Zoeklicht Zanddijk?

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door WimVe »

Daar heb je drie leuke bulten.
Maar vanwaar de radioactiviteit ? Waar is dat op gebaseerd ?
Gravenzande_wn47.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door tim »

Dat is bij het tourmalijn, 621 134 en? Zijn in je jaren 80 ondergewerkt zover mijn (mondelinge) info rijkt.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door tim »

Sotty ik had de post hiervoor niet gezien :D
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Joop Schreuder †

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door Joop Schreuder † »

luchtfoto van WN 47H..

Radioactiviteit... heeft het iets te maken met de kernreactor van de TU in Delft? Externe proefnemingen oid?

Greetz,

Joop
WN 47H.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door KWD »

Ik ben nu niet in de gelegenheid om de foto die ik ervan heb hier te plaatsen deze bunker is ook nog in gebruik geweest bij de gemeente werken van Gravenzande die er een opslag hadden voor gereedschappen er is zels sprake van dat men de ingang hebben verbreed om een grasmaaier te kunnen plaatsen.
Hij is nog steeds aanwezig en is nu geheel onddergewerkt en maakt deel uit van het Oranjepark
Gr klaas-Willem
Frans-d
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2016, 11:23

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door Frans-d »

WimVe schreef:welkom @Frans-d,

Hier een reliefplaatje.
Ziet er naar uit dat er kassen op staan. De heuvel onder woning nr 100 is wel typisch van vorm.

Zanddijk_wn50.jpg
Wim,
Ik vond een berichtje uit 1970, hij is (of was??) aan de Koningin Julianaweg in 's Gravenzande
Zie http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?q ... 21%3Aa0099

Weet je nu meer? Staan er kassen op? Zou je erbij kunnen komen?
Ik ben benieuwd!
Frans-d
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2016, 11:23

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door Frans-d »

Joop Schreuder schreef:luchtfoto van WN 47H..

Radioactiviteit... heeft het iets te maken met de kernreactor van de TU in Delft? Externe proefnemingen oid?

Greetz,

Joop

WN 47H.jpg
Nee Joop. Zie WimVe (Shell onderzoek).
Frans-d
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2016, 11:23

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door Frans-d »

Frans-d schreef:
WimVe schreef:welkom @Frans-d,

Hier een reliefplaatje.
Ziet er naar uit dat er kassen op staan. De heuvel onder woning nr 100 is wel typisch van vorm.

Zanddijk_wn50.jpg
Wim,
Ik vond een berichtje uit 1970, hij is (of was??) aan de Koningin Julianaweg in 's Gravenzande
Zie http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?q ... 21%3Aa0099

Weet je nu meer? Staan er kassen op? Zou je erbij kunnen komen?
Ik ben benieuwd!
Wim, het reliefplaatje kan ik niet openen helaas..
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door WimVe »

Frans-d schreef:Wim, het reliefplaatje kan ik niet openen helaas..
Even denken hoor, als je naar beneden scrolt zie je dan geen plaatje ? Op zich "open" je nooit een plaatje. je ziet een afbeelding en soms wordt ie iets groter als je er op klikt.
Joop Schreuder †

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door Joop Schreuder † »

Frans, als je wit "spelen" met de reliëfkaart ga dan naar de bron:

http://app.map5.nl/nltopo/#rd/relief_st ... 4/445677.5

In 's Gravenzande (en omgeving) zijn nog meer ondergewerkte bunkers te vinden, succes!

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door KWD »

Ik was vandaag nog in het Historisch Archief Westland aanwezig en heb specifiek nog eens geïnformeerd naar dit adres maar ik kan met enige zekerheid zeggen dat er geen bunker onder het huis bevind.

De plek waar voorheen het dagverblijf stond bevind zich nu onder het ketelhuis, waar de hoor toestellen stonden zijn idd tegenwoordig bebouwd met kassen en er is niets meer wat duid op de aanwezigheid van de zoeklicht stelling.
De enige overgebleven R621 met afgeboorde keelwand van W.n. 47 H.jpg
Mijn dank gaat ook uit naar de bereid willigheid van het Historisch Archief Westland om een kopie van de eerder in deze topic beloofde foto van de R621 met afgeboorde keelwand toe te zenden.

Tim, bij de bouw van het nieuwe zwembad aldaar is de tweede 621 van de drie die tot 2005 nog aanwezig waren gesloopt de eerste 621, het keuken gebouw en de mitraileurpost die op de kop van de Tankgracht stond zijn omstreeks 1965 al bij de aanleg van de verlenging van de aanwezige weg gesloopt thans bevinden er in W.n. 46 er nog twee R134 munitie en de R621 met afgeboorde keelwand die zijn geheel ondergewerkt en dienen tijdens de winter als er sneeuw ligt de ideale plek om met je sleetje eraf te sjezen.

gr Klaas-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Frans-d
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2016, 11:23

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door Frans-d »

WimVe,
dank voor je bericht. Radioactiviteit had te maken met ons gebruik van neutronenbronnen waarmee we erts materiaal bestraalden. Bedoeling was dit later toe te passen in boorgaten om zo metalen te kunnen opsporen, bijvoorbeeld koper.
Het was toen de tijd na het rapport van Rome over de eindigheid van olie en gas. Dus gingen bedrijven op zoek naar steenkool maar ook ertsen om te ontginnen. Van een ex collega hoorde ik vandaag dat de bunker tegenover een sportterrein lag. Is dat misschien het sportpark dat er tegenover ligt? Dan is de bunker een van de drie bulten denk ik.
Groet, Frans
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Zoeklicht Zanddijk?

Bericht door KWD »

Van een ex collega hoorde ik vandaag dat de bunker tegenover een sportterrein lag. Is dat misschien het sportpark dat er tegenover ligt? Dan is de bunker een van de drie bulten denk ik.
Frans,
Dat is degene die je bedoelde, als je met je rug naar het sportterrein staat is het de bunker aan de linkerkant zie bovenstaande foto.

Klaas-Willem
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”