kustbatterij bij bergen a/z

Overige onderwerpen aangaande het forum
Plaats reactie
de groot
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:27

kustbatterij bij bergen a/z

Bericht door de groot »

Leden van het forum,

Al enige tijd geleden heb ik jullie hulp gevraagd waar ik fotomateriaal zou kunnen vinden van deze kustbatterij.
Een van jullie gaf mij toen de tip (waar voor nogmaals dank) om het PWN in velserbroek te benaderen.
Dat heb ik dan ook gedaan,een zeer behulpzame archief beheerder is na mijn verhaal te hebben aan gehoord
aan de slag gegaan en het gevraagde beeldmateriaal gevonden en op een cd-rom gezet.
Ook plattegronden en tekeningen zijn aanwezig en daar mag ik dan uit kiezen wat ik wil hebben.
Een lange zoektocht is succes vol afgerond via het Fortificatie Forum.

Met groeten aan allen

Chris de Groot
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3124
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: kustbatterij bij bergen a/z

Bericht door tim »

Goed om te horen!
Vooral de schetsen van houten gebouwen van de batterij zijn interessant..

Gr, Tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
de groot
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:27

Re: kustbatterij bij bergen a/z

Bericht door de groot »

Hallo leden van het forum,ik laat jullie het volgende weten. Ik ben al heel lang bezig met kustbatterij bij bergen a/z.
De Heren Harff hebben inmiddels een een boek uit gebracht over de Atlantikwall bij bergen a/z een naslag werk
van maar liefst 500 bladzijden. En daar in wordt o.a. de kustbatterij uitvoerig beschreven met veel foto materiaal.
Ook het vliegveld bij Bergen met zijn bunker dorpen, maar ook de bunkers in en rond Bergen komen aan de orde.
Het is een buitengewoon interessante uitgave, De Heren P.Harff en D.Harff hebben al een groot deel van de nederlandse
kust op deze wijze in boek vorm uit gegeven het zal jullie neem ik aan niet onbekend zijn.

Met groeten Chris de Groot.
Plaats reactie

Terug naar “Forum forums...”