Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Fortificaties onderdeel van bijv. de BB en de IJssellinie
BunkerOwner

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door BunkerOwner »

Hehehe, dat nog net niet.
Wel een enorme open vlakte.
Rob Mans

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door Rob Mans »

Dat de bunker van binnen zo zwaar is beschadigd verbaasd me niets. Ik loop er vaak genoeg langs en vorig jaar al een aantal keren op het terrein geweest. Er is nog niemand gevonden uit de commerciele hoek die wat met deze bunker wilt gaan doen. Ja, er zijn plannen en ideeen maar niets concreets. Het is goed dat de bunker niet in zijn totaliteit is gesloopt, maar als het zo blijft staan met al zijn beschadigingen gaan de omliggende bedrijven die zich daar gaan vestigen zeker klagen en dat is dan nog terecht ook, want het ontsiert wel de omgeving. Ik heb weleens over nagedacht maar het zal me niets verbazen dat het uiteindelijk een groenstrook gaat worden, een grote grasheuvel.

Groetjes,
Rob
Rob Mans

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door Rob Mans »

Op woensdag 2 maart j.l. heeft Autobedrijf Van Hugten uit Bilthoven en de gemeente De Bilt beiden een koopcontract ondertekend. Van Hugten, een auto- en bandenbedrijf, gaat zich op bedrijventerrein Larenstein vestigen op de kavel waar de bunker staat. Het gedeelte voor de banden zal bovenop de bunker worden gebouwd en het gedeelte van de auto's eromheen. De betonnen kolos zal daarmee voor de omgeving aan het zicht worden onttrokken.

Gr. Rob
jan lugtmeijer †

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door jan lugtmeijer † »

Ik dacht het nog steeds niet zeker was of alle geplaatste explosieven wel ontploft waren. Of is dat inmiddels wel helder geworden?
BunkerOwner

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door BunkerOwner »

Er waren tientallen ideeën, ook een hele reeks zijn bij de gemeente ingediend.
Iedereen heeft slechts een bevestiging ontvangen dat de boel in goede orde ontvangen was.

De Gemeente had al heel lang geleden een oplossing in handen, dat is het rare eraan.

Ik ben er een aantal maanden terug nog in geweest, een kwart van het dak is ontzet en hij is lek.
Erg jammer, al maakt het de bunker hier wel unieker... het is de laatste van de drie die nog volledig in tact is.

Gezien de huidige staat van de bunker is zo'n bandenopslag wel een juiste oplossing.

@ Jan: Niet alle explosieven waren ontploft, en toen wij erin zijn geweest was ook nog niet alles weg.
Lijkt me dat ze dit nu wel hebben gedaan (of de nieuwe eigenaar dat op moet lossen).
BunkerOwner

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door BunkerOwner »

Even een korte update.

Er is nog steeds niets met de bunker gedaan.
Op het terrein verschijnen inmiddels wel de eerste nieuwe bedrijven.
We hebben het maar niet gewaagd de bunker nog een keer te betreden, deze keer is ze goed 'ingepakt'.
B1.png
B2.png
B3.png
B4.png
B5.png
B6.png
B7.png
B8.png
B9.png
B10.png

.... zo'n trieste aanblik. :cry:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BunkerOwner

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door BunkerOwner »

Het laatste 'in-side' nieuws: de autohandelaar had de overeenkomst opgemaakt met de gemeente onder voorbehoud van financiering, en je snapt het al; afgeketst.
De Gemeente zoekt een nieuwe bestemming...
Ron

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door Ron »

Hoewel het nog niet echt definitief is, ik ben nog met de laatste partijen bezig, ziet het er inderdaad naar uit dat mijn nieuwbouw op en rondom de bunker niet doorgaat. Destijds heb ik inderdaad het koopcontract getekend onder voorbehoud van goedkeuring financiering. Alle partijen waarmee ik dit unieke plan heb gemaakt waren van mening dat hier een zeer grote kans van slagen zou zijn om dit financieel haalbaar te krijgen, echter gezien de complexiteit van zowel mijn nieuwbouwplan, de ontwikkeling op mijn huidige locatie, de veranderingen in de economie en in de autobranche zal ik waarschijnlijk dit plan niet tot uitvoer kunnen brengen. Eind november 2011 zal het definitieve besluit door mij genomen worden. De gemeente zal waarschijnlijk al op zoek zijn naar een andere kandidaat daar mijn uiterlijke termijn voor een definitieve besluitvorming al geruime tijd verstreken is.

Ron van Hugten
Autobedrijf van Hugten
Laatst gewijzigd door Ron op 20 okt 2011, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
BunkerOwner

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door BunkerOwner »

Ron schreef:Hoewel het nog niet echt definitief is, ik ben nog met de laatse partijen bezig, ziet het er inderdaad naar uit dat mijn nieuwbouw op en rondom de bunker niet doorgaat. Destijds heb ik inderdaad het koopcontract getekend onder voorbehoud van goedkeuring financiering. Alle partijen waarmee ik dit unieke plan heb gemaakt waren van mening dat hier een zeer grote kans van slagen zou zijn om dit financieel haalbaar te krijgen, echter gezien de complexiteit van zowel mijn nieuwbouwplan, de ontwikkeling op mijn huidige locatie, de veranderingen in de economie en in de autobranche zal ik waarschijnlijk dit plan niet tot uitvoer kunnen brengen. Eind november 2011 zal het definitieve besluit door mij genomen worden. De gemeente zal waarschijnlijk al op zoek zijn naar een andere kandidaat daar mijn uiterlijke termijn voor een definitieve besluitvorming al geruime tijd verstreken is.

Ron van Hugten
Autobedrijf van Hugten
Hoi Ron,

Super dat je een poging waagt!
In deze tijden is het moeilijk om zoiets (wat dan ook met een bunker) van de grond te krijgen, laat staan dit prachtige exemplaar.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door WimVe »

BunkerOwner schreef:
In deze tijden is het moeilijk om zoiets (wat dan ook met een bunker) van de grond te krijgen, laat staan dit prachtige exemplaar.
Weet ik alles van : zelfs eerlijk 3D werk wordt niet meer gewaardeerd....
Rob Mans

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door Rob Mans »

Maar weer even een update. Hoewel het terrein al aardig wordt volgebouwd met bedrijfspanden, is er met de TCC bunker nog niets gebeurd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door WimVe »

Zit wel een zwaar hek omheen zeg !
BunkerOwner

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door BunkerOwner »

Was er toevallig twee weken terug ook nog even, blijft triest om te zien. Zoals ik al eerder melde is hij van binnen * HELEMAAL * naar den kl*te... Staat ook tot maaiveld vol met water.
Gebruikersavatar
Lenco †
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:34
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door Lenco † »

Hallo,

Het besluit is gevallen.
Zie http://www.debilt.nl/nl-nl/algemeen/nie ... epakt.aspx

Garage de Bilt Larenstein heeft hem overgenomen en hij is inmiddels hermetisch ingepakt.
Zie foto:

Lkol bd R. Rijntalder heeft een plan ingediend voor een kleine
expositie over de militaire functies van de bunker door de jaren heen.
Deze komt in de showroom van het garagebedrijf.

Kreupel maar niet vergeten ..

Lenco,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eine Reise ans Ende des Verstandes.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Communicatiebunker Groenekan/Bilthoven

Bericht door WimVe »

Konden ze hem dan niet eerst leegpompen...
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1946 tot 1989 (Koude Oorlog)”