Fort 't Hemeltje

Fortificaties onderdeel van bijv. de Nieuwe Hollandse Waterlinie en de Stelling van Amsterdam
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Fort 't Hemeltje

Bericht door Barst »

H8.jpg
H1.jpg
H2.jpg
H3.jpg
H4.jpg
H5.jpg
H6.jpg
Wie ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Fort 't Hemeltje

Bericht door wattman »

Kan niet nameten of dit hetzelfde formaat ketting is.
"Ergens in Nederland".
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Fort 't Hemeltje

Bericht door Dikkieturf »

Beste forumleden,

ik ben bezig met het samenstellen van een naslagwerk over fort bij 't Hemeltje. Ik heb inmiddels zo'n 90 bladzijden foto's, tekst en algemene info maar ik mis nog veel. Met name over de mobilisaties is niet veel bekend.
Ik wil hier graag een algemene oproep om hulp plaatsen. Wie kan en wil mij helpen? Hoe? door het beschikbaar stellen van materiaal, gegevens, tekeningen e.d. (Van de bibliotheek Hollandse waterlinie heb ik alles al, met uitzondering van het register en de memorie van verdediging omdat ik deze niet kan downloaden). Alles wordt met bronvermelding geplaatst en als het boek klaar is krijgt iedereen een digitale versie.

Ik heb nu al naslagwerken gereed van de forten: Rijnauwen, Vechten en Pannerden, allemaal boeken van ca 150 pagina's. Deze zijn al beschikbaar voor de liefhebbers. Om ze toe te sturen heb ik wel je echte e-mail nodig. Dus, indien gewenst, even een prive mailtje sturen.

Bij voorbaat dank,

Dikkieturf.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Fort 't Hemeltje

Bericht door Dikkieturf »

Beste forumlezers,

dankzij de hulp van een aantal van jullie en veel speurwerk in archieven en op internet is het gelukt het naslagwerk uit te breiden tot ca 150 bladzijden.

Voor de liefhebbers is het vanaf nu beschikbaar. Je kunt het aanvragen via een persoonlijk berichtje omdat ik voor verzenden je echte e-mail adres nodig heb.

M.v.g.

Dikkieturf.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Lux
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2014, 12:15

Re: Fort 't Hemeltje

Bericht door Lux »

heren,

Na een lange periode van rust, ben ik toch weer op dit forum terecht gekomen.
De ketting waarover vragen zijn gesteld heb ik zelf, in Duitsland, uit de bosgrond getrokken, . Mijn schoonvader heeft hem voor afsluiting bevestigd omdat er jongens met bromfiesten rondscheurden.
Over de knokploeg heb ik alleen maar te horen gekregen van een familielid van een van de leden, dat er bij munitietransporten iets mis is gegaan, Terwijl een gedeelte van de groep onderweg was voor een tweede transport is er iets gebeurd bij / in de bunker.
Er is heel weinig over te vinden alleen dat er doden zijn gevallen tijdens een ongeluk met munitie.Ik heb op het internet geprobeerd om oude krantenartikelen hierover te vinden, maar dat is helaas niet gelukt. Ook niet over het bestaan van zo'n knokploeg.
Er zijn wel redelijk wat verbogen patronen van kleinkaliber gevonden in de directe omgeving die in hun verpakking zijn weggeslingerd. Grotendeels belgische mauser ( met ronde kop) en duitse mauser patronen.
Later zijn de overgebleven muren neergehaald en is het puin gebruikt als opvulling.
Bij de afgravingen die nu plaatsvinden zijn er wat voorwerpen naar boven gekomen die ik later nog ter indificatie zou willen plaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1812 tot 1922”