Echt waar?jansloos schreef:Hi Ron,
Reuze leuk jouw stukjes over 121 Sq.
Zelf was ik daar ingedeeld "beneden" in de verbindings Van waar en waarvandaan alle verbindingskabel liepen.
Nu ik jouw verhaal las, en jij dus vuurleidings officier bent kwam mij weer een leuk voorval in gedachten.
Tijdens een weekend wacht moesten mijn maatje (naam ??) en ik "boven"wacht lopen. Zo noemden wij de radar doven op de berg.
En dat is een wel erg saaie bezigheid, daar je ook de langslopende reeen niet mocht beschieten.
Tijdens de introductie was ons door (jouw collega) de vuurleidingsofficier uitgelegd hoe het systeem werkte.
Dat kwam nu mooi van pas.
Om de wacht een beetje leuker te maken, (we hadden immers alle laatjes en kastjes al bekeken op inhoud) stelde ik mijn maatje voor de apparaten aan te zetten en kijken of we wat zouden zien??
En ja hoor natuurlijk zie je dan wat. Ik achter de zoekradar en hij achter de targed volg.
Geweldige dag geworden. Tot ver over de Oostduitse grens en de Noordzee konden we kijken.
Vele vliegtuigen gevolgd zowel vriend (met IFF) als vijand (zonderIFF)
En hoewel vanaf de Siedlung de hele radaropstelling te zien was, is er NIEMAND die ook maar gevraagd heeft waarom de antennes draaiden die dag.??
En uiteraard begonnen we daar zelf ook niet over.
En zo zijn er vele verhalen, waarom het voor veel beroeps en dienstplichtigen een heel leuke tijd is geweest.
Groeten Jan Sloos
En de commandant en de NATO heb niets gemerkt?
Ook de commandant niet die de volgende dag of daags daarna van het NATO-hoofdkwartier een melding binnenkreeg waarom er een vingerprint van zijn radars zichtbaar was zonder dat er een minuten status wijziging was door gegeven voor zijn Squadron??
Lijkt mij allemaal een beetje uit de duim gezogen
Fennec