601

Discussie over de Ständige Regelbau- en SK bunkers (bomvrije bunkers met wanden vanaf 2 meter dik gewapend beton).
Plaats reactie
Rob Mans

601

Bericht door Rob Mans »

Kan iemand mij vertellen wat de functie was van de vier stalen poten van deze 601 bij Hoek van Holland ?
DSC_0040.JPG
DSC_0039.JPG
Groetjes,
Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Regelbau 601

Bericht door ducatim901 »

Ha die Todt,
Dit zijn de ankers die in het beton van de bunker gegoten werden, de andere platen hebben ze ook maar deze zie je niet, de Panzerturen (en het kozijn) van de garage zijn niet geplaatst dit mocht dit Pz.Teil voorradig zijn dan werd het alsnog in gebouwd, meestal werd er echter gebruik gemaakt van houten deuren of werden de deuren achterwege gelaten, als de Panzerture wel geplaatst zouden zijn dan zou je van de ankers nies meer zien door dat deze dan in het beton komen te zitten.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Regelbau 601

Bericht door Remco de Goede »

Rob,

Bij deze 601 (Fuhrer hauptquartier Wolfschlucht 2 te Margival) is hetzelfde het geval.

Afbeelding

Helaas geen duidelijkere foto van mijn kant, wellicht heeft Arthur of Nathan een duidelijkere foto van deze bunker.
Rob Mans

Re: Regelbau 601

Bericht door Rob Mans »

ducatim901 schreef:Ha die Todt,
Dit zijn de ankers die in het beton van de bunker gegoten werden, de andere platen hebben ze ook maar deze zie je niet, de Panzerturen (en het kozijn) van de garage zijn niet geplaatst dit mocht dit Pz.Teil voorradig zijn dan werd het alsnog in gebouwd, meestal werd er echter gebruik gemaakt van houten deuren of werden de deuren achterwege gelaten, als de Panzerture wel geplaatst zouden zijn dan zou je van de ankers nies meer zien door dat deze dan in het beton komen te zitten.
Groeten Jack.
Jack,

Dat met die Panzerturen is me wel duidelijk....deze zijn dus niet ingebouwd bij de 601 in H.v.H. Volgens het Typology boekje van Rolf is er in de Atlantikwall 23 keer een 601 gebouwd. Een aantal daarvan zouden dan ook wel met die Panzerturen zijn uitgerust. Is er ergens nog zo een te vinden waar deze wel hebben gezeten?

Rob
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Regelbau 601

Bericht door AvB »

Moet zeggen dat ik nog nooit een 601 heb gezien met een frame voor pantserdeuren.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Rob Mans

Re: Regelbau 601

Bericht door Rob Mans »

Dus verder niemand op het forum die misschien iets weet van een nog aanwezige 601, waaraan je kan zien dat daar die Panzerturen wel hebben gezeten?

Rob
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Regelbau 601

Bericht door Remco de Goede »

Tot nu toe heb ik er idd nog geen een gevonden. Nou moet ik zeggen dat je ze ook niet echt om elke straathoek tegen komt. Hoe het met het exemplaar in Oostvoorne zat weet ik niet maar hier zijn helaas de pantserplaten verwijderd. (die zal ik je binnenkort wel laten zien Rob)
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: Regelbau 601

Bericht door jopaerya »

Hallo

Sorry voor de kwaliteit van de foto , maar deze 601 op Gare Maritime had wel een frame en scharnieren .

Groeten Jos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rob Mans

Re: Regelbau 601

Bericht door Rob Mans »

Jos, dank je wel...helemaal top! Dus de 601 in Cherbourg had nog het stalen frame plus de scharnieren. Volgens mij is deze bunker gesloopt....klopt dat?

Rob
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: Regelbau 601

Bericht door jopaerya »

Hallo Rob

Dat klopt deze 601 is gesloopt , jammer genoeg .

Groeten Jos
Rob Mans

Re: Regelbau 601

Bericht door Rob Mans »

Remco, Jack, Jos, en Arthur....bedankt voor de info!

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Regelbau 601

Bericht door AvB »

Even om wat zout in de wonden te smeren..
Zo ziet het pleintje eruit waar de 601 stond.

Afbeelding
Nicht ärgern - Nur wundern!
Rob Mans

Re: Regelbau 601

Bericht door Rob Mans »

AvB schreef:Even om wat zout in de wonden te smeren..
Zo ziet het pleintje eruit waar de 601 stond.

Afbeelding
Hebben ze daar een 601 voor gesloopt??!!.....Stelletje cultuurbarbaren!! :evil:

Rob
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Regelbau 601

Bericht door ducatim901 »

Ze hebben enkele jaren terug (weet niet precies wanneer) ook een 650 van Batterij Seebahnhof gesloopt, dit om de Duikboot in het dok te kunnen plaatsen.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “St bunkers”