Stp. Nettelbeck II

Het Verteidigungsbereich Vlissingen & Freie Küste Walcheren
Gebruikersavatar
Kale-J
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 mar 2008, 20:34

Stp. Nettelbeck II

Bericht door Kale-J »

Kwam onlangs deze foto tegen van net na 44,wat wel een paar meter buiten Nettelbeck II ligt.
Vraag me af wat hier te zien valt en wat het geweest zou kunnen zijn.
Voor zover ik het zie,staat er een bergplaats met scherfmuur,een KSS als huis gecammofleerd? Op een wel zeer grote fundering of zou er nog wat onder zitten? Dan 3 x KSB ? En een Schuilkelder? Maar waar dienen die 2 grote pijpen aan de achterkant dan voor? Hoop dat er wat mensen zijn die hier wat meer antwoorden op kunnen geven,over dit complex.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Janus X »

Kale-J schreef:Kwam onlangs deze foto tegen van net na 44,wat wel een paar meter buiten Nettelbeck II ligt.
Vraag me af wat hier te zien valt en wat het geweest zou kunnen zijn.
Voor zover ik het zie,staat er een bergplaats met scherfmuur,een KSS als huis gecammofleerd? Op een wel zeer grote fundering of zou er nog wat onder zitten? Dan 3 x KSB ? En een Schuilkelder? Maar waar dienen die 2 grote pijpen aan de achterkant dan voor? Hoop dat er wat mensen zijn die hier wat meer antwoorden op kunnen geven,over dit complex.


Dit is de Vlissingsestraat in Oost-Souburg, dit is al geen nettelbeck meer hoor ;)
Maar de berg plaatsjes zijn verdwenen het huis was je ziet vooraan is waarscheinlijk gewoon een normale woning.

Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door ErwinZ »

Het huis kan best een bunker zijn. Valt qua model uit de boot met de andere huizen. De vierkante plaat lijkt op een funderingsplaat of trogplatte.
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Ties »

3x een KSB? Één moet toch wel genoeg wezen? Het lijkt er alleen wel veel op.
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Janus X »

Ik vind het gewoon op een huis lijken eigenlijk, nu staat er nog steeds een huis btw ;)
En 3x ksb dat lijkt me ook stug (ik weet wat je bedoeld, die 3 blokkies voor de woning) maar er zit geen luik van boven of kss, 1 is inderdaad voldoende, anders kom je meer bij een 616 uit een grös shaltstelle.

De afmetingen van het huis zijn ook groter dan een Kss dus dat is eigenlijk onmogelijk.

Gr, Ramon
Laatst gewijzigd door Janus X op 19 mei 2011, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Janus X »

Hierbij even een foto van de woning nu ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
Kale-J
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 mar 2008, 20:34

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Kale-J »

Janus X schreef:
Kale-J schreef:Kwam onlangs deze foto tegen van net na 44,wat wel een paar meter buiten Nettelbeck II ligt.
Vraag me af wat hier te zien valt en wat het geweest zou kunnen zijn.
Voor zover ik het zie,staat er een bergplaats met scherfmuur,een KSS als huis gecammofleerd? Op een wel zeer grote fundering of zou er nog wat onder zitten? Dan 3 x KSB ? En een Schuilkelder? Maar waar dienen die 2 grote pijpen aan de achterkant dan voor? Hoop dat er wat mensen zijn die hier wat meer antwoorden op kunnen geven,over dit complex.


Dit is de Vlissingsestraat in Oost-Souburg, dit is al geen nettelbeck meer hoor ;)
Maar de berg plaatsjes zijn verdwenen het huis was je ziet vooraan is waarscheinlijk gewoon een normale woning.

Gr, Ramon
Beste janus

Ik zeg ook dat het net buiten Nettelbeck ligt ;) Wist anders ook niet waar ik het onder moest gooien.
Gebruikersavatar
Kale-J
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 mar 2008, 20:34

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Kale-J »

Janus X schreef:Hierbij even een foto van de woning nu ;)
Het is het nieuwe huis en niet het huis in de oude staat. Dan blijft voor mij de vraag nog staan,als dit een huis al toendertijd was,waarom dan op zo'n grote fundering? Het huis klopt van geen meter ten opzichte met de rest van de woningen. Tevens waarom staat die schoorsteen in het midden van het huis? Ook zoiets vaags.
Gebruikersavatar
Kale-J
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 mar 2008, 20:34

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Kale-J »

Nu dan even terug te komen op mijn vermoedens dat dit wel 3x KSB zou kunnen zijn,is omdat er op de kleine markt een zelfde soort type KSB staat. Zie foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door +AW+ »

but the old houses had the chimney sideways.
so it could be a camouflaged bunker?!

greetz

Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door WimVe »

Wat nu als dat gebouw in aanbouw gewoon dat meest linkse nieuwe huis is ? Verklaard ook de ramen aan de zijkant.
Op beide fotos is het groter dan de "oude" woningen. De uitsteksels aan de achterzijde en waarschijnlijk ook voorzijde zijn m.i. gewoon steigers.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 210
Lid geworden op: 26 feb 2008, 17:12

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Maarten »

Ik zie hier geen steigers op de foto, en het lijkt me sterk als een huis nog in aanbouw is om voordat het dak klaar is de steigers al weg te halen. Dat werkt niet.
Ik zou ook zeggen dat dit een schaltstelle is.
Gebruikersavatar
Kale-J
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 mar 2008, 20:34

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Kale-J »

Inderdaad staan er geen steigers op de foto en ben zelf steigerbouwer. Als het in aanbouw zou zijn,dan stonder er steigers rondom,zou ook handig zijn om de panlatten te monteren en pannen te leggen. Lijkt me ook niet dat je zomaar even een huis mocht bouwen bij Duitse werken. Denk dat ze liever alles plat zouden gooien in de buurt dan een bouwvergunning te verstrekken. Het pand zelf komt me meer betonachtig over dan van steen. De ramen kunnen er ook opgeschildert zijn. Dat kan ik niet echt duidelijk zien en was dacht ik ook de bedoeling van cammo.
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door +AW+ »

Janus,
do you have afull picture from the house left side?
maybe also from the backview...
greetz
Alex
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Gebruikersavatar
Kale-J
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 mar 2008, 20:34

Re: Stp. Nettelbeck II

Bericht door Kale-J »

Hier het complete huis en aan de achterkant zit de luifel zoals je op de foto ziet zitten,er ook niet meer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Vlissingen”