Schans Schilde

Algemene discussie over Belgische fortificaties
Blockhausronny

Re: Schans Schilde

Bericht door Blockhausronny »

Abri Conjugué:uitgerust met een zware en lichte mitrailleur
(vandaar conjuguer dat vertaald wordt als verenigen of combineren).
De lichte mitrailleurs van twee abris kruisten hun vuur vóór de schans
ter eigen verdediging.
De zware mitrailleurs dienden dan weer voor grootflankement.

mvg,R.
Redgemak
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jul 2011, 09:54
Locatie: Schoten, Belgie
Contacteer:

Re: Schans Schilde

Bericht door Redgemak »

In de rechter bunker Conjugués staat nog aangegeven waar de lichte (Mi leg) en waar de zware mitrailleur (Mi Lde) moet komen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tom Oliviers

Re: Schans Schilde

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi Jack, leuk dat je de Holland Stellung rond Antwerpen al bezocht hebt ;-)
Sinds kort ben ik ook meer met deze stelling bezig, ik woon er vlakbij en schandalig genoeg ga ik altijd naar frankrijk of nederland voor bunkers en de bunkers op het thuisfront bezocht ik nauwelijks ;-)

hieronder een kaartje van de twee Zwischenstreiche bunkers waarin gerecupereerde 7.5cm kanonnen bevestigd waren op plaat affuit ;-)
KRA (Kroonakker) 01.png
Vermits ik geen duitse stellingskaarten met bunkernummers hiervan heb (misschien kan iemand me daarbij helpen?) heb ik ze zelf maar een bunkernummer per regio gegeven, in dit geval: Kroonakker (KRA), het bos waarin ze staan (vlak bij het mastenbos (MSB) in kapellen, de bunkers links van het fort ertbrand heb ik dan weer de bunkernummers (ERT) gegeven...

Ook de officiele type nummers ontbreek ik, de layers heb ik gemaakt van enkele plannen die ik in een oude papieren boekje heb staan.

Verder heb ik ook al enkele MG-kazematten opgemeten die in het interbellum door de Belgen werden aangepast om te dienen in het Position Fortifiee Anvers. (schietgaten werden veranderd en aangepast voor van die Belgische mitrailleurs)

groetjes,
Tom Oliviers, Bunkerfreaks Antwerpen
Redgemak
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jul 2011, 09:54
Locatie: Schoten, Belgie
Contacteer:

Re: Schans Schilde

Bericht door Redgemak »

[Verder heb ik ook al enkele MG-kazematten opgemeten die in het interbellum door de Belgen werden aangepast om te dienen in het Position Fortifiee Anvers. (schietgaten werden veranderd en aangepast voor van die Belgische mitrailleurs)]

Tom

je mag me die altijd meedelen.

Jean
Plaats reactie

Terug naar “België”