Riegelstellung Düne

Het Verteidigungsbereich Den Helder & Freie Küste tot Stp.Gr. Callantsoog
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Riegelstellung Düne

Bericht door tim »

hoi juttertje, die bunker is waarschijnlijk dichtgemaakt door de plaatselijke bunkerploeg.
die nemen hun hobby gelukkig zo serieus, dat ze de schade die door andere veroorzaakt word (zoals deze ''krater'' ) in hun vrije tijd weer gaan herstellen.
met natuurlijk het risico dat ze er zelf voor gepakt worden. (er word de laatste tijd veel schade aangericht in den helder door bunkergravertjes)

ik heb de bunker van binnen gezien, en geloof me het is de moeite niet!
een ruimte, half verzand, een vieze bende, en het heeft tientallen jaren opengelegen.

dus mocht je met je schepje willen gaan spelen, zorg dan wel dat je het achterlaat zoals je het aangetroffen hebt.. of nog netter.

denk er aan dat die jongens veel moeite hebben gestoken in het afsluiten van de offene beobachter!

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Juttertje

Re: Riegelstellung Düne

Bericht door Juttertje »

ik heb de bunker van binnen gezien, en geloof me het is de moeite niet!
een ruimte, half verzand, een vieze bende, en het heeft tientallen jaren opengelegen.
Zal er dan ook maar geen energie in steken,

Lijkt me vanzelfsprekend dat je het weer netjes achterlaat, hoewel ik toch van menig blijf dat het mooiste zou zijn als alles zichtbaar zou zijn,desnoods met stalen platen voor de ingangen (alles kunnen zien en er kan niks gesloopt worden) blijf het toch jammer vinden dat de Duitse verdedigingswerken een beetje onderbelicht zijn hier in Den Helder, leuk zo'n Napoleon-Route, maar denk dat er ook genoeg interessants vwb duitse werken te zien is....

Je hebt het over een lokale bunkerploeg, ken jij wellicht de personen om wie het zou gaan (zou graag in contact komen met een eventuele bunkerploeg hier) vond het al een gemis hier in Den Helder in vergelijking mer Scheveningen en Den Haag waar ze toch goede dingen doen naar mijn idee...

offtopic : Grappig trouwens je komt uit Scheveningen, maar hebt een avatar van VB Den Helder?
duincommando

Re: Riegelstellung Düne

Bericht door duincommando »

lokale bunkerploeg; duincommando@live.nl" target="_blank" target="_blank

groetjes ramon
Adrie
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:15
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Riegelstellung Düne

Bericht door Adrie »

was er afgelopen vrijdag maar alles lag dicht aleen de hocker was te vinden en een stukje muur

trouwens op de foto's van pual zie je een groot gedeelte van een bunker is dit de 653 of zo'n vf?

Groeten adrie
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Den Helder”