Tekening Afzuigkap 625B?

Gebruikte onderdelen in bunkers als ontluchting, verwarming, meubels en apparatuur
Joop Schreuder †

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door Joop Schreuder † »

Heel mooi plaatje... on line in het bunkerarchief opgespit? daar zit -ie in ;)

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door ducatim901 »

Wel goed lezen Yuri,
Is voor de 670/671, de 625 had een andere lüfter.
Maar wel een mooie tekening.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
yuri
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jul 2014, 13:39

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door yuri »

Sorry, maar volgens mij komt het wel redelijk overeen.
En inderderdaad, komt van het bunkerarchief vandaan.
Alle beetjes helpen.
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door KWD »

I suggest you get in touch with the Archive service of the Ministry of Defense, they have all the files about the building and some maps. You can contact the curator of the Service historique de la Défense de Cherbourg.


Op 3 April was ik nog hopvol gestemd dat bovenstaand contact nog iets positiefs zou opleveren ach pasen zat er tussen inmiddels weet ik wel beter, helaas tot nu toe niets opgeleverd, nou weet ik ook wel dat ze vele verzoeken krijgen of ze kunnen helpen bij het vinden van een tekening maar ik ga ervan uit dat ze engelse taal inmiddels wel kennen al kunnen ze toch wel stug zijn die "Fransen" zeker als het om hun taal gaat.
Toch ga ik nog een poging wagen om eens te zien of ik een reactie kan verwachten.

De Lüfter tekening met de maten van de kap die Yuri plaatste kende ik al en via Jos, De kap komt wel overeen met wat er in de 625 heeft gehangen en de tekening die Arthur eerder al plaatste laat ook zien welk model er werd gebruikt.

Gr Klaas-Willem
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door WimVe »

En via Guernsey ? Die spreken volgens mij engels of kunnen dat begrijpen. En ze hebben daar zo'n kap nagemaakt. Dus dan moet je wel tekeningen hebben. Misschien niet direct juiste type maar wel de opbouw. Met name hoe de lamellen er in zitten is alleen van en tekening af te halen. (Of een origineel)
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door ErwinZ »

KWD schreef: Op 3 April was ik nog hopvol gestemd dat bovenstaand contact nog iets positiefs zou opleveren ach pasen zat er tussen inmiddels weet ik wel beter, helaas tot nu toe niets opgeleverd, nou weet ik ook wel dat ze vele verzoeken krijgen of ze kunnen helpen bij het vinden van een tekening maar ik ga ervan uit dat ze engelse taal inmiddels wel kennen al kunnen ze toch wel stug zijn die "Fransen" zeker als het om hun taal gaat.
Afentoe vriendelijk achteraan mailen en altijd begroeten in hun taal. 3 maand wachten op archief instanties is niks.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door AvB »

Of gewoon even naar Den Haag rijden en zelf dat ding opmeten in de 625 van de tennisclub aan de Frits Hirschlaan.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door KWD »

AvB Schreef:
Of gewoon even naar Den Haag rijden en zelf dat ding opmeten in de 625 van de tennisclub aan de Frits Hirschlaan.
Deze bovenstaande suggestie zie ik als laatste redmiddel als ik op al m'n verzonden emails naar Frankrijk en de Kanaal eilanden geen positieve antwoorden meer krijg maar zover is het nog lang niet. :)

Vanmorgen weer een positief antwoord ontvangen :arrow: in m'n zoektocht naar de gewenste tekeningen van de afzuigkap en ook weer twee email verzonden, ze weten in Frankrijk inmiddels wel wie wat zoekt en nu maar afwachten of ik ook nog enig resultaat boek maar dat zullen jullie snel genoeg van mij hier lezen.

Gr Klaas-Willem
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door tim »

Hoi Klaas,
Waarschijnlijk doet zich in Juni de gelegenheud voor deze 625 te bezoeken..
Als de French connection op niks uitloopt is dat nog een optie 8-)
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door KWD »

Tim Schreef
Waarschijnlijk doet zich in Juni de gelegenheud voor deze 625 te bezoeken..
Als de French connection op niks uitloopt is dat nog een optie
Tim,
Graag hou ik deze optie van jou warm want het begint erop te lijken dat de French connection op niets uitloopt van alles geprobeerd en heel wat mensen gemaild waarbij Jos uit Middelburg toch de meeste info aanleverde.

Wij moeten maar is een datum afspreken om die afzuig kap op te gaan meten ?
Misschien kunnen we zaterdag in Hellevoetsluis alvast een begin maken.

Gr Klaas-Willem
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door Remco de Goede »

Op 6 juni is hij toch te bezoeken?
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door tim »

Yep!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Tekening Afzuigkap 625B?

Bericht door KWD »

De vorige keer mocht je niet naar binnen of was het die andere 625 op het terrein Kan misschien beter een andere keer wat afspreken, wij zijn die dag ook druk bezig
Hoor het zaterdag wel.
Klaas-Willem
Plaats reactie

Terug naar “Bunkerinrichting”