Buurmalsen

Discussies over de tweede wereldoorlog.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Buurmalsen

Bericht door maarten-stahlbeton »

Ik kan me herinneren ooit in een boek gelezen te hebben dat het LXXXVII A.K. in 44 het H.Qu. naar Buurmalsen heeft verplaatst. Ik ben gister al mijn boeken over de regio langsgegaan maar kon de betreffende passage nergens meer terug vinden. Ook in het KTB kon ik er niks over terugvinden. Op internet is er ook niks over te vinden, dus ik ben nu aan het twijfelen of ik het nu echt gelezen heb of dat het een hersenspinsel was. Ik vraag dit omdat ik morgen een dagje vrij ben en even richting het gemeentelijk archief wil. bvd.
Lord of the Ringstand
Rob Mans

Re: Buurmalsen

Bericht door Rob Mans »

Hoi Maarten,

Misschien heb je hier wat aan,

Op de website "Lexikon der Wehrmacht" staat dat het 87 AK alleen maar heeft gebivakeerd in Italie met het hoofdkwartier in Ligurien. Zelfs nadat deze is omgebouwd als Armee-Abteilung von Zangen.

http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gli ... IKorps.htm" target="_blank" target="_blank

http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/Gli ... Zangen.htm" target="_blank" target="_blank

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Buurmalsen

Bericht door maarten-stahlbeton »

Hoi Rob,

Ik bedoelde natuurlijk het LXXXVIII (röm) 88 A.K. Ik kan me echt niet meer herinneren waar ik het gelezen heb. Heb mijn hele boekenkast al overhoop gehaald. :D
Lord of the Ringstand
Rob Mans

Re: Buurmalsen

Bericht door Rob Mans »

Hoi Maarten,

Een typfout is zo gemaakt :D

In het boek "Vergeten bunkers" van Hans Brugman staat dat in november 1944 het hoofdkwartier van 88 AK tijdelijk in Geldermalsen is geweest. Voor twee weken, want daarna vertrok het gehele gezelschap via Houten weer richting het vertrouwde bunkercomplex in Bilthoven.

Groetjes,
Rob
Plaats reactie

Terug naar “De Tweede Wereldoorlog”