Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Fortificaties onderdeel van bijv. de Nieuwe Hollandse Waterlinie, Afsluitdijk en Rivierkazematten.
Plaats reactie
Airborne12
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2015, 17:19

Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door Airborne12 »

Heren,

Ik ben bezig met mijn eindopdracht over het onderwerp beheer van militair historische elementen. Het gaat dan over het beheer van deze elementen in het vakgebied bos en natuurbeheer.

Nu wou ik graag nog een foto toevoegen van de zuidelijke versperring van de waalbrug. Alleen die kan ik niet meer op dit mooie forum vinden (heeft er wel gestaan overigens). Op andere sites kan ik hem ook niet vinden. Een kleine beschrijving van de foto:

Is van noord naar zuid genomen.
De versperring staat erop.
Een militair op wacht naast de rechtse kant van de versperring gezien van noord naar zuid.
Valkhof staat er op aan de rechtse kant.
Vrachtwagen (vermoedelijk van de bakker).
En een groep burgers die staan te kijken achter de versperring.

De bijgevoegde foto's zijn het dus niet.
Asperges.jpg
Aspergeversperring zuidzijde Waalbrug-.jpg
Als iemand de beschreven foto in zijn foto bestand heeft, dan zou ik hem graag ontvangen, het liefst vandaag nog, dan kan ik hem nog aan het verslag toevoegen maar uiterlijk voor 20 januari want dan kan ik de foto nog in de presentatie gebruiken. Uiteraard krijgt diegene die de foto aan levert een vermelding in de bronnen.

Met vriendelijke groeten,

Robin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Joop Schreuder †

Re: Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door Joop Schreuder † »

Zie onderstaande

Greetz,

Joop
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Joop Schreuder † op 10 jan 2015, 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Airborne12
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2015, 17:19

Re: Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door Airborne12 »

Joop,

dat is helaas niet de foto die ik zoek. Dat is nog steeds de noordelijke versperring.....
Joop Schreuder †

Re: Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door Joop Schreuder † »

Was ik al bang voor maar ik vind het zo'n mooi plaatje.

Greetz,

Joop
Airborne12
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2015, 17:19

Re: Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door Airborne12 »

Een mooie plaat is het zeker Joop. Dank voor de moeite die je hebt genomen.
Gebruikersavatar
arwanda1465
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:44

Re: Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door arwanda1465 »

Mogelijk gaat het om deze foto.
Hij staat nog steeds in het forum in de rubriek "Doorkijkjes".
Door mij geplaatst op 04-11-2009
Doorkijkertje 09 (04-11-2009).jpg
Groet, André
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen
Airborne12
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2015, 17:19

Re: Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door Airborne12 »

Andre, dat is inderdaad de foto die ik bedoelde. Dank u.
msas
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2016, 10:09

Re: Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door msas »

Joop Schreuder schreef:Zie onderstaande

Greetz,

Joop
Beetje mosterd naar de maaltijd wellicht, maar er wordt in dit topic aangegeven dat de foto met daarop een Nederlandse wacht voor de brug van Nijmegen en op de achtergrond paard en wagen en een wachtershuisje, de noordelijke versperring laat zien. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ten eerste staan de asperges dan noordwaarts, wat niet logisch is omdat een eventuele vijand vanaf de zuidzijde zou moeten komen. Ook de verlichting van de versperring staat eveneens noordwaarts wat niet logisch is. Maar een betere aanwijzing is dat het landschap aan de rechterzijde van de brug helemaal open is, terwijl in werkelijkheid hier het Valkhof te zien zou moeten zijn bovenop de heuvelrug waarop de stad Nijmegen grotendeels gebouwd is.
Mijn mening is dat de bewuste foto wel is genomen vanaf de zuidzijde van de Waalbrug en kijkend richting het noorden. Hier is het landschap namelijk geheel open met alleen het toenmalige gehucht Lent net ten noorden van de Waalbrug.
als inwoner van Lent ben ik overigens redelijk bekend met deze omgeving, vandaar.

Michel
Joop Schreuder †

Re: Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door Joop Schreuder † »

"Beetje mosterd naar de maaltijd wellicht, maar er wordt in dit topic aangegeven dat de foto met daarop een Nederlandse wacht voor de brug van Nijmegen en op de achtergrond paard en wagen en een wachtershuisje, de noordelijke versperring laat zien."

Op zich is de foto niet verkeerd, het is de zuidelijke versperring op de voorgrond en hééél in de verte, over de brug, ligt de noordelijke versperring...
Heb je de rest van het topic ook gelezen? Daar wordt verduidelijkt dat de foto die ik heb gepost de zuidelijke versperring betreft en mij motivatie om de foto te plaatsen. Ik doe geen uitspraak over noord of zuid. :roll:
Lokale bekendheid; ik heb jaren in Nijmegen en omgeving gewerkt (NUON/Telekabel, vanuit het kantoor Weurtseweg), kwam ook regelmatig in Lent bij het terrein van Nuon en de chinees.. ;) ;) ;).

Nu weer on topic...

Greetz,

Joop
msas
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2016, 10:09

Re: Foto Aspergeversperring zuidelijke waal oever

Bericht door msas »

Ah kijk. Dank je voor je heldere uitleg. Ik las het topic gewoon verkeerd en dacht dat er stond dat de bewuste foto de noordelijke afsluiting van de Waalbrug zou laten zien, maar dat wordt inderdaad helemaal niet gezegd of bedoelt.

Michel
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1922 tot 1940”