Festungspak technische tekeningen

Door de Duitsers gebruikte eigen wapens en veroverd materiaal (Beute).
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Festungspak technische tekeningen

Bericht door XX_Alexander_XX »

Wie kan mij helpen? Ik zoek technische tekeningen van een 4,7 cm festungspak. Ik heb een tekeningen maar ben benieuwd of er nog andere tekeningen zijn met wat meer maatvoeringen erop?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door WimVe »

Hoi,

Heb je wat aan de affuittekening in het BRV archief ?
Kernwerk De Beer > A40-A50-A61 oud nr. 250.

http://proxy.handle.net/10648/578db512- ... 097efed69f
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door ErwinZ »

Volgens mij heb ik die wel ergens. Anders Scolty wel, die heeft er een 3d model van gemaakt als ik het goed heb.
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door XX_Alexander_XX »

@wim Geweldig, bedankt!

Dat soort tekeningen is exact wat ik bedoel. Zijn er toevallig ook tekeningen van een affuit in een Vf werk met 1 meter dikke wand? (Vf-Pak)

Nu nog een tekening van een 4,7cm Festungspak. :D

@Erwin, zou geweldig zijn als je er een tekening van hebt.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door Remco de Goede »

Ik moet ook iets hebben maar kan het in de grote digitale chaos niet zo snel vinden.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door WimVe »

XX_Alexander_XX schreef: 26 jul 2017, 12:18 Zijn er toevallig ook tekeningen van een affuit in een Vf werk met 1 meter dikke wand? (Vf-Pak)
De tekening in het BRV is getekend als 124cm muurdikte met de stelruimte van 25 tussen de binnen en buiten staaldelen. Denk ik dat bij 1m muurdikte er weinig veranderd.
Gebruikersavatar
scolty
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2011, 23:46
Locatie: Groningen

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door scolty »

Ik heb deze de hierboven geplaatste tekening gebruikt voor een 3D model het kanon. Uitstekende tekening, niks mis mee. :) Andere technische tekeningen ken ik zo niet. Zijn er specifieke maten die je wilt weten?
R 631 2.jpg
R 631 3.jpg
R 631 4.jpg
R 631 5.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Absence of evidence is no evidence of absence."
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door XX_Alexander_XX »

Mooie tekeningen!

Nee niet echt specifieke maten. Ik ben bezig om wat zaken uit te zoeken voor een eventuele expositie in de Vf-Pak op Wn 67 HL in Kijkduin. Mocht het doorgaan om de Vf-Pak erbij te betrekken dan wil ik wat extra's in de Vf-Pak laten zien zoals tekeningen, foto's etc. Wellicht wat objecten zoals een 4,7cm huls zou ook gaaf zijn maar die heb ik nog niet gevonden. (droom is nog een keer een complete Festungspak maar dat gaat er denk ik niet in zitten dus ik ben met alles blij :D ) Vooralsnog is het dus een vooronderzoek om te kijken wat er zo allemaal te vinden is en nadenken hoe ik het kan gebruiken. :idea:
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door KWD »

Hoi Alexander,
Ik weet nog wel een adresje voor je, voor een complete 4.7 Festungpak maar van de prijs daarvoor zal je behoorlijk schrikken toen wij vanuit het museum met deze meneer in Saarbrucken in aanraking kwamen waren zijn prijzen al hoog en die zullen alleen maar nog hoger zijn geworden.

Je kan nog beter een hologram laten maken van dit wapen ben je denk ik een stuk goedkoper uit.
gr Klaas-Willem
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door WimVe »

KWD schreef: 01 aug 2017, 01:10 Je kan nog beter een hologram laten maken van dit wapen ben je denk ik een stuk goedkoper uit.
Of het model van Mart (Scolty) laten 3D printen....
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door XX_Alexander_XX »

3D printen zou inderdaad een optie kunnen zijn. Ik weet niet hoe dat zit met de wapenwet etc. maar op de Widerstandsnest 220 H (de Punt) hebben ze ook een nep kanon staan dus er zal wel wat op te vinden zijn lijkt het.

Bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door AvB »

Toch eerst contact opnemen met instanties. Ook een op wapen lijkend geval valt soms onder de wapenwet.
Nicht ärgern - Nur wundern!
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door XX_Alexander_XX »

Dag Arthur,

Bedankt voor je opmerking. Ja natuurlijk, mocht het plan tot uitvoering komen dan wordt dat eerst getoetst met de betreffende instantie.
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door XX_Alexander_XX »

Ik zoek informatie over 4,7 cm pzgr 40 granaten. Werden die door een festungpak afgeschoten?

Heeft iemand wat meer info over dit type granaat zoals tekeningen of hoeveelheden die gebruikt zijn? Alle info is welkom.
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Festungspak technische tekeningen

Bericht door XX_Alexander_XX »

Nog een vraag over de Festungpak. Bij de sparing tpv de buis naar de hulzenput gaat de vloer schuin naar beneden en eindigt in een ronde buis. De stalen ronde afvoerbuis zal voor het aanbrengen van het beton in de bekisting zijn aangebracht waarna het beton werd aangebracht. De schuin aflopend gedeelte dat voor de buis zit zal er zijn aangebracht omdat de afvoerbuis vanaf het kanon nog wat ruimte moest hebben. Hoe werd zo'n schuine sparing in de vloer aangebracht? Is dat gewoon met houten bekisting gedaan? Hebben jullie hiervoor ook wel eens een ander materiaal zoals staalplaat (verloren bekisting) gezien om de schuine aflopende gedeelte te krijgen?
Plaats reactie

Terug naar “Wapens”