Breukelen - Maarssen

Algemene discussie omtrent de verschillende verdedingswerken
Plaats reactie
Naamloos

Breukelen - Maarssen

Bericht door Naamloos »

Het is weer lekker weer, dus ben ik vandaag met de fotocamera richting Breukelen - Maarssen gegaan. Ik ben begonnen bij Fort Spion en de rit geëindigd in Maarssen. Ik heb lang niet alles daar in de omgeving op de foto gezet, maar volgende week is er weer een weekend, toch? ;)

We beginnen met Fort Spion. Aan de andere kant van de weg liggen langs het water 2 kazematten (was al bekend).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Naamloos

Re: Breukelen - Maarssen

Bericht door Naamloos »

Een paar honderd meter verder richting Loenen a/d Vecht zijn er aan de rechter kan van de weg (in het bos) nog een paar kazematten te zien. Foto's zijn van 2 weken geleden...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Naamloos

Re: Breukelen - Maarssen

Bericht door Naamloos »

Via de Mijndensedijk richting Breukelen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Naamloos

Re: Breukelen - Maarssen

Bericht door Naamloos »

Om vervolgens bij Fort bij Tienhoven uit te komen. Rondom het fort enkele kazematten (waaronder 1 op het terrein van de scouting...)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: Breukelen - Maarssen

Bericht door Martijn »

Is een mooie omgeving daar. Moet ook weer eens die kant op (zal echter nog wel even duren wegens te weinig tijd en te veel te doen).
Kleine correctie: het zijn geen kazematten, maar groepsschuilplaatsen. Het is alleen een kazemat als hij bedoeld was om geschut in te plaatsen.

Groeten,
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Naamloos

Re: Breukelen - Maarssen

Bericht door Naamloos »

Martijn schreef:Is een mooie omgeving daar. Moet ook weer eens die kant op (zal echter nog wel even duren wegens te weinig tijd en te veel te doen).
Kleine correctie: het zijn geen kazematten, maar groepsschuilplaatsen. Het is alleen een kazemat als hij bedoeld was om geschut in te plaatsen.

Groeten,
Ach zo, ik moet eerlijk toegeven dat ik geen expert ben op dit gebied ;)
Plaats reactie

Terug naar “Nederlandse Fortificaties algemeen”