft trouwens ook nog een kelderverdieping.
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Weikich

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Weikich »

Zou dat een grote kelder vedieping zijn? of gewoon zo'n waterreservoir zoals je ook bij 639-hospitaalbunkers tegenkomt?
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door rony »

Ik ken zo niet direkt de afmeting van zo'n reservoir in een 639, maar de afstand
vanwaar de betonplaat schuin naar beneden gaat tot aan de muur is toch een
behoorlijke oppervlakte.
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
Weikich

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Weikich »

Hallo, aangezien je deze in een M145 van dit stützpunkt terugvind (en ook nog in andere bunkers in het gehele AOK 15):

Kent er iemand het typenummer van deze deur? ik vind daar niets van terug in de panzeratlassen...
M 145 -- 06 -- 23 01 2013 BFA (18).JPG
M 145 -- 06 -- 23 01 2013 BFA (19).JPG
Gr.
Tom Oliviers,
Bunkerfreaks Antwerpen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door jopaerya »

Hallo Tom

Het lijkt mij een T deur ( marine uitvoering ) waarschijnlijk een T 8 of T 10 ??

Groeten Jos
Weikich

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Weikich »

Heb je hier documentjes van Jos? ik heb nog nooit van een T-deur gehoord!
Gebruikersavatar
scolty
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2011, 23:46
Locatie: Groningen

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door scolty »

De T-serie is een serie marine deuren. In de FL 250 in Den Helder zitten ook enkele T-serie deuren.
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Ruud »

Weikich schreef:Heb je hier documentjes van Jos? ik heb nog nooit van een T-deur gehoord!
Duits ... dus dan is er altijd een documentje van ;)
g,Ruud

Kies download file 3 op http://members.ziggo.nl/depolsjes/algem ... efront.htm
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Stp. Fidelio (Vlissingen 02)

Bericht door Bas de Mos »

Ruud schreef:
Weikich schreef:Heb je hier documentjes van Jos? ik heb nog nooit van een T-deur gehoord!
Duits ... dus dan is er altijd een documentje van ;)
g,Ruud

Kies download file 3 op http://members.ziggo.nl/depolsjes/algem ... efront.htm
Hey gaaf zeg! Zit ook in de M183 te IJmuiden.
IMG_5297.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Vlissingen”