24 cm IJzer

Discussie over wapens en versperringen
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door bram »

Ben op vakantie geweest vandaar mijn late reactie.
Het feit dat de schietbuis op het strand lag is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het gevolg van de wens om de schietbuis met springstof in handelbaardere stukken te blazen. Geluk dus dat dat niet gebeurd is, de reconstructie was anders mogelijk,nooit gerealiseerd.
De tweede die er nog ligt is nog in situ, oftewel er is nog niets mee gebeurd en zit dus nog gewoon ergens onder het zand.
Bram
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door bram »

Binnenkort is het boek beschikbaar dat vertelt over, keuze, aanschaf proefnemingen en meer. Het boek is geschreven door de heer drs. J.R. verbeek en bevat 160 bladzijden met tekst, foto's en tekeningen. Binnenkort volgt meer informatie over de beschikbaarheid van het boek. Het gaat € 10,00 kosten.
Bram
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door bram »

Het boek zal binnenkort in Hellevoetsluis worden afgeleverd. Dat betekent dat er dan een datum zal worden bekend gemaakt waarop het boek gepresenteerd zal worden. Hiervoor zal o.a. op dit forum een agenda item worden geplaatst voor deze presentatie. Na het overhandigen van het eerste exemplaar zal de auteur een lezing geven over het 24 IJ. Aansluitend is er gelegenheid om met gidsen van st. Verdedigingswerken Hellevoetsluis naar het kanon te gaan. Daarna wordt er voor de aangemelde fortificatieforum leden een exclusieve rondleiding gegeven over het front I-II en door de vesting van Hellevoetsluis.
Deze activiteit zal beginnen om 10:00 en de rest van de dag duren.
Geinteresseerden kunnen zich melden door een e-mail te sturen naar info@fronttaal.info.
Dit bericht kan dus worden gezien als een vooraankondiging.
Bram
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door svdb10 »

Hallo Bram,
Is er al meer informatie over wanneer deze boekpresentatie gehouden gaat worden (of is deze inmiddels al geweest)?
Klinkt interessant, maar Hellevoetsluis is flink stukje rijden voor mij, dus hangt een beetje af op welke dag dit gaat worden.

Gr. Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door bram »

Wordt in ieder geval niet meer in 2014, ik hoop voor het einde van dit jaar een datum te weten.
Bram
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door bram »

Hou voor dit evenement 14 februari 2015 vast.
10:00 boekpresentatie met lezing en aansluitend een exclusieve rondleiding voor forumleden.

Mer nieuws volgt.
Bram
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door bram »

Op zaterdag 14 februari 2015 zal in Hellevoetsluis de boekpresentatie plaats vinden van het boek 24 IJ geschreven door John Verbeek (Drs. J.R. Verbeek). Het boek behandeld een stuk unieke historie over de aanschaf, proeven, ingebruikname, werking, sloop etc. van het IJzeren kanon van 24 cm.
Het programma ziet er die dag als volgt uit.

09:45 uur Inloop in de bezoekersruimte van stichting Verdedigingswerken Hellevoetsluis.
10:00 uur Overhandiging eerste exemplaar aan sponsoren om.
Aansluitend lezing door John Verbeek over het kanon.
11:15 uur Mogelijkheid tot koop boeken 24 IJ (€ 20,00)
Aansluitend wandeling naar het kanon met uitleg.

12:30 uur Lunch verzorgt door stichting Verdedigingswerken Hellevoetsluis

13:15 uur Rondleiding kustbatterij en meer(Vesting Hellevoetsluis). Exclusief voor genodigden en leden van dit forum.
16:00 uur Einde rondleiding met afterparty in de ruimte van Stichting Verdedigingswerken Hellevoetsluis.
17:00 uur Afsluiting

De kosten voor de hele dag bedragen € 40,00 dit is inclusief, lezing, boek, rondleiding, lunch en de afterparty.
Aanmelden is mogelijk tot en met 6 februari 2015 door een e-mail te sturen naar boek@fronttaal.info. Na aanmelding volgt een bericht met daarin de wijze van betalen. Ook voor meer informatie kan een e-mail gestuurd worden naar dit adres.
Er is beperkt plaats.
Bram
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door svdb10 »

Klinkt interessant Bram.
Ik ga kijken of het mij lukt om aanwezig te zijn.
Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
Reeg
Berichten: 79
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:56

Re: 24 cm IJzer

Bericht door Reeg »

Aangemeld, graag tot dan!

Groeten Reeg
Gebruikersavatar
Reeg
Berichten: 79
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:56

Re: 24 cm IJzer

Bericht door Reeg »

Hallo Bram,
Complimenten voor de perfecte organisatie!
Het was een erg leuke en interressante dag. Ik hoop dat we elkaar nog een keer ontmoeten, maar dan op fort Sabina ;)

Groeten Reeg
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door svdb10 »

Ik sluit me hier graag bij aan: een hele leuke dag, deels door de interessante rondleiding van Bram, maar ook door de inspirerende gesprekken met andere geïnteresseerden. Bovendien veel gelachen én natuurlijk een heel mooi boek gescoord! Was het ritje van 2x 1,5 uur meer dan waard!
Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 24 cm IJzer

Bericht door AvB »

Hebben jullie nog wat foto's gemaakt. Ben wel benieuwd!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Wapens en Versperringen”