Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Het Verteidigungsbereich Den Helder & Freie Küste tot Stp.Gr. Callantsoog
pauldijkstra

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door pauldijkstra »

jantje beton schreef:Mooi innatatief ! , wordt er nog wat met de inrichting gedaan op 10 september of blijft het een lege bunker ?
Er wordt zeker wat aan de inrichting gedaan. Er is een begin, maar na 10 september zal het originele interieur verder worden teruggeplaatst. Nu zal het blijven bij een luchtfilter (geen 2.4 jammergenoeg maar een 1.2) en uiteraard wat WT80k's zoals in Dirks Admiraal opgesteld stonden. Uiteraard worden deze attributen alleen voor deze gelegenheid geplaatst.
Gr, Paul
pauldijkstra

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door pauldijkstra »

pauldijkstra

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door pauldijkstra »

Met spoed zijn wij opzoek naar een H.E.S. 2.4 (in wat voor staat dan ook). Alle tips m.b.t. tot een 'verkooppunt' zijn welkom. Het mag ook alleen het ophangrek zijn.

Wie o wie kan ons op korte termijn hieraan helpen?
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door tim »

paul, ik ga wel even kijken of wij wat hebben...
rekje hebben we sowieso.
ik laat het morgen of overmorgen weten.
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
pauldijkstra

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door pauldijkstra »

tim schreef:paul, ik ga wel even kijken of wij wat hebben...
rekje hebben we sowieso.
ik laat het morgen of overmorgen weten.
gr, tim
Ik hoor het wel! Mocht je a.s. zondag in Den Helder zijn: wees welkom!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door tim »

he paulus, ik sta zondag in de 608 :D
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
pauldijkstra

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door pauldijkstra »

pauldijkstra

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door pauldijkstra »

Met spoed gezocht: twee deurtjes voor een WT80 of WT80K, liefst nog deze week.
Wie-o-wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door Bas de Mos »

Hey Paul, leuk project! Ziet er al netjes uit op de foto's, succes met de eerste openstelling.
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door Ties »

Open monumentendag 2011

Afgelopen vrijdag avond zijn Paul, mijn broer en ik weer vertrokken richting Den Helder.
We reden met twee auto's vol met spullen die nodig waren om de laatste puntjes op de I te zetten voor het bunkermuseum.

We zijn die bewuste vrijdagavond nog tot een uurtje of 12 wezen door klussen. Vervolgens gingen we richting Fort kijkduin waar wij een slaapplaats geregeld hadden, daar aangekomen eerst maar es een biertje open getrokken en de nodige foto's gemaakt van het fort.

Zaterdag ochtend rond een uurtje of half 9 zijn we richting de M151 vertrokken en hebben daar de vitrines in gericht. Terwijl we nog bezig waren kwamen rond kwart over tien de eerste mensen er al aan. Het waren Jack(ducatim) en een kameraad van em.
Vanaf elf uur kwamen er toch met regelmaat mensen binnen lopen om de bunker te bezichtigen. Tegen het begin van de middag kwamen mijn ouders vanuit Groningen ook een kijkje nemen en voorzagen ons van wat fastfood en drinken wat er prima inging. Ook rond het middaguur bleven er maar mensen komen, de hele middag door. We hebben een fotograaf op bezoek gehad die bezig is met een boek over Fort Dirks Admiraal en een regionale tv ploeg die het nodige heeft vast gelegd en een interview hebben gedaan met Paul. Tot 10 over 5 kwamen er nog mensen. Al met al stond de teller op 153, maar we hebben niet iedereen kunnen tellen omdat het op sommige momenten echt druk was.

Om acht uur zijn we vertrokken naar ons collega's van de 616 bunkermuseum. Daar hebben we enkele bieren genuttigd waarna we rond elf uur weer vertrokken richting Kijkduin. Daar ook nog weer de nodige foto's gemaakt en biertjes gedronken. We kunnen niets meer zeggen dan dat dit een zeer geslaagde open monumenten weekend is geweest!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een grijs verleden...
pauldijkstra

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door pauldijkstra »

pauldijkstra

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door pauldijkstra »

Toevallig nog iemand die een 48P8 Gewehrschartenverschluß in het hok heeft liggen? :P
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door tim »

toevallig, ik zoek er ook een!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Kale-J
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 mar 2008, 20:34

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door Kale-J »

Wehrmachts tunic met een XX koppelslot. :?
pauldijkstra

Re: Restauratie M151 Fort Dirks Admiraal.

Bericht door pauldijkstra »

tim schreef:toevallig, ik zoek er ook een!
Als we er niet een vinden maken we een van beton-multiplex. Kan minstens zo mooi worden... In elk geval gaan we dat gekke gat bij de ingang proberen te (laten) herstellen.
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Den Helder”