PZ-StP Nettelbeck

Het Verteidigungsbereich Vlissingen & Freie Küste Walcheren
Plaats reactie
Tom Oliviers

PZ-StP Nettelbeck

Bericht door Tom Oliviers »

Hallo Heren,

Ik ben men archief even aan het her-inventariseren en ben begonnen bij mijn geliefde 15de armee. A1 uiteraard om goed van start te gaan.

Een vraagje omtrend het Panzerstützpunkt "Nettelbeck". Ik heb enkel een (prachtige) duitse kaart (datum onbekend) waar dat het pz-stp nettelbeck onderverdeeld word door vier wiederstandsnesten, Wn Reseda met de M270 en de 114a (niet fort de ruyter zoals ik op sommige website's vind !!), Wn Osterstein, Wn Karishafen en Wn Eschwege (waar die 632 en 630 liggen).

Op verschillende website's vind ik daarentegen de benamingen Pz Stp Nettelbeck I, II en III terug, kan er iemand mij een duitse kaart bezorgen waar die drie pz-werken opstaan? zodat ik zeker ben dat deze wel juist ingedeeld zijn.
met vriendelijke groet,

Tom Oliviers,
Bunkerfreaks@gmail.com
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door Bunkertju »

WN Eschwege zeker niet .... die staat er te ver vandaan (134 en 2 keer 502).

Denk eerder aan de naam WN Heidrecksburg .. of wat daar op lijkt (Daar liggen de 630 en 632).

Succes met zoeken !!!

Jan
Tom Oliviers

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door Tom Oliviers »

hmm bedoel jij Rittem als stp Eschwege? (volgens atlantikwall-relicte), maar volgends die duitse kaart dat ik heb is ritthem totaal géén steunpunt (kaart zal ouder zijn waarschijnlijk, want ik weet ook best wel dat daar bunkers staan), en de locatie van Eschwege ligt op die duitse kaart nabij die 630, 632, 633, 118c, 198 en 134 (aan het station, wat wel een eindje weg is van de dorpskern van ritthem). De locatie van heidecksburg is die waar de ondergewerkte 634 ligt en reseda is de batterij met de M170, 114a, M145, 633 en flammerwerfer ringstand.

Hieronder een klein kopietje van de kaart waar ik mee werk: (m'n excuses aan de rechtmatige eigenaar van deze kaart, maar dit is enkel bedoeld om m'n vraag/standpunt te staven)
1A1 01 Vlissingen.png
En ook een printscreen van men Google Earth (kmz) bestanden waarmee ik men archief nu aan het bijwerken ben:
1A4 01 Vlissingen.png
Hetgene wat ik eigenlijk zoek is een Duits kaartje waarop de drie steunpunten: panzerstützpunkt "Nettelbeck I", "Nettelbeck II" en "Nettelbeck III" geschreven staan... want zomaar info van website's overnemen doe ik niet ;-)
Waar staat geschreven dat het Pz-Stp "Nettelbeck" als "Nettelbeck I, II en III" werd genoemd in plaats van de wiederstandsnesten volgens mijn kaartje?

Tom Oliviers
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door rony »

Dag Tom, misschien kan ik je hier mee helpen.
Gr
rony
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Tom Oliviers

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi Rony,

Ja die kaart heb ik en gebruik ik tot nu toe ook... maar ik zie vaak op website's de vermeldingen van de steunpunten Nettelbeck I, Nettelbeck II en Nettelbeck III... deze drie namen staan dus niet op die Duitse stafkaart op, en ik vraag me af waar deze dan vandaan komen? Zelf verzonnen door iemand en meermaals gebruikt op verschillende websites, of bestaat er nog een andere miltaire stafkaart waar deze drie steunpunten op vermeld staan?

Tom
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door maarten-stahlbeton »

Hoi Tom,

Deze kaart (die je volgens mij van mij gehad hebt?) is van 42. Waarschijnlijk zullen deze steunpunten later in der Krieg omgenummerd zijn. Kan je verder niet mee helpen, maar genoeg volk uit Zeeland hier aanwezig.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door rony »

Tom, bedoel je misschien de deze.
Gr
rony
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Tom Oliviers

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door Tom Oliviers »

ja die ken ik ook, maar dit lijkt me geen authentieke duitse stafkaart. vandaar ik me afvraag of er een echte duitse stafkaart is waar dat nettelbeck I, II en III opstaan...
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door ducatim901 »

Geen vragen dit keer maar wat plaatjes van onze afterparty na de uitreiking van de Gouden Betonmolen 2012.
Was er maar wat meer over gebleven van de bunkers aan de Buitenhaven.
JK
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door Janus X »

Mooie plaatjes Jack! :D
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door maarten-stahlbeton »

Zag op Facebook dat er met een sanering deze ksb is gevonden en dezelfde dag nog opgeknipt is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: PZ-StP Nettelbeck

Bericht door ducatim901 »

Foto is gemaakt door Ryan Luijt.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Vlissingen”