Sloop

Het Verteidigungsbereich Den Helder & Freie Küste tot Stp.Gr. Callantsoog
pauldijkstra

Sloop

Bericht door pauldijkstra »

Beste mensen,

Zoals ongetwijfeld al bekend zal zijn bij iedereen, wordt er over 6 dagen een tweetal St-bunkers gesloopt (621 en 134). De bunkers moeten wijken voor een winkelcentrum. Zijn er ook mensen die gaan kijken en een fotoreportage schieten (Tim?)? Van binnen zijn beide bunkers, voorzover ik weet, leeg.

Zonde dat er weer wat gesloopt moet worden voor een winkelcentrum. Er is in Julianadorp destijds al genoeg verpest.

Vr. gr,

Paul
Juttertje

Re: Sloop

Bericht door Juttertje »

Hoi Paul,

De 621 is inmiddels een week open, ben er al geweest en als mensen foto's willen kunnen ze die wel van me krijgen (goede staat met mooie decoratie (lambrisering)), zou persoonlijk de 134 afraden, los van het feit dat daar de ingang nog van afgesloten is, deze is als gier-tank gebruikt..... (had begrepen dat de HBP erin geweest is een tijd terug en dat het niet aan te raden was....;) )

Exacte datum van de sloop was bij mij niet bekend, maar zal het in de gaten houden, en ook wat fototjes maken van de sloop......( ook voor geinteresseerden)
Kleine moeite voor mij daar ik toch in J'dorp woon ;)

Mvg

Bas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Juttertje op 01 okt 2008, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Sloop

Bericht door ducatim901 »

T'is geen leuk gezicht voor de liefhebbers, maar als je ons op de hoogte wilt houden, graag.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Juttertje

Re: Sloop

Bericht door Juttertje »

Helemaal mee eens..... :cry: , maar maakt het archief(je) thuis wel compleet, zou ze zelf liever ook behouden.... nu hopen dat onze 616 niet hetzelfde lot is beschoren....
pauldijkstra

Re: Sloop

Bericht door pauldijkstra »

Dan keten ik mij vast in de 616 ;-). Had ik allang besloten... :oops:
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Sloop

Bericht door ducatim901 »

Ha die Bas,
Ik heb van de 621 al aardig wat plaotjies.
Maar die 134 vol met drek tsja, daar moet ik nog even over denken......
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
jan lugtmeijer †

Re: Sloop

Bericht door jan lugtmeijer † »

pauldijkstra schreef:Dan keten ik mij vast in de 616 ;-). Had ik allang besloten... :oops:
Ja, dat zal indruk maken op de projectontwikkelaars ;)
pauldijkstra

Re: Sloop

Bericht door pauldijkstra »

Nee, dat niet. Maar je moet toch ooit eens vastgeketend zijn aan een bunker... ;-)
Adrie
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 mar 2008, 11:15
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Sloop

Bericht door Adrie »

Ha manne

Ben vrijdag zelf ook even wezen kijken bij de noodlotige bunkers is er wel een zooi in dat weiland twee keer vast gestaan in de bagger :P mja.
Heb een paar mooie foto's van de 621 kunnen maken helaas zat de 134 aan de ene kant dichtgeschoefd en had geen schroevendraaier bij mij al was dat niet zo erg dat ik hoorde met al die drek in die bunker.

Maar als iemand foto's wilt hoor ik het wel .

Ben ook gelijk nog even langs de hockerhindernissen geweest ziet er ook mooi uit. het lijk aleen net een maanlandschap daar door de vergeefse pogingen naar het zoeken van de ingang van de 653's

Jutter, heb jij mischien een paar foto's van de 616 of mischien iemand anders of ligt deze open?

Groeten adrie
pauldijkstra

Re: Sloop

Bericht door pauldijkstra »

Ha Adrie,

Hier wat foto's van de 616 in het centrum.
http://atlantikwall.pauldijkstra.nl/den ... wn150.html" target="_blank

Gr,

Paul
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Sloop

Bericht door Danny »

Ligt het nou aan mij, of is die 616 net als die in Katwijk in spiegelbeeld gebouwd?
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
pauldijkstra

Re: Sloop

Bericht door pauldijkstra »

Ligt hem niet aan jou. Die in alkmaar heeft de nabijverdeding rechts, die in schoorldam ook, en deze ook weer links. Net als in Kattuk
Gr,
Paul
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Sloop

Bericht door tim »

hey adrie, die kraters ontstaan door mensen die naar bunkers gaan graven, maar geen idee hebben waar ze mee bezig zijn :evil:

ze kunnen trouwens lang zoeken naar die 653's daar ;)
gr. tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Juttertje

Re: Sloop

Bericht door Juttertje »

Zoals beloofd, wat foto's van de sloop van "onze" 621.... :cry:

Foto's zijn helaas van een wat grote afstand, maar ben (net uit mijn werk) niet in staat om de modderpoel eromheen te betreden...
Voor meer gedetailleerde foto's kan ik het HBP-forum aanraden (meesten zitten toch ook daar op) en om ramons foto's nou ook hier te gaan posten....

Afbeelding
Foto op dag 1 14.00 uur

Afbeelding
Foto op dag 2 16.30

verder foto's volgen.....

Voor diegenen die niet op het HBP zitten : slopers verwachten ongeveer 6 weken bezig te zijn met de 621 en 134 (donderdag komt een 2e machine)

Opvallend lijkt mij wel dat het dak en fundering 1,70m dik is (Uitgevoerd in B) en de muren 3m (uitgevoerd in A?)

Zoals gezegd ligt de 134 nog deels vol met mest, dus voor diegenen die er nog ff langs willen, succes (ligt wel open)
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Sloop

Bericht door PdK »

Harde beelden.. En tegelijk treurig maar ook mooi om het beton in doorsnede te zien.

Over de muren, ik heb geen idee van de lokatie van deze bunkers, maar bevinden deze zich in het Landfront?
In Hoek van Holland is het bijv. erg opvallend dat de 621 bunkers in het landfront ook muurdiktes van 3 meter i.p.v. 2 hebben. Nog net geen bouwsterkte A, maar wellicht een extra versterking gezien de vijand hier vooral, uhm ja 'horizontaal-frontaal' zou aanvallen.
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Den Helder”