Onbekende bunker Brecht

Algemene discussie over Belgische fortificaties
anais

Onbekende bunker Brecht

Bericht door anais »

hier zijn de foto's
http://picasaweb.google.be/anaisvonbrus ... directlink" target="_blank" target="_blank
deze is gelegen te Brecht, BE

alvast bedankt,
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door ErwinZ »

Typisch gevalletje van een Karawaneunterstelle.
anais

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door anais »

ErwinZ schreef:Typisch gevalletje van een Karawaneunterstelle.
en wat bedoelt u daarmee?
Joop Schreuder †

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door Joop Schreuder † »

;) Een bunker voor sleurhutten :D :D :D
;) Officiële naam zou kunnen zijn de Wohnwagenunterstand, een Sonderkonstruktion op basis van de VF53a met Hoyerbalken.....
Voor een Dethleffs Tourist (model 1939) :lol:
Dethleffs tourist 1939.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door ErwinZ »

Gekkigheid anais!

Geen idee, maar er is vast wel een kenner aanwezig hier die wel een serieus antwoord kan geven.
anais

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door anais »

ErwinZ schreef:Gekkigheid anais!

Geen idee, maar er is vast wel een kenner aanwezig hier die wel een serieus antwoord kan geven.
ik vind het nogal vreemd omdat er maar aan een kant een ingang is, de rest van de bunker heeft geen ingang en staat onder water.
anais

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door anais »

Joop Schreuder schreef:;) Een bunker voor sleurhutten :D :D :D
;) Officiële naam zou kunnen zijn de Wohnwagenunterstand, een Sonderkonstruktion op basis van de VF53a met Hoyerbalken.....
Voor een Dethleffs Tourist (model 1939) :lol:
Dethleffs tourist 1939.jpg
okay thx :)
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door WimVe »

Anais,

Ik weet het zo ook niet maar:
- mischien betere fotos maken ?
- iets over de lokatie proberen te vertellen / ik zie in google meer beton in het bos langs het kanaal, Tilburglaan te Brecht, antwerpen.
- waarom zou het een bunker moeten zijn ? Kan het niet een botenhuis / opslagloods zijn ?
- staan er in de buurt meer bunkers ?
anais

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door anais »

WimVe schreef:Anais,

Ik weet het zo ook niet maar:
- mischien betere fotos maken ?
- iets over de lokatie proberen te vertellen / ik zie in google meer beton in het bos langs het kanaal, Tilburglaan te Brecht, antwerpen.
- waarom zou het een bunker moeten zijn ? Kan het niet een botenhuis / opslagloods zijn ?
- staan er in de buurt meer bunkers ?
staan veel bunkers in de omgeving. k zal proberen wat betere foto's te maken. zou kunnen dat het een botenhuis geweest is, maar juist dat is het dat ik niet weet. ik weet niet of deze ook maar iets met een wo te maken heeft.
iemand vertelde mij dat deze gebruikt werd voor het kweken van champignons, maar ook daar vind ik niets over terug.
Tom Oliviers

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door Tom Oliviers »

Hallo Anais,

Ikzelf ben van het antwerpse, en die vele bunkers in brecht zijn belgische bunkers uit het interbellum én duitse bunkers uit 1916. Dat gebouw dat je gefotografeerd hebt lijkt mij niets te maken te hebben met bunkers, misschien iets na-oorlogs door het ABL gebouwd, maar ik weet geen militair domein in brecht zijn (het groot en klein schietveld in wuustwezel/brasschaat -- daar werk ik by the way :p -- en het fort van schoten zijn de enige militaire bassissen in de buurt van brecht waar ik nu aan denk.)

die balken hebben zo wel iets luftwaffe-achtig, maar het beton aan de buitenzijden ziet er veel te glad uit en te dunwandig uit.

groet,

Tom,
Bunkerfreaks Antwerpen
anais

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door anais »

Tom Oliviers schreef:Hallo Anais,

Ikzelf ben van het antwerpse, en die vele bunkers in brecht zijn belgische bunkers uit het interbellum én duitse bunkers uit 1916. Dat gebouw dat je gefotografeerd hebt lijkt mij niets te maken te hebben met bunkers, misschien iets na-oorlogs door het ABL gebouwd, maar ik weet geen militair domein in brecht zijn (het groot en klein schietveld in wuustwezel/brasschaat -- daar werk ik by the way :p -- en het fort van schoten zijn de enige militaire bassissen in de buurt van brecht waar ik nu aan denk.)

die balken hebben zo wel iets luftwaffe-achtig, maar het beton aan de buitenzijden ziet er veel te glad uit en te dunwandig uit.

groet,

Tom,
Bunkerfreaks Antwerpen

oké merci :)
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door rony »

Anais

Rare fotos man ,woon je daar ergens ?
Ik ken dat bouwsel daar langs de tilburgbaan, is naoorlogs en lange tijd door de gemeente
gebruikt voor stokage, lijkt nu meer op een zigeunerkamp.
Doch er zijn daar wel leukere bunkers te vinden en als je graag eens een muzeumpje bezoekt !

Gr

rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
anais

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door anais »

rony schreef:Anais

Rare fotos man ,woon je daar ergens ?
Ik ken dat bouwsel daar langs de tilburgbaan, is naoorlogs en lange tijd door de gemeente
gebruikt voor stokage, lijkt nu meer op een zigeunerkamp.
Doch er zijn daar wel leukere bunkers te vinden en als je graag eens een muzeumpje bezoekt !

Gr

rony
weet je nog iets meer over deze bunker?
grtz
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door rony »

anais schreef:
rony schreef:Anais

Rare fotos man ,woon je daar ergens ?
Ik ken dat bouwsel daar langs de tilburgbaan, is naoorlogs en lange tijd door de gemeente
gebruikt voor stokage, lijkt nu meer op een zigeunerkamp.
Doch er zijn daar wel leukere bunkers te vinden en als je graag eens een muzeumpje bezoekt !

Gr

rony
weet je nog iets meer over deze bunker?
grtz
Hallo anias

Neen ik wist ook niet dat er karavans instonden , maar wie dat zo vernield heeft weet ik niet.
Gr
rony
I'll Come Back.
Gr
rony.
stutzpunktgruppe †

Re: kan iemand me meer vertellen over deze bunker?

Bericht door stutzpunktgruppe † »

Ik denk zelf een garagebunker gezien de grotere deuren, en van een sterkte van het VF type.
Plaats reactie

Terug naar “België”