schaalmodel S3

Algemene discussie omtrent de verschillende verdedingswerken
Helmuths Strongholds

Re: schaalmodel S3

Bericht door Helmuths Strongholds »

Bedankt voor de info wattman.. Ben ook eens jaren geleden in contact geweest met een archief die veel originele bouwtekeningen in hun bezit hadden/hebben. Helaas ben ik hun adres kwijt, had het gewoon gevonden op internet.

Bij sjaaks hobbyshop liggen de meeste bunkers op voorraad. Sommige worden zaterdag aangevuld. Als je sjaak eerst een belletje geeft voor zaterdag met je interesse kunnen wij het gelijk meenemen voor je.
Frank

Re: schaalmodel S3

Bericht door Frank »

Wattman,

liggen er geen s3K in de boulevard van Scheveningen?
Als dat zo is dan zijn ze heel bijzonder volgens mij...........
hmm mischien tijd voor een verzoek tot behoud van.....?

groeten Frank
Joop Schreuder †

Re: schaalmodel S3

Bericht door Joop Schreuder † »

Frank,

In de Boulevardmuur van Scheveningen zitten drie hele fraaie S3 kazematten weggewerkt.

Aan het behoud hiervan wordt al aan gewerkt, zie topic viewtopic.php?f=29&t=414&st=0&sk=t&sd=a#p3143" target="_blank en verder

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: schaalmodel S3

Bericht door tim »

yep, dat project loopt.
enig minpuntje is dat er waarschijnlijk een extra grote fundering onder (aan) de bunker gestort is van enkele kubieke meters omvang.
dat maakt de kazemat een flink stuk zwaarder....
gr,tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
fortwestervoort

Re: schaalmodel S3

Bericht door fortwestervoort »

Misschien wat figuren voor bij de tobruk??? En nog een tobruk met koepel met figuren in 1:18?
Helmuths Strongholds

Re: schaalmodel S3

Bericht door Helmuths Strongholds »

Beetje erg laat, maar eindelijk mijn gegevens weer gevonden....sorry!!!!!
fortwestervoort schreef:Misschien wat figuren voor bij de tobruk??? En nog een tobruk met koepel met figuren in 1:18?
Wij zijn druk bezig met het produceren van figuren.. kan wel even gaan duren ik heb nog zoveel bunkers die ik graag wil maken! Wouw.... 1:18... serieus?? :roll:

vriendelijke groet,
Marco
fortaandenvechten

Re: schaalmodel S3

Bericht door fortaandenvechten »

Helmuths Strongholds schreef:Beetje erg laat, maar eindelijk mijn gegevens weer gevonden....sorry!!!!!
fortwestervoort schreef:Misschien wat figuren voor bij de tobruk??? En nog een tobruk met koepel met figuren in 1:18?
Wij zijn druk bezig met het produceren van figuren.. kan wel even gaan duren ik heb nog zoveel bunkers die ik graag wil maken! Wouw.... 1:18... serieus?? :roll:

vriendelijke groet,
Marco
ja serieus.
Plaats reactie

Terug naar “Nederlandse Fortificaties algemeen”