Rivierkazemat Giesbeekse Plassen?

Algemene discussie omtrent de verschillende verdedingswerken
Plaats reactie
fortaandenvechten

Rivierkazemat Giesbeekse Plassen?

Bericht door fortaandenvechten »

Ergens in de giesbeekse plassen staat en bunker die enorm veel op een rivierkazemat lijkt die in de ijssel staan. Kan iemand dit bevestigen?
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: rivierkazemat?

Bericht door Martijn »

Voor zover ik weet staat er geen rivierkazemat daar. Heb je een exacte lokatie en/of foto?
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
fortaandenvechten

Re: rivierkazemat?

Bericht door fortaandenvechten »

Martijn schreef:Voor zover ik weet staat er geen rivierkazemat daar. Heb je een exacte lokatie en/of foto?
moet ik weer de locatie vinden. laatste keer dat ik hem gezien heb was een aantal jaar terug. edit: ik heb hem gevonden op ge. 520012.95 N en 60346.62 O. dan het trapeze vormige grijse vlak. :D
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: rivierkazemat?

Bericht door Martijn »

Heb hem gevonden op GE. Is m.i. geen rivierkazemat. Kan echter via GE niet zien wat het dan wel is. Een foto zou hier handig zijn.
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Joop Schreuder †

Re: rivierkazemat?

Bericht door Joop Schreuder † »

Heren,

Het is een S3 kazemat, om precies te zijn kazemat nummer 45.
Onderstaand de originele situatie. Nu is de omgeving na winning van zand, grint en klei compleet opnieuw ingericht. Hierbij zijn een aantal kazematten gesneuveld maar als je goed zoekt vind je een aantal terug.
Op, vanuit de duurzame versterkingskunst gezien, nu volslagen nutteloze plaatsen. Wat de samenhang tussen geografie en verdedigingswerken goed weergeeft.

Greetz,

Joop
IJssellinie Rheden -c- JS2011.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fortaandenvechten

Re: rivierkazemat?

Bericht door fortaandenvechten »

Joop Schreuder schreef:Heren,

Het is een S3 kazemat, om precies te zijn kazemat nummer 45.
Onderstaand de originele situatie. Nu is de omgeving na winning van zand, grint en klei compleet opnieuw ingericht. Hierbij zijn een aantal kazematten gesneuveld maar als je goed zoekt vind je een aantal terug.
Op, vanuit de duurzame versterkingskunst gezien, nu volslagen nutteloze plaatsen. Wat de samenhang tussen geografie en verdedigingswerken goed weergeeft.

Greetz,

Joop
IJssellinie Rheden -c- JS2011.jpg
Dank u wel joop. Nu ik het type weet. kan ik de s3 bij mij in de buurt eens onderzoeken. (Hoort nog bij fort westervoort. :D ) Eerst kijken of er geen water in zit.
Plaats reactie

Terug naar “Nederlandse Fortificaties algemeen”