A.W of frans?

Algemene discussie over Franse fortificaties
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: A.W of frans?

Bericht door Remco de Goede »

Stp. Delphin in Teteghem ligt hier wel vlak bij en deze is vanaf de snelweg te zien, deze ligt echter aan de andere kant dan de locatie die jij aangeeft. Ik kan hier via Google earth ook geen bunkers zien en als er al wat ligt heb ik sterk het idee dat het frans (waarschijnlijk Maginotlinie is). Maar ik heb deze weg al honderden keren gereden en ik heb er nog nooit vanaf de snelweg iets zien liggen (maar dat kan dat ik of te hard reedt of net de andere kant op keek)

http://www.bunkerfotos.nl/teteghem.htm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fortaandenvechten

Re: A.W of frans?

Bericht door fortaandenvechten »

Dank u voor het antwoord, remco.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: A.W of frans?

Bericht door maarten-stahlbeton »

Ik denk eerlijk gezegd dat hij Stp. Schlieffen bedoeld.

Die staan ook tussen de bomen en langs de snelweg (er bestaat geen emoticon voor de achterliggende gedachte bij deze zin, maar ik denk dat :| het meest in de buurt komt.)

We zullen maar even achterwege laten dat het in een ander land is. :roll:
Lord of the Ringstand
Juttertje

Re: A.W of frans?

Bericht door Juttertje »

Naar aanleiding van Maartens antwoord ben ik overtuigd...... Dit forum heeft een "vind ik leuk"-knop nodig ;)
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: A.W of frans?

Bericht door Remco de Goede »

Schlieffen/Addinkerke zou idd ook kunnen, maar de enige bunker die je vanaf de weg ziet is de 611, en als je weet waar ie ligt de 610 (maar dan moet je wel goed kijken en weten waar ie ligt). Deze locatie ligt idd rechts van de weg (als je richting Frankrijk rijdt) en tussen de bomen. Dat het in Belgie ligt is een kleinigheidje ;) . Maar goed, als je 3 x struikeld vanaf daar zit je ook in Frankrijk.

http://www.bunkerfotos.nl/adinkerke.htm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fortaandenvechten

Re: A.W of frans?

Bericht door fortaandenvechten »

Ligt het toevallig op letterlijk een steenworp afstand van de snelweg??
Remco de Goede schreef: (als je richting Frankrijk rijdt)
We reden richting calais, dus richting frankrijk.
Remco de Goede schreef:. Dat het in Belgie ligt is een kleinigheidje ;) .
Ik was blijkbaar door het vroege opstaan gedeorienteert.
Remco de Goede schreef: Maar goed, als je 3 x struikeld vanaf daar zit je ook in Frankrijk.
:mrgreen:
BunkerKB
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2011, 16:53

Re: A.W of frans?

Bericht door BunkerKB »

Robin,

Even een reken sommetje. Indien je honderd kilometer per uur rijd dan is dit gelijk aan een uur aan tijd. Rijdend in de richting van Calais houd het volgende in. Oostende-Calais is ongeveer honderd kilometer. Dus een uur. Omdat er op het Belgisch grondgebied langs de snelweg bijna geen bunker te zien is dan blijft er maar een suggestie over en dit zal dan moeten worden: Schlieffen/Addinkerke. Al zie je maar 1 bunker. Stp. Dephin is indien je heel goed in bunker herkenning bent zal dit een tweede suggestie kunnen zijn. Zie voorgaand bericht van Remco. Zoals Remco dit aangeeft lijkt dit bijna onmogelijk.

Ik weet hoe menigeen van ons is begonnen met onderzoek naar bunkers. Pioniers op dit gebied hebben alles zelf moeten ontdekken omdat er geen boek of een document voor handen was. Dat men elkaar helpt is juist goed en zeker via forums als deze. Ook hulp aan mensen die uberhaaupt weinig weten is ook geen hinder maar laat zelf ook je verstand eens de vrije loop.

En de foto die jij zelf plaats daar zijn geen bunkers te zien.
pauldijkstra

Re: A.W of frans?

Bericht door pauldijkstra »

Juttertje schreef:Naar aanleiding van Maartens antwoord ben ik overtuigd...... Dit forum heeft een "vind ik leuk"-knop nodig ;)
Ongetwijfeld!
Plaats reactie

Terug naar “Frankrijk”