WN 150 H

Het Verteidigungsbereich Den Helder & Freie Küste tot Stp.Gr. Callantsoog
Plaats reactie
Juttertje

WN 150 H

Bericht door Juttertje »

Voor de liefhebbers,

W.N. 150 H te Den Helder is vrij toegankelijk te bezoeken....
Wel een beetje onopvallend fototjes maken, wat ze hebben het daar niet zo op bunker-liefhebbers, maar zolang je niet teveel door de plantjes loopt dan laten ze je wel redelijk met rust.... ;)

http://www.denhelderactueel.nl/22/03/20 ... umweekend/

De Nollen gratis te bezoeken tijdens Museumweekend

Den Helder – Het kunstproject De Nollen is op 2 en 3 april kosteloos te bezoeken. Dit in het kader van het Museumweekend van de Nederlandse Museumvereniging.

Het project van beelden en bouwsels met schilderingen in het oude binnenduin is het levenswerk van R.W. van de Wint. Een minuut lopen vanaf Station Den Helder Zuid en je bevindt je ineens in een totaal andere wereld. “Laat je verrassen tijdens één van de rondleidingen die op beide dagen worden georganiseerd om 11.00, 13.00 en 15.00 uur”, zo meldt Stichting De Nollen weten. Geïnteresseerden hoeven zich hiervoor niet aan te melden.

Tevens worden er extra lezingen gehouden in de ontvangstruimte, waarvoor men wel moet reserveren. Dat kan via info@projectdenollen.nl. Op 2 april om 13.30 uur houdt bouwkundige Leo van der Leden de lezing ‘Van de Wint en de architectuur’. De bouw van een tentoonstellingsruimte en beheerderwoning aan de zuidrand van De Nollen is onder meer mogelijk door een subsidie van het Waddenfonds. In de lezing wordt ingegaan op het ontwerpproces van Van de Wint voor dit nieuwbouwplan. Tevens wordt zijn wijze van denken over architectuur belicht.

Op 3 april om 13.30 uur houdt Rommy Schouten, student Cultuurwetenschappen, de lezing ’Het werk van Van de Wint, De Nollen en de relatie met landschapstuinen’. Welke verwantschap is er tussen De Nollen, Land Art en besloten beeldentuinen? En hoe verhoudt het schilderij zich tot de ruimte? Het algemeen heersende principe van de architectuur als basiskunstvorm waarnaar de andere kunstvormen zich moeten voegen, is door Van de Wint op De Nollen resoluut omgedraaid. Daar is de schildering het uitgangspunt: de ruimte of architectuur wordt ondergeschikt gemaakt aan de schildering. Rommy Schouten zal op al deze verschillende facetten ingaan.

De Nollen is verder het gehele jaar open vanaf 1 april, van donderdag tot en met zondag van 10.30 tot 17.00 uur. Entree: Burgemeester Ritmeesterweg, vlak naast Station Den Helder Zuid. Kijk voor meer informatie: http://www.museumweekend.nl.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: WN 150 H

Bericht door ducatim901 »

Mooi dat het weer eens opengesteld is.
We hebben ooit eens een bezoek mogen brengen aan het terrein en het was echt gaaf en een apart gezicht om de bunkers tussen de rare roestige dingen (kunst).
Erg artyfarty.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: WN 150 H

Bericht door maarten-stahlbeton »

Ik heb heel andere ervaringen met de beheerders van de Nollen. Zie mijn bericht uit feb 2009:
Ja mooie objecten, maar de mensen daar zijn zo onvriendelijk en onduidelijk als de pest!

3 weken vantevoren een afspraak gemaakt om daar foto's te mogen maken van de bunkers. Was geen probleem, konden gewoon overal foto's van maken. We hebben telefoonnummers uitgewisseld met de contactpersoon van de Nollen voor verder contact. Een dag voor het vertrek ook nog gebeld of de afspraak bevestigd was, nog steeds geen enkel probleem, konden gewoon komen.

Volgende dag na een reis van +/-250 Km. word ons de toegang ontzegd door de beheerder omdat ze niet weten wat we willen doen op het terrein?????!!!!
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: WN 150 H

Bericht door AvB »

En ik heb ook weer andere ervaringen. Namelijk dat ik er prima mocht rondlopen en foto's mocht maken.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Juttertje

Re: WN 150 H

Bericht door Juttertje »

Mijn eigen ervaringen daar zijn ook niet echt slecht hoor, was ook tijdens zo'n open dag, gewoon rond gelopen, af en toe ff semi-geinteresseerd meeluisteren bij een wazig verhaal over de kunstobjecten, dan weer door naar de volgende bunker, je wordt mischien af en toe wel eens vreemd aangekeken door de medewerkers, maar gewoon negeren, verder totaal geen last gehad daar toen.....

Ze zijn spichtiger als je niet op de paden blijft en mogelijk op een zeldzaam grasje trapt ofzo, verder gewoon je gang gaan zeg ik
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: WN 150 H

Bericht door Bunkertju »

Ik heb ook zoiets meegemaakt net als Maarten,was ook op afspraak daar heengegaan.
Bleek dat we het terrein niet opmochten/konden,wel een beetje jammer als je van zover moet komen en de mensen daar komen de afspraken niet na :twisted:

Gelukkig hadden we nog andere dingen te bezoeken die dag :D

Groetjes

Jan
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Den Helder”