Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Discussies over de tweede wereldoorlog.
Plaats reactie
J. Noot

Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door J. Noot »

Beste allen,

vandaag is een nieuwe serie foto's gepost in de nieuwsgroep: alt.binaries.boneless
Ik heb geen idee of er bunkers tussen staan, ga de serie vanavond zelf downloaden.

Het betreft hier een collectie van 2000 foto's:

Britten - 135 foto's
Duitse Luftwaffe - 217 foto's
Duitse Marine - 31 foto's
Duitsers - 302 foto's
Japan - 31 foto's
Mariniers - 54 foto's
Russen - 34 foto's
US Air Force - 224 foto's
US Army - 77 foto's
US Navy - 500 foto's
Zwart Wit - 264 foto's
Overige 1 - 57 foto's
Overige 2 - 70 foto's

NZB bestand is via http://www.newzleech.com/?group=&minage ... search&adv" target="_blank" target="_blank te downloaden. Meer info over de werking van nieuwsgroepen op http://www.binaries4all.nl" target="_blank" target="_blank , of in de thread rond de serie duitse foto's die gepost is in dit forum.

Succes,

Jeroen
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door ErwinZ »

Ben benieuwd! Vorige serie was subliem iig.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door Danny »

Zo ik heb ook eventjes het gebeuren uitgevogeld... Hij zit al op 75 procent... niet slecht voor een kwartiertje downloaden.. Even kijken of er toevallig nog wat van Jagdgeschwader 1 tussen zit bij de luftwaffe plaatjes. Wie heeft trouwens de rechten op de foto's die op nieuwsgroepen staan?
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door Danny »

hmm er zit niet echt super interessant spul tussen. Meeste foto's heb ik al eens gezien...
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door Remco de Goede »

Volgens mij zijn er niet echt rechten aan verbonden als ze zo op Internet gekwakt zijn zonder vermelding van eigenaar. Had ik me niet al te druk om gemaakt in ieder geval als je iets wilt gebruiken.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door ErwinZ »

Remco de Goede schreef:Volgens mij zijn er niet echt rechten aan verbonden als ze zo op Internet gekwakt zijn zonder vermelding van eigenaar. Had ik me niet al te druk om gemaakt in ieder geval als je iets wilt gebruiken.
En daar gaat het al mis. Op bijna elke foto berust rechten, tenzij ze expliciet zijn vrijgegeven. Deze fotos zijn veelal scans uit boeken die op het net zijn terecht gekomen, en nu heeft 1 user ze gebundeld.

NIet echt een sterke serie, veel bekende fotos in lage resolutie. Die andere serie was veel unieker.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door Remco de Goede »

ErwinZ schreef:
Remco de Goede schreef:Volgens mij zijn er niet echt rechten aan verbonden als ze zo op Internet gekwakt zijn zonder vermelding van eigenaar. Had ik me niet al te druk om gemaakt in ieder geval als je iets wilt gebruiken.
En daar gaat het al mis. Op bijna elke foto berust rechten, tenzij ze expliciet zijn vrijgegeven. Deze fotos zijn veelal scans uit boeken die op het net zijn terecht gekomen, en nu heeft 1 user ze gebundeld.
Uiteraard rusten op (bijna) alle foto's rechten. Als ze echter op deze manier op internet gezet worden is het bijna onmogelijk om degene met de auteursrechten te achterhalen, en dus is gebruiken niet zo'n probleem. Als iemand er problemen mee heeft maakt hij dat vanzelf wel bekend.
J. Noot

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door J. Noot »

Ik heb zo ook bekeken, zijn inderdaad een stuk minder interessant. Helaas pindakaas :cry: . Maar ja je weet het nooit.

Mvg,

Jeroen
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door ducatim901 »

Is er iemand met een stap voorstapuitleg hoe dat het nieuwsgroepenverhaal nu eigenlijk werkt, er is op mijn werk niemand die het uit kan leggen.
Jack " Return of the Dummy" Koorneef.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door Remco de Goede »

Jack,

http://www.duken.nl/content/view/20/4/" target="_blank

Zelfs ik snap het ;) Ik raad je wel aan om een betaalde nieuwsserver te gebruiken (kost je zo'n 7 euri per maand) maar dan kun je wel onbeperkt downloaden.
Als je bijvoorbeeld een film zoekt (ik noem maar wat: de longest day) zoek je even in google naar longestday.nzb en je vind genoeg. Zelf gebruik ik veel nzb-portal is Nederlands.
Uiteraard is het illigaal downloaden van films zonder hiervoor rechten te betalen verboden, en spoor ik hier niemand tot aan. Alleen ter lering en vermaak 8-)

Succes
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door maarten-stahlbeton »

Downloaden is niet illegaal!!! Dat is een grote mythe die in stand word gehouden. Ik ben er zelf al eens flink achteraan gegaan omdat ik een grote collectie films en muziek gedownload heb en nog steeds download :lol: Maar downloaden is niet illegaal, het uploaden daarintegen is wel illegaal!
Lord of the Ringstand
Annelies

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door Annelies »

maarten-stahlbeton schreef: Maar downloaden is niet illegaal, het uploaden daarintegen is wel illegaal!
Als je dan illegaal materiaal upload en iemand anders download dat weer dan is die persoon toch ook illegaal bezig?
Of zie ik dat nou verkeerd?

Gr.
Annelies
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door Danny »

Ik heb mij aan laten praten dat je gewoon de nieuwsserver van je internet provider moet gebruiken. Iesj gratiesj en snel. Bijv: ik zit bij planet. Dan krijg ik news.planetkpn.nl. Werkt als een zonneke... Er zijn lijsten te vinden met de nieuwsservers van de internetproviders.
Remco de Goede schreef:Jack,

http://www.duken.nl/content/view/20/4/" target="_blank" target="_blank

Zelfs ik snap het ;) Ik raad je wel aan om een betaalde nieuwsserver te gebruiken (kost je zo'n 7 euri per maand) maar dan kun je wel onbeperkt downloaden.
Als je bijvoorbeeld een film zoekt (ik noem maar wat: de longest day) zoek je even in google naar longestday.nzb en je vind genoeg. Zelf gebruik ik veel nzb-portal is Nederlands.
Uiteraard is het illigaal downloaden van films zonder hiervoor rechten te betalen verboden, en spoor ik hier niemand tot aan. Alleen ter lering en vermaak 8-)

Succes
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Nieuwe serie foto's uit WO2 in nieuwsgroep

Bericht door maarten-stahlbeton »

Afbeelding
Lord of the Ringstand
Plaats reactie

Terug naar “De Tweede Wereldoorlog”