Even voorstellen....

Overige onderwerpen aangaande het forum
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Hallo Pieter,

welkom op het forum. Volgens mij hadden we elkaar al ontmoet op Ruigenhoek.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom Pieter!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Jeff0251
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2018, 15:23

Re: Even voorstellen....

Bericht door Jeff0251 »

Goede middag !
Ik heb begrepen dat het normaal is je voor te stellen zoals ik ook op andere forums ben gewend.
Mijn naam is Jeffrey ,32 jaar en woon in heemskerk.
Ik ben via google op dit forum beland , ik was namelijk op zoek naar oude kaarten waar er bij ons in de buurt (ijmuiden / velsen / haarlem /zandvoort) stellingen en bunkers hebben gestaan of nog steeds staan.
Heb de geschiedenis van WOII altijd al heel boeiend gevonden , heel veel verhalen gehoord van mijn opa (die is er helaas niet meer) en ben zelf ook veel in het buitenland bij forten e.d. geweest.
De laatste stelling waar ik ben geweest was in oostenrijk in de bergen en dit jaar ook eindelijk eens park overloon kunnen bezoeken tijdens de vakantie.
Ben ook de gehele kust normandië langs geweest waar zeer indrukwekkende gebouwen waren en ook in tjechië het eea bezocht zoals Theresienstadt (erg indrukwekkend).
Eigenlijk weet ik vrij weinig van alles wat er bij mij in de buurt zit.
Ik ben sinds kort met 1 van mijn vrienden begonnen met magneet vissen en probeer nu mooie locaties te vinden om eens te gaan kijken wat er te zien en vinden is.
Ik heb gister een aantal locaties geprikt op de kaart om te bezoeken , best leuk om op onderzoek te gaan zo.
Ik zal dit forum dus geregeld lezen en als ik info kan delen zal ik dat ook zeker doen.
Laatst gewijzigd door Jeff0251 op 12 okt 2018, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Welkom op het forum,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door svdb10 »

Jeff0251 schreef: 12 okt 2018, 13:33Ik ben sinds kort met 1 van mijn vrienden begonnen met magneet vissen...
Hallo Jeffrey,
Welkom op het forum! Benieuwd of het je lukt om veel rondzwemmende magneten te vangen in fortgrachten :lol:
Maar houd ons op de hoogte als je iets leuks boven water weet te halen
Gr. Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Jeff0251
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2018, 15:23

Re: Even voorstellen....

Bericht door Jeff0251 »

Hey sander , ja dankje en je weet maar nooit of je iets interessants vind dus waarom niet.
Gewoon dat ding het water in gooien en we zien wel.
Vind het wel een leuke bezigheid en je bent lekker buiten ipv thuis voor de buis te hangen en ondertussen leer en snuffel ik de kaarten en mappen af naar gebeurtenissen , bunkers, oude muren etc.
Zoiezo heb ik altijd al interesse gehad in oude spullen en de oorlog , zo heb ik thuis een oude radio uit 52 (die speelt zelfs nog) en wat oude kogels / hulzen / helmen en dergelijke.
Rij zelf een ouwe kever en heb eigenlijk weinig met nieuwe autos bijvoorbeeld.
Maar als ik iets leuks vind dat zal ik zeker foto's maken en plaatsen..... een vondst ,bunker of wat ook maar relevant is voor het forum.
markdereus
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 okt 2018, 20:54

Re: Even voorstellen....

Bericht door markdereus »

Mijn naam is Mark de Reus en ben al enige decennia bezig met de restauratie van forten, kastelen en overige vestingwerken. Ik ben projectleider bij een aannemer die veel in dit soort restauraties voorziet. We doen regelmatig leuke vondsten en ontdekkingen, ook komen we aspecten tegen die onduidelijk zijn. Wellicht kunnen we elkaar hierbij helpen....
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Hallo Mark,

Welkom op het forum.

Dirk
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
LucLinden
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2019, 23:54

Re: Even voorstellen....

Bericht door LucLinden »

Hoi ik ben Luc.

Via mijn diensttijd ben ik geïnteresseerd geraakt voor militaire werken.
Ik lag in de weeshuis kazerne te Naard vestiging. Het wachtlopen vond ik een genot, lekker over rondkijken.,

Daarom ben ik ook lid van Meno van Coehoorn. De excursies kan ik erg aanbevelen, ook voor de mjnder geïnteresseerde partner.

Ik woon in Molenhoek, bij Nijmegen.
Daar heb ik een battle tour uitgezet van, Molenhoek naar Heumen naar Cuyk naar Mook
Ik heb deze nu in vele uitvoeringen uitgevoerd.
zandhaas
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2013, 18:30

Re: Even voorstellen....

Bericht door zandhaas »

Hoi Maya
Er zijn daar nog redelijk wat bunkers te bezoeken. Vooral in de heerenduinen en duin en kruidberg is nog veel te vinden. Wij hebben daar veel onderzoek verricht en alles gedocumenteerd en in GPS gezet.

Peter Haarlem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Notebornh
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2019, 18:31

Re: Even voorstellen....

Bericht door Notebornh »

Beste allen,
Graag wil ik mij kort voorstellen. Mijn naam is Hub Noteborn, 66 jaar, wonend in Houten en vrijwilliger/rondleider van de Stichting Honswijk en Everdingen (SHE). Daarnaast ben ik lid van de Werkgroep Historie van SHE, en ben ik hevig geïnteresseerd in de geschiedenis en het gebruik van beide forten in het kader van de NHWL.

Wie het fort Honswijk of fort Everdingen bezoekt kan o.a. een eeuwenlange traditie van militaire kunst / grafitti aan de muur bewonderen. Zij herbergen een schat aan schilderingen binnen gebouwen die ooit in militair gebruik waren. Maritieme scènes; uitdagende spotprenten; wanddecoraties; instructies; namen en data overal; en op sommige plekken berichten van protest, boosheid en spijt, hebben de tand des tijds getrotseerd. Inhoud en omvang zijn net zo gevarieerd van vorm als hun betekenis en weerspiegelen de geschiedenis van het fort. Maar er zijn ook vele vragen e.d.

De muren bevatten alarmerende vochtproblemen. Door uitbloeiing door zouten in baksteen en voegspecie vallen kleine kalkdelen van de wand af. Het afschilferen van de picturale laag op te lossen. Ook zal de nieuwe bestemming van fort Honswijk direct van invloed zijn op de toekomst van de kwetsbare muurschilderingen. Hoe zorgen wij ervoor dat muurkunst en graffiti behouden blijft? De werkgroep brengt nu alle schilderingen in kaart wat essentieel is voor het ontwikkelen van een begrip van de geschiedenis van Honswijk/Everdingen en hun bredere rol in de samenleving. Ook is het doel een doordacht plan voor instandhouding en renovatie tot stand te brengen.

Ik heb mij aangemeld om externe onafhankelijke deskundigheid in te schakelen om de cultuurhistorische of museale waarde van de afzonderlijke muurschilderingen vast te kunnen stellen. Dit forum bezit dergelijke expertise, en ik wil jullie kennis regelmatig gebruiken en wellicht kunnen we elkaar helpen. Raadsels zijn er nog genoeg. Als wederdienst zal ik leuke vondsten en ontdekkingen per object (schildering) toelichten ......
Groet, Hub
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door Dikkieturf »

Hallo Hub

Welkom op dit forum en succes met jullie werk.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door AvB »

Welkom! Er zijn hier verschillende mensen actief die ook in bunker/forten musea actief zijn. Zij hebben mogelijk de kennis in huis als het gaat over preservering. Mogelijk is er vanuit RCE kennis in te winnen over het redden van muurschilderingen. Succes! En een prachtige plek de twee forten en omgeving!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Even voorstellen....

Bericht door svdb10 »

Welkom op het forum Hub,

Op het fort benoorden Spaarndam zijn ook zeer veel muurtekeningen bewaard gebleven, die net als op fort Honswijk ernstig te lijden hebben onder vocht. Een aantal jaar geleden is hier het nodige onderzoek naar verricht. Da's dus wellicht een goed startpunt voor jouw onderzoek.
https://www.spaarnwoude.nl/documents/re ... _klein.pdf
http://www.stichting-krayenhoff.nl/index.php
http://www.jobbewijnen.nl/wp/?p=987

Gr. Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”