Fort van Walem

Algemene discussie over Belgische fortificaties
Blockhausronny

Re: Fort van Walem

Bericht door Blockhausronny »

Op dit forum zitten nu eenmaal een heleboel Nederlanders en een aantal
Belgen,en het is leuk dat we elkaar af en toe wat jennen,maar ik vind
wel dat het binnen een bepaalde context (fortificaties dus) mag blijven.
Als we de hele pers gaan naspeuren is het einde zoek.
Ik vind persoonlijk dat dit forum van een hoog niveau is,in vergelijking
met andere fora.

groeten,Ronny
Tom Oliviers

Re: Fort van Walem

Bericht door Tom Oliviers »

ikea schreef:
Ja echte amateurs die Nederlanders!!

Maar... die Belgen kunnen er ook wat van of niet Tom??
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/o ... lijken.xml

héla héla, respect voor ieder zijn hobby hé... de ene zit in bunkers te koteren, de andere kotert liever in iets malser,...

groetjes
Bunkerfreak
Gebruikersavatar
Nathan
Berichten: 286
Lid geworden op: 12 feb 2008, 11:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Fort van Walem

Bericht door Nathan »

Ikea, misschien ben je iets te hard tegen een Zweeds keukenkastje aangelopen? :shock:
ikea schreef:
Tom Oliviers schreef:Haha, amateurs die nederlanders :D
Ja echte amateurs die Nederlanders!!

Maar... die Belgen kunnen er ook wat van of niet Tom??
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/o ... lijken.xml
mechelsbruggehoofd

Re: Fort van Walem

Bericht door mechelsbruggehoofd »

Danny schreef:Zo dan! Dat is nog eens een dikke pantserkoepel. 80cm is niet niks!
Opgepast danny,
het gaat hier om een betonnen mini bunker (abri-tourelle) uit het interbellum, die bovenop een pre-W.O.1
koepel-emplacement werd gebouwd. De originele pantser "draaikoepel" werd al in W.O.1 verwijderd door de Duitsers,
maar met wat overbleef kon dus nog dienen in het kader van "creatief met beton".
Er bestond ook een lichtere, open uitvoering, de "abri élémentaire".

Volgende week zondag, 12 sept. organiseert de SP.A. een geleide wandeling in en rond het fort van Walem.
(nadruk op het natuurschoon) - info en inschr: dhr Cauwenbergh, tel. ++32 (0)15 200549

Afspraak 13,30h, café 't Hoekske, Kon. Albertstraat 64, Walem.
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fort van Walem

Bericht door Bas de Mos »

Zie dat Tom z'n foto's weg zijn, dus voor de nieuwsgierigen:
(geen super foto's maarja)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Fort van Walem

Bericht door Remco de Goede »

Geen hond achter je aan gehad Bas?
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fort van Walem

Bericht door Bas de Mos »

Hond?!?!?!?!?!

Nee, we zijn er gelukkig goed vanaf gekomen, maar de spanning zat er goed in. Begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom ze nu ineens zo streng beveiligen, hadden ze beter kunnen doen voordat alles in de fik werd gestoken.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Fort van Walem

Bericht door Remco de Goede »

Ja heb verhalen gehoord dat een oud beheerder er 3x per dag langs loopt met zn hond (herder) en als hij iemand ziet of een auto met nederlands kenteken stuurt hij zn hond op je af, en ik begreep dat het niet echt een schoothondje was.
Blockhausronny

Re: Fort van Walem

Bericht door Blockhausronny »

Schitterende foto's
Tom Oliviers

Re: Fort van Walem

Bericht door Tom Oliviers »

mooie fotoreeks!

mijn foto's zijn van alle forums afgehaald, ik upload men foto's via servimg en had hier aparte mappen gemaakt voor forum-foto's, en websites, deze mappen had ik map 01, map 02, map 03,... genoemd, natuurlijk zeer stom, want ik heb zo per ongeluk de map verwijderd waar alle foto's van alle forums inzaten... daarom die foto's verdwenen zijn (en heb niet echt de zin en tijd om ze er allemaal weer één voor één op te posten...)

ik zie in de fotoreeks dat ze begonnen zijn met de gasmaskers in kisten te steken? ik hooooop dat ze die gasmasker-bussen niet gaan verschroten en de maskers apart bijhouden, want dat zou echt zonde zijn en een grote fout. zelfs de rotte gasmasker-bussen hebben hun waarde, als ik nu een duits gasmasker uit een bunker vind in een rotslechte gasmaskerbus, dan hou ik niet enkel het gasmasker bij, maar ook die bus, die hoort er bij!

Ik ben daar al zeker 100 keer geweest en heb er nog nooit nen woef gezien hoor ;-) (nu is het al wel een jaar geleden dat ik er nog geweest ben), vroeger (rond 2000 - 2001) zat ik in mechelen op school, en in dat fort "woonde" er een kameraad van me, zo'n kraker zoals ze wel eens noemen, normaal ben ik daar tegen, maarja, deze persoon kende ik dus dat maakt het verhaal wat anders hee. hij woonde in de kazerne en had er voor moestuintjes aangelegd, in de zomer zaten we bijna elke dag na het school op dat fort, met men grietje van dien tijd, met een surfplank op de vijver aan het peddelen, airsoft battles uitvechten (met biologisch afbreekbare Bibi's ;-) ),... heb echt wel mooie herinneringen aan dat fort.

-- én neen, we deden er niets crimineel! het voordeel dat men maat er woonde was dat de junky's en brandstichters er die periode wegbleven... tot de MP's hem er zelf uitgezet hebben en toen was het gedaan met ons buitenverblijfje :evil:

Tijdens het omspitten van de moestuintjes nog van die 8mm kogeltjes uit 1914 - 1918 gevonden,...
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fort van Walem

Bericht door Bas de Mos »

Leuk verhaal Tom! Ik zou er ook zo gaan wonen als het kon, ik voel me op een vreemde manier altijd helemaal thuis in vervallen gebouwen :lol:
fortaandenvechten

Re: Fort van Walem

Bericht door fortaandenvechten »

Ik wil nog een gasmaker hebben. Dus even mijn vader lief aan kijken om er naartoe te gaan. alleen even via ge de cordinaten opzoeken.
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fort van Walem

Bericht door Bas de Mos »

fortaandenvechten schreef:Ik wil nog een gasmaker hebben. Dus even mijn vader lief aan kijken om er naartoe te gaan. alleen even via ge de cordinaten opzoeken.
Besef je wel dat er behoorlijk bewaakt word en dat je dus gewoon voor diefstal word gepakt als ze je zien.
fortaandenvechten

Re: Fort van Walem

Bericht door fortaandenvechten »

sirpsycho schreef:
fortaandenvechten schreef:Ik wil nog een gasmaker hebben. Dus even mijn vader lief aan kijken om er naartoe te gaan. alleen even via ge de cordinaten opzoeken.
Besef je wel dat er behoorlijk bewaakt word en dat je dus gewoon voor diefstal word gepakt als ze je zien.
Dat snap ik. Maar is er maar 1 ingang? Dat zie ik op ge.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Fort van Walem

Bericht door WimVe »

Ik wil er ook één hebben en kreeg gewoon een uitnodiging voor een werkweekend.
Helaas was ik verhinderd. Dus er zijn meer opties.

Verder vermoed ik dat de hoofdingang gewoon gesloten is en dat de bewaking echt wel weet waar de "gaten" dus andere toegangen zich bevinden......
Plaats reactie

Terug naar “België”