Betonsokkels in Ringständen

Discussie over de Verstärkt Feldmassige bouwwerken (veelal betonnen bouwwerken met wanden vanaf 1- tot 2 meter dik).
Plaats reactie
Weikich

Betonsokkels in Ringständen

Bericht door Weikich »

Hallo allen,

Vaak vraag ik me af welke wapens er in een bepaalde ringstand opgesteld stonden of voorzien waren om er opgesteld te worden.
Hieronder al direkt een sokkeltje welke je in vele ringstanden tegenkomt in noord frankrijk, meestal foutief genoemd voor een 5cm Festungsgranatwerfer 210 (f). De sokkelbasis van zo'n 5cm is immers een pak breder.

Deze staan in een VF 8 - type ringstand:
206 - 72 - 24 10 2009 BFA (1).JPG
206 - 72 - 24 10 2009 BFA (2).JPG
206 - 72 - 24 10 2009 BFA (3).JPG
Wie kan mij helpen met het identificeren van het wapen dat hierop opgesteld stond? Deze staat op het Stützpunkt "Leo" in de KVA B-sector van het 15de leger, op dit steunpunt hebben we vier ringstanden onder het struikgewas gevonden die elks zo'n sokkel hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Betonsokkels in Ringständen

Bericht door tim »

http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... n&start=15

Hoi Tom, misschien hierboven even kijken?
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Weikich

Re: Betonsokkels in Ringständen

Bericht door Weikich »

Ja heb ik al gezien Tim, niet echt hetgeen ik zocht. maar heb het al per mail van Rony aangekregen, ze werden zowel voor 5cm Le.Gr.W. 36 gebruikt, alsook voor MG als ze een stalen pin hebben. Wel knap op de foto's van Rony, daar zie je een IC 116 met bevestiging en sokkel voor MG. Dus IC 116's werden niet enkel voor 8cm granatwerfer gebruikt.

Heerlijk toch die research naar ringstanden, niemand snapt daar den helft van, iedereen gaat daar compleet de mist in, écht iets what i like ;-) (omdat ik daar ook zelf nog compleet de mist inga)
:twisted: :twisted: :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “VF bunkers”