Waterhuishouding Flak Bedding

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door Ties »

Stenen lijken wel gecamoufleerd, gaaf!
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door tim »

hou gaf zijn als je dat stuk loopgraaf permanent uit kan graven!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Joop Schreuder †

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door Joop Schreuder † »

tim schreef:hou gaf zijn als je dat stuk loopgraaf permanent uit kan graven!
krijg je dezelfde uitdaging als de Duitsers, permanent zand scheppen...

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door rony »

Wat schuttingen ernaast zoals op de 67, het zou toch mooi zijn.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door tim »

Ha Joop, dat valt enk ik wel mee hoor.
Zomers veel groen en weinig wind, s'winters is het museum gesloten dus geeft het niet.
Bij ons op WN 67 ligt er heel veel zand om de loppgraaf heen, en toch valt het mee qua verzanden. De houten schotten steken 10 a 15 centimeter boven het maaiveld uit, misschien dat dat al helpt.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door KWD »

Rony Schreef
Wat schuttingen ernaast zoals op de 67, het zou toch mooi zijn.
Het mooie van W.n. 67 in Kijkduin is dat de Loopgraaf niet in de directe omgeving ligt van het looppad en door het aanwezige duin zo gecamoufleerd is dat het niet zichtbaar is.

Hoe graag zou ik het willen hebben zoals bij jullie in Kijkduin, wij zitten met het probleem dat het terrein voor het publiek toegankelijk is en dat je een sleuf van drie meter diep niet onbeheerd kan achterlaten.
Afb Gaaswerk Beveiligde Loopgraaf.jpg
Dus moet je voor een veilige omgeving zorgen zodat er niemand in kan vallen om maar niet te spreken van alle baldadigheid van de aanwezige jeugd die als het de kans schoon ziet het te slopen of schade aan te brengen. Bovenstaand is een optie voor het veilig maken, vind het nog steeds leuker als je er doorheen kan lopen dan een uitleg aan de hand van foto's het benaderd de werkelijkheid een stuk beter als je het kan tonen.

De IJsselsteentjes hebben allemaal verschillende kleur tinten dat komt door het gebruik van de klei die zie hiervoor gebruikt hebben het lijkt of ze daadwerkelijk gecamoufleerd zijn maar is eigenlijk een natuurlijk proces van verkleuring die ontstaat door het bakken in de steenovens.

Klaas-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door rony »

Dat is een hele uitdaging Klaas.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door KWD »

Ja Romy,
Zulke dingen zijn alleen door een gulle gever of sponsoring te bewerkstelligen, al is de besluitvorming in Den Haag volgens mij wat soepeler dan die van Rotterdam wat jullie in twee jaar tijd hebben gemaakt doen wij al ± 20 jaar over veel praten en mensen overtuigen van het nut ervan tot nu toe alleen maar tegenwerking ervaren en dan is het nog de vraag of zoiets ook nog gemaakt kan worden. Veiligheid voor alles er zijn al genoeg ongelukken gebeurd.

Misschien dat er nu wat meer ruimte is ontstaan daar er in 2017 aan de Badweg tegenover de 625 een nieuw treinstation word aangelegd (door trekking van de trein naar het strand) en men graag vanuit Rotterdam wat meer van de Atlantikwal wil zien vanuit de trein, voor mij persoonlijk is het eerst zien dan pas geloven er zijn al zo vaak dingen belooft die nooit werkelijkheid zijn geworden. Er ligt bij ons in het veld nog zoveel moois als aanvulling voor een openlucht Museum maar je moet rekening houden dat het open terrein is wat toegankelijk is voor iedereen.
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door KWD »

Zoals je wel gemerkt zal hebben liggen de activiteiten voorlopig even stil maar dat wil niet zeggen dat er verder geen onderzoek plaats vind, hopelijk krijg ik volgend jaar weer de gelegenheid om weer wat aan de opgraving te doen.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen die er zeker weer zullen komen zodra het weer ook weer een beetje meezit en de komende vorst uit de grond is vertrokken.

Veiligheid voor alles

Klaas-Willem
XX_Alexander_XX
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013, 18:57

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door XX_Alexander_XX »

Hoi klaas, ik vroeg me uit nieuwschierigheid af of hier nog vordering van zijn?
Royk
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jun 2020, 09:32

Re: Waterhuishouding Flak Bedding

Bericht door Royk »

Ja ik ook haha. En als er schep hulp nodig is, kom ik graag met mijn zoon scheppen!
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”