Wn 35 Staelduinse bos

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Plaats reactie
Kenny
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2018, 23:37

Wn 35 Staelduinse bos

Bericht door Kenny »

Ik ben nu een aantal maal in het Staelduinse bos geweest om de vele bunkers te bekijken en te fotograveren. Ik wil dan aan de hand van de beschikbare kaarten/tekeningen en foto's het hele complex in beeld brengen als eerste project.

Buiten de bunkers welke op het voormalig defensie terrein staan, trof ik ook nog een deels gemetseld/betonnen gebouw aan waarvan ik niet weet wat het is. Deze ligt er echter wat verder vanaf en ben benieuwd waar het voor diende. En of het uberhaupt door de Duitse bezetter is neergezet en gebruikt. Misschien is het wel later gebouwd door onze eigen Landmacht.
Komt iemand dit bekend voor?

Binnen bestaat uit twee ruimten met ieder een soort kachel opstelplaats en de rechterruimte heeft nog een extra kamer ernaast.
Links en rechts van het gebouw zit ook nog een kleine ruimte, 1 kant is een soort wasgelegenheid en de andere kant weet ik niet.

Ik heb meer foto's maar krijg alleen deze op een juist formaat. Voor nu dan. :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Wn 35 Staelduinse bos

Bericht door rony »

Hier zaten de bewakers met hun waakhonden, als ik het goed voor heb.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Wn 35 Staelduinse bos

Bericht door WimVe »

Kenny schreef: 27 sep 2018, 22:20 Ik wil dan aan de hand van de beschikbare kaarten/tekeningen en foto's het hele complex in beeld brengen als eerste project.
Eerste project ?
Heeft BRV niet alles al in kaart gebracht ? En websites met foto's zijn er ook al vele.
Kenny
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2018, 23:37

Re: Wn 35 Staelduinse bos

Bericht door Kenny »

Ha Wim,

Dat zal ongetwijfeld, maar ik vind het gewoon leuk om zelf alles te bekijken en er iets van te maken.
Ik ben nog heel kort bezig met dit en vind het Staelduinse bos leuk om mee te beginnen. Vandaar dat ik het 'mijn' eerste project noem.

Gr Kenny
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Wn 35 Staelduinse bos

Bericht door maarten-stahlbeton »

Er is een leuk boekje verschenen over het bos. Weet zo even niet de schrijver, maar boekje kost maar een paar euro.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Wn 35 Staelduinse bos

Bericht door WimVe »

Kenny schreef: 28 sep 2018, 13:05 Ha Wim,
Dat zal ongetwijfeld, maar ik vind het gewoon leuk om zelf alles te bekijken en er iets van te maken.
Ik ben nog heel kort bezig met dit en vind het Staelduinse bos leuk om mee te beginnen. Vandaar dat ik het 'mijn' eerste project noem.
Gr Kenny
Snap ik, maar WAT ga je maken ?
Kenny
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2018, 23:37

Re: Wn 35 Staelduinse bos

Bericht door Kenny »

Nou ik wil eerst zoveel mogelijk informatie vergaren, zoals foto's, tekeningen, plattegronden etc. Dat wil ik dan ordenen en er een soort naslagwerk van maken.
Ik doe dat zodat ik leer hoe een en ander in elkaar steekt, waarom iets zo gedaan werd enz.

Ik merk dat ik nog een hoop te leren heb over bunkers al lezend op de forums. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Mocht je ideeen of tips hebben, ik hoor het graag hoor. :)
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wn 35 Staelduinse bos

Bericht door PdK »

Hoi Kenny,

Beetje laat, maar alsnog een reactie op je vraag.
Een hondenkennel lijkt zoals eerder gesteld en volgens de Duitse kaart de meest logische verklaring. Al vind ik het heel wat om daar een stenen gebouw voor neer te zetten. De paarden en auto's werden bijvoorbeeld op deze locatie ondergebracht in de bestaande boerderij aan de van Oosthuijzenlaan. Ik kan ook nog niet alle ruimtes plaatsen wat betreft functie. Met name de grote wasbak buiten.

Succes met je verdere pluiswerk.

Groeten, Peter
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”